#1 Skrevet Oktober 29, 2007 Hei Er det noen som vet akkurat hvordan bosch K-jetronic funker? Har bilde(animasjon) som ilustrerer hvordan den fungerer? På forhånd tusen takk Jesper Graff 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 29, 2007 K = kontinuerlich. Bensin blir sprøytet inn kontinuerlig mens motoren er igang. Bensinmengden blir bestemt av luftspjeldet. Når man gir gass blir det vakuum i gummibelgen og sjeldet løfter seg. Ved hjelp av en hevearm blir bevegelsen til spjeldet overført til et styrestempel som løper i en sylinder med 4-5 åpninger, en for hver stempel. jo mer spjeldet løfter seg, jo mer bensin til dysene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 29, 2007 K = kontinuerlich. Bensin blir sprøytet inn kontinuerlig mens motoren er igang. Bensinmengden blir bestemt av luftspjeldet. Når man gir gass blir det vakuum i gummibelgen og sjeldet løfter seg. Ved hjelp av en hevearm blir bevegelsen til spjeldet overført til et styrestempel som løper i en sylinder med 4-5 åpninger, en for hver stempel. jo mer spjeldet løfter seg, jo mer bensin til dysene. Så hvis du får den til å gi mer bensin altså mer effekt? Noen triks eller løsninger for å hjelpe k-jetten til å gi mer bensin? Jesper Graff 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 29, 2007 Det skal gå an å shimse opp styretrykket til mengdefordeleren. Jonus har greie på dette. Samt å bytte til noen volvo dyser som skal kunne gi mer suppe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 29, 2007 Men hvis motoren uansett ikke klarer å nyttegjøre dette ekstra drivstoffet, ender du bare opp med en motor som bruker mer bensin. Triksing med styretrykket er allerede nevnt, modifisering av selve mengdefordelerboksen for å kunne løfte tallerkenen/glideren høyere skal også hjelpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 29, 2007 Men hvis motoren uansett ikke klarer å nyttegjøre dette ekstra drivstoffet, ender du bare opp med en motor som bruker mer bensin. Triksing med styretrykket er allerede nevnt, modifisering av selve mengdefordelerboksen for å kunne løfte tallerkenen/glideren høyere skal også hjelpe. Ja. Skal ikke gjøre det på den motoren jeg har nå heller. Skal ha i 10vt MC motor med res.motstand, volov dyser osv. Er det noen som her en "oppskrift" på hvordan du skimser opp trykket og mod. av fordelerboksen da? Tusen takk for svar. Jesper Graff 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 30, 2007 Ingen som har erfaring med dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 30, 2007 Finnes en kar ( tror han bor i Kristiansandsområdet ) som heter Finn Gjestland som har steinpeil på K-jet og div. modifiseringer av sånt. Iallefall på Golf GTI. Har desverre ikke noe nummer til denne karen, men mener det finnes flere tråder her hvor navnet hans er nevnt. TROR det er to Gjestland hvorav Finn og Frode. Disse er såvidt jeg veit brødre og driver begge med bil. Correct me if im wrong... Ang. Gjestland kan du sende PM og høre med Jon-Christer Skogsrud. Tror han kjenner karen litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 30, 2007 Finnes en kar ( tror han bor i Kristiansandsområdet ) som heter Finn Gjestland som har steinpeil på K-jet og div. modifiseringer av sånt. Iallefall på Golf GTI. Har desverre ikke noe nummer til denne karen, men mener det finnes flere tråder her hvor navnet hans er nevnt. TROR det er to Gjestland hvorav Finn og Frode. Disse er såvidt jeg veit brødre og driver begge med bil. Correct me if im wrong... Ang. Gjestland kan du sende PM og høre med Jon-Christer Skogsrud. Tror han kjenner karen litt. Tusen takk for info. Skal undersøke litt mer når jeg skal gå igang med trimming da. Hadde vært kjekt med litt info fra noen som vet hva de snakker om. Jesper 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 2, 2007 Finn Gjestland, automobiling. Titanv. 21, 3942 Porsgrunn. Tlf. 35 51 41 00 Mobiltelefon 917 00 675, 957 51 618 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 2, 2007 Mener å huske at Roger her på forumet han med "Silvern" Shimsa inspruten sin... står tidlig i tråden hans! MVH 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 2, 2007 Shimse opp trykket er en smal sak. I framkant av K-jetten er der en skru som du kan ta ut. Inni der er der en fjær og noe greier. Ta ut skruen og legg mellom en ekstra skive. Der er en skive fra før, så prøv å finn en som er like tjukk som den. Ble anbefalt å begynne med en skive å så prøve meg frem. Mål trykket før du shimser og etter. Så ser du forskjellen. Litt vanskelig å forklare siden jeg var på julebord igår:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 2, 2007 elelrs kan du bytte ut bensinmengdefordeleren med en annen, fks porsche 924 turbo , disse hadde og k-jetronic.. har dette på min samt porsche 924 turbo dyser samt annet snacks.. funker bra men bilen er meeeget glad i bensin.også vokser ikke disse fordelerene akkurat på trær. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 2, 2007 elelrs kan du bytte ut bensinmengdefordeleren med en annen, fks porsche 924 turbo , disse hadde og k-jetronic.. har dette på min samt porsche 924 turbo dyser samt annet snacks.. funker bra men bilen er meeeget glad i bensin.også vokser ikke disse fordelerene akkurat på trær. Har annskaffet noen større dyser nå så får vente å se hvordan det gjør seg. Kanskje jeg slipper å kødde med å shimse opp og det der. Jesper Graff 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 2, 2007 jeg brukte gti dysene, orginale.. når jeg eu godkjente bilen, bytta tilbake til porsche dysene her for noen uker siden og bilen gikk merkbart bedre, så kan nok hende du merker forskjell:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...