Anbefalte innlegg

har en Golf 2 med servo..

Når eg svinger med rattet og bilen står i ro,så kommer det noen pipe lyder fra framhjulene,regner med at dette er servoen...dette er ikke problemet,har i senere tid så har rattet begynt liksom å stritte imot når eg svinger,to ganger har det skjedd at eg svinger litt og så står det helt fast,får ikke svingt mer,skikkelig ekkel følelse når det skjer når eg er ute og kjører...

noen som vet hva dette kan skyldes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som at servoen begynner å bli sliten. Etter all sannsynlighet har du sjekket nivået på hydraulikkoljen (om det eksisterer en beholder for denslags på din bil..)??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en beholder der servovæsken er..er det den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er nok den.. Men det skader ikke å sjekke om nivået er innenfor grensene. Det er jo billigere enn å evt skifte servopumpe, om det bare er å etterfylle litt servoolje. Hvis nivået har sunket til under minimumsgrensen er det nok en lekkasje en plass i systemet. Men hvis nivået er bra, så kan det bare være en sliten servopumpe eller en løs reim som driver pumpa. Vet ikke helt hvordan greiene funker på din bil, men det er bare noen tips sånn i tilfelle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk også at reima er stram og fin;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry at eg spørr,men denne reima..hvor sitter den..har ikke peil på sånt egentlig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt i enden av motoren, til venstre ( da du står foran bilen ) og ytterst av de reimene som sitter der. Blir altså ut mot HØYRE forhjul.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke den reimen som er på dynamoen sant?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener den har egen servoreim som kun drar servopumpa. Altså ikke den samme reima som til dynamo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett litt nedi nå,servo reima som sitter ved siden av og litt under dynamoreima er stram den,så ikke det som er problemet,servo oljen som er G002000 er det ikke..beholderen står på max..hva kan det være da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok en gåen servopumpe!i verste fall tannstanga?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.