#1 Skrevet Oktober 28, 2007 Brodern har en S4 med en trimmet AAN maskin, ca 450hk. Kjører med org. vann pumpe (ny) og org. termostat som åpner på 87grader (ny). Under vanlig kjøring kan den variere mellom 90-92 grader, mens på tomgang kryper den av og til litt mer opp til ca 93 grader. Når bilen blir stoppet starter ikke den elektriske pumpen som skal hjelpe motoren å bli nedkjølt når motoren er avslått. Dette forårsaker til at bilen begynner å koke noen minutter etter stopp. Har også problem med at bilen "smeller" litt i potta, noe jonus sa den ikke skulle gjøre. Han nevnte vanntemp kunne være probleme der pga for mye bensin.. El motoren, radiatoren, termostaten og vannpumpa er nytt. Hva kan være feilen og hvordan feilsøke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 28, 2007 Min går også opp i 92-93 grader ser det ut til etter en stund på tomgang, mens under normal kjøring ligger den på ca 85 gr. Vet ikke hvor nøyaktig det originale instrumentet er men. Er kanskje tett eller dårlig gjennomstrøning et sted på bilen dere har..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 28, 2007 Tror ikke det da motoren er nybygget nettopp. Da ble alle deler bearbeidet.. Hva med noen følere da? F.eks den som sitter nederst på radiatoren. En noen givere, skal hjernen ha beskjed hvilken temp vanne har? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 28, 2007 min ligger stabilt på 90 grader ved kjøring.. på tomgang vil vell temperaturen stige over 90grader ja... den digitale måleren på klima viser 91-92 grader max på min..(ved tomgang) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 29, 2007 den føleren som skal starte den elektriske vannpumpa sitter på vannrail under innsuget.. den frammerste der. Vis du kortslutter den så skal værtfall den elektriske vannpumpa gå.. husker ikke om radiatorvifta starter og jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 29, 2007 Radiator vifta starter også da Jan. Men jeg sliter med sinnsykt lav drift temp på 200'en. Har byttet termostat, men ingen forskjell. Får smell i potta hvis jeg kjører hardt. Og det kan også lukte bensin inn i coupe'en da. Samt jeg har hatt noen flammekast, og skyting i potta under pådrag også. A/F måleren viser at motor får for mye bensin. men har ikke peiling på hva jeg skal gjøre med dette. Noen ideer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 29, 2007 Her er litt mere info om den pumpa, skal ikke starte før tempen blir 110 grader. http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/cooling.html#after 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 29, 2007 Da har jeg løst 2 av problemene. Det første hvor motoren var litt for varm under kjøring var grunnet feil på termostat, selv om den var ny. Så vi satt inn ny termostat og tempraturen på motor under kjøring og tomgang gikk ned 1-2 grader:) Angående el.pumpa som ikke ville starte, fikk jeg tak i koblingsskjema for AAN motoren og testet som det ble sagt føleren til pumpen. Kortslutta denne og pumpen samt el.vifta gikk som bare det, så nå blir det bestilt ny føler:) Men har enda litt spytting i eksosen, mulig det kan være lamdasone (ny)... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...