#1 Skrevet Oktober 28, 2007 Hei! Lurer på om jeg har et/flere defekte hjullager på bilen min..lurer på om det er en grei/enkel måte å finne ut hvilket/hvilke lagere som er gåen: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 28, 2007 Da jeg fikk bytta hjullager bake på min a4, var det ikke noe problem å lokalisere hvor det kom fra da det ristet noe jevlig akkurat der Skal vel ikke være noe problem å kjenne seg frem til det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 28, 2007 Jekk opp og kjenn på hjulet om det er slark. Event så vil en ofte høre hvor det kommer fra, kanskje ikke fra førerposisjon, men sett den event i baksete når det kjøres så er det lettere å lokalisere høyre/venstre. Fremre har jeg ikke hørt vært gåene enda... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 28, 2007 oki,får stikke ut å sjekke i morra.. takk for tips:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 29, 2007 Er nok bak, er endel som har byttet slike.. Men du bør høre en mer uttrykt male/knagelyd på hjulet som er i 'yttersving', så finn en stor plass eller en nyasfaltert vei, gjerne med en sittende baki som kan lytte seg frem som Truls sier. I Nazze (S4 C4) var begge forhjulslagrene gåene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 29, 2007 Er det hjullagrene framme som er gåen så merker du dette ved støy. Støyet kan reduseres litt ved svinging til venstre eller høyre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 29, 2007 Er det hjullagrene framme som er gåen så merker du dette ved støy. Støyet kan reduseres litt ved svinging til venstre eller høyre. det støyer nokså godt når jeg kjører over 60.. syntes kanskje det forsvinner litt når jeg svinger.. Det er foresten snakk om quattroen min;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 29, 2007 ^vær obs på at hvis du gjør det på et verksted, kan det bli dyrt....møller arendal brukte nesten 10 timer på å få ut mitt fremre venstre på RS2'n...det satt unormalt godt fast fikk jeg høre.... hadde heldigvis fått fastpris. Men de kan sitte godt, spesielt på quattro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 30, 2007 Pell av fjærbeinet og få det presset ut på et verksted etter at du har fjernet rust&skit og hatt på rustløser! Forøvrig en gyllen anledning til å anskaffe den flotte pressa på Torshov! Men det var det å finne ut hvilket som er gåent, da.. Jeg har funnet ut at hvis man slår med gummiklubbe på et nav med gåent lager (uten bremseskive på!) blir det en annen lyd enn der lageret er OK. (Mere bråk med gåent lager.) Kan jo prøve det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 30, 2007 Hos meg var et hjullager bak gått, men lyden forsvant allikevel i svinger, så du skal ikke ta det for gitt at det er fremme selv om lyden forsvinner når du svinger til en side:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 30, 2007 Neida hadde et bak på venstre side tidligere som også lyden forsvant i svinger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...