ja,da var det golfen igjen..

Anbefalte innlegg

Hei

Når bilen er kald, spesiellt da kanskje, så drar den minimalt, den dør helst ut, klarer kanskje max 30-40 på flaten, nytter ikke å gi full gass reagerer ikke med det samme men etter litt så kommer den seg.

Hva kan dette være? Alt det som har skjedd med bilen er etter att reg reimen røk for en tid tilbake.. kan det være noen sammenheng? Sliter jo pokker også med bakker..

Frode

ps, bilen er golf 88 mod automat 1.6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Når bilen er kald, spesiellt da kanskje, så drar den minimalt, den dør helst ut, klarer kanskje max 30-40 på flaten, nytter ikke å gi full gass reagerer ikke med det samme men etter litt så kommer den seg.

Hva kan dette være? Alt det som har skjedd med bilen er etter att reg reimen røk for en tid tilbake.. kan det være noen sammenheng? Sliter jo pokker også med bakker..

Frode

ps, bilen er golf 88 mod automat 1.6

disse motorene skulle klar seg uten skader ved regreimhavari.. men har den derimot blitt montert feil (en tann eller to) så kan den oppføre seg rart.

ville begynt med å sjekke dette og evnt en sylinder kompressjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Ja har hørt att de motoren skal klare seg, men en begynner jo å lure. Reg reimen har blitt bytta på bilverksted er vel verdt å nevne.

Utrolig irriterende iallefall..

Frode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Ja har hørt att de motoren skal klare seg, men en begynner jo å lure. Reg reimen har blitt bytta på bilverksted er vel verdt å nevne.

Utrolig irriterende iallefall..

Frode

har den vært slik hele tiden etter bytte?

uansett, den kan og ha hoppet over en tann om reima er for slak.

fusker den når du stanser motoren?

ta av dekslene og sjekk timingen på nytt. enklest å begynne der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har iallefall vært "rar" etter dette.

Jeg skal høre med svoger'n om han kan være med å se på dette en dag nå snart, han har mekka mye på golfer, men han har vært på "sjøen" altså nordsjøen i de to siste ukene.

Takker for tips :)

Frode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har iallefall vært "rar" etter dette.

Jeg skal høre med svoger'n om han kan være med å se på dette en dag nå snart, han har mekka mye på golfer, men han har vært på "sjøen" altså nordsjøen i de to siste ukene.

Takker for tips :)

Frode

kjør en komp test så får du ivertfall svar om det er stuket ventiler eller ikke, Noe det mest sannsynlig ikke er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde lignende problem selv engang. I det tilfellet var det pakningen på forgasseren som var sprukket og sugde veldig falskluft, bilen oppførtse seg normalt etter at jeg byttet den.. Men jeg hadde en 1,8 l da.. er vel kanskje en litt forskjellig motor i forhold til min?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk en tann feil når jeg bytta reg reim på gti'n min og da gikk den urtolig ræva tålte ikke litt motstand engang. gti 16v altså men trur nok det slik med de fleste motorer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den pakningen under gassern er verdt og sjekke, også alle de jævla vakumslangene som disse har!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om det er verksted som har montert reima så kan de ha gjort feil. Har en kompis som leverte inn ein mitsubishi lanser på merkeverksted for å bytte reim etter brudd, og når han fikk bilen tilbake gikk den som ein dass! Da viste det seg at de som hadde bytta reima hadde satt reima på skikkelig, men tenningen var heilt ute av stilling! Så bare fordi det er ett verksted som har gjort det, så kan det være at de har gjort feil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten update..

Da har jeg funnet feilen.. til verkstedet da.. De hadde ikke skrudd til to av pluggene!! Sjekket bare tilfeldig oppi motoren og da så jeg att to av plugg hettene vibrerte og da sjekket jeg pluggene og da var som sagt to av pluggene løse.

Skrudde dem til, noe som verkstedet skulle ha gjort når de bytta reg reimen. Nå går golfen som en "kule" igjen :)

Ellers takk for tipsa her

Frode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.