Noen spørsmål ang. Audi 80 B4.

Anbefalte innlegg

Jeg har litt forskjellige spm. angående min Audi 80 2,0 B4.

 

Passer 2,0 16V motoren i min bil uten modifisering?

 

Bilen min rykker ganske mye når du plutselig gir gass eller når du girer litt brått. Regner med at det er noen foringer som er årsaken, men hvilke? Motorfester, foringer i opphenget til girkassen?

 

En ting som irriterer meg en del. Det er at motoren enten ruser seg litt opp eller henger litt på turtallet når jeg tar inn clutchen. Hva er det som forårsaker dette?

 

Er det noen som kan gi meg en link med bilder og info om en Audi 80 cab. med A4 front? Klarer ikke å finne den igjen.

 

Ellers så er jeg på jakt etter ny frontfanger, om noen har forslag eller en de har liggende (gjerne litt ødelagt!) så er det bare å si i fra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme 'heng' på cabben (2.0E ABK) og er enig, det er utrolig irriterende.. Har ikke fått andre tips her enn å lete etter lekkasjer samt rense tomgangsmotor, men kan ikke finne noe høl, og tomgangsmotoren er smuuuuud..: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, den audi 80`n med a4 font har jeg funnet litt mer om :)

Men vet dere om en link til en slags prosjekttråd ang dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2.0E er ikke akkurat noen go-motor... (ABK). snakker av erfaring!! Ang 2.0 16v så må ledningsnettet fra 16v`n settes i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slepper du gassen helt når du trør inn clutchen? Kan være spjeldet som er feiljustert isåfall, slik at det kommer så langt bak at det åpner litt igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, takk for svar! Skal se etter lekasjer og slikt.

Men hva med den slarken og det? tenker på at det er en veldig rykking og slåing i bilen om jeg tråkker inn og ut gassen.

Og Even; Hva er det jeg trenger fra ledningsnettet til 16V motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du quattro så er det foringa på bakdiffen som gjør at det slår. Ellers kan du sjekke motor- og girkassefester

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slakk i drivknuter kan også gi sånn rykking.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Har ikke quattro. Trodde det skulle lage lyder når du svingte om drivknutene var ødelagt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Har ikke quattro. Trodde det skulle lage lyder når du svingte om drivknutene var ødelagt?

stemmer det:)

Men de bak kan det bli ganske så mye slakk i uten at de ryker pga. at de ikke blir svinget med.. men hvis du ikke har quattro så er det jo ikke noe å tenke på:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ledningsnettet ble vel litt feil, Men iallefall en del av motorstyringa er annerledes. Hjerne og en del annet småsnacks mener jeg å ha funnet ut en gang. (Ikke 110% sikker, men har spurt om a.la det samme, var på samme tanken.) Tenkte også på om toppene passet om hverandre. Isåfall er det en kurrant oppgradering!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppene passer ihvertfall ikke om hverandre. 8v firer og 10v femmer har forbrenningskammer i stemplene, 16v firer og 20v femmer har i toppen, så om man setter sammen dette blir det helt feil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppene passer ihvertfall ikke om hverandre. 8v firer og 10v femmer har forbrenningskammer i stemplene, 16v firer og 20v femmer har i toppen, så om man setter sammen dette blir det helt feil..

20v topp på 10v NG motor passer til turbo:) blir litt lavere komp. enn org. 20vt. hvordan det er med firere sånn sett vet jeg ikke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20v topp på 10v NG gir vel litt over 6:1-kompresjon. Dette er IKKE brukbart til noen turbomotor som skal være normalt kjørbar, bare til ville trimmingsprosjekter.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NG er ikke en turbomotor vet du vel.. så da havner du på rundt eller litt over 8.5:1 og det er brukbart til turbomotor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, jeg har hatt og har bil med akkurat den motoren, så det vet jeg. Uansett vil en slik kombinasjon gi en motor som er så og si helt død før turboen lader, omtrent på linje med de gamle 10v turboene, og det er jo en ganske stusselig karakteristikk etter min mening..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er vi vel kanskje litt utenfor topic. men jeg lurer veldig på hvorfor du mener det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.