B6 - bakluke lar seg ikke åpne.

Anbefalte innlegg

Har en B6 der jeg til tider ikke får åpnet bakluken, hører det skjer noe når jeg trykker på håndtaket men låsen løser ikke ut. Om jeg venter en liten stund eller kjører en tur er den OK igjen. Men hva om den ikke lar seg åpne en vakker dag. Noen som har vært borti lignende. Evt hva som er galt / kan rettes på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det en microbryter som styrer den kanskje? Når du tar i handtaket på luka og den åpner seg, kommer det er lite klikk da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

virker den fra fjernkontrollen ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer klikk inne i bryteren og luken kan "åpne" seg litt. Men trykker man flere ganger blir det mindre og mindre som skjer. Virker som den åpner seg bare halveis. Lyser også i dashbordet for åpen bakluke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen tips? Noen vits i å ta ut kontakten å prøve å rengjøre / bruke litt elektrp rensv e.l.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har jeg sannelig brukt tid og nøkkelen er brukt flittig på bakluka. Har tatt ut motoren og sjekket at den fungerer. Reagerer som den skal. Og har smurt opp bevegelige deler i bakluken. Men så fort den monteres på staget trekker ikke motoren langt nok. Tips? Vet liksom ikke hva som evt. er defekt og trengs å kjøpes!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan finne fram delenr til motoren og bryteren som sitter i bakluken på en B6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme bil og samme problem som deg. Desto mer jeg trykker på knappen, desto "svakere" blir motoren, og for meg er problemet størst når det er varmt eller når bilen er parkert med bakluka mot sola.

Jeg har åpnet alt som finnes bak ber og det ikke noe feil med microbryteren etter hva jeg kan finne ut. Har prøvd å smøre alt av mekanismer der også uten at det hjalp noe.

Det eneste neste jeg kan tenke meg nå er å bytte drivermotor. Fant du noen løsning på problemet du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dette problemet jeg og, funnet ut av hva det kan være???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg demonterte alt og de så ut til å fungere når det var demontert. Men fungerte ikke når det var sammenskrudd. Skal se på det en dag jeg får tid. Poster om jeg finner feilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har blitt godt vant til å bruke nøkkelen. Men ettersom bilen skal selges må jeg fikse dette, noen som har funnet ut av dette? Er jotydeligvis flere biler med samme feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd, men ble det noen konklusjon her? Har samme på min;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å sjekke ledninger til bakluke, ledninger som har røket er kjent problem. Er det helt dødt , er det som regel brudd , hvis feil på microbryter knurrer den visst en gang i blant.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde lignende feil på samboeren sin 04 mod A4 b6 avant. Ingenting fungerte i bakluka, alt var dødt. Kun låseknappen som fungerte såvidt.

Var sikker på det var ledningsbrudd, men alle ledninger i gummibelgene var OK (sikringer OK også). Byttet nesten alt i hele bakluka (griplist som består av åpner og skiltlys, det øverste bremselyset, baklukelåsen). Eneste som ikke er byttet er selve aktuatoren til låsen.

Alt fungerte 100% etter at dette ble byttet.

Grunnen til feilene var spylevæske-lekkasje fra vindusviskeren. (Forrige eier hadde byttet vindusviskermotor og spylervæskepumpe samt slanger :)

Tydeligvis veldig svakhet med alt i bakluka på disse bilene her. Utenom dette har det vært en knallbra bil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.