Bensinmåler problem etter bytte av bensinpumpe

Anbefalte innlegg

hei,

Jeg hadde bilen min (Audi A3) på verksted på Møller Fredrikstad for litt siden. Da ble det byttet bensinpumpe fordi bilen brått ikke ville starte.

Når jeg hentet bilen dagen etter så startet den selvfølgelig og alt virket bra.. Men når jeg dro på bensinstasjonen for å fylle bensin, så fylte jeg full tank. Og når jeg gjør dette (har gjort det et par ganger siden servicen) så piper det og bensin nåla viser null. så brått fyker den opp igjen på full tank. dette gjentar seg hele tiden helt til jeg har brukt opp 15-20 liter bensin. Og etter det så viser den korrekt..!

Noen som har noen formening om hva dette er, eller har vært borti dette problemet før?

Dette skjedde altså etter jeg byttet bensinpumpe på Møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ha snakket med møller i allefall.....men vet ikke om det er nok de kan ha gjort som har resultert i dette.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, jeg skal høre med de. men det er jo veldig rart at det problemet oppsto etter den servicen på bensinpumpa da :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tankmåleren/føleren sitter montert på bensinpumpeenheten. Denne har de sikkert løsnet og muligens ikke fått korrekt på plass igjen. Enhetens plassering i tanken mht. vridning er også viktig å gjøre riktig.

Bare å be de ordne opp etter seg. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A HA! dette forklarer mye anng. måleren på min, hvor det visstnok hadde blitt byttet bensinpumpe ikke så altfor lenge før jeg fikk den. Jeg lurte litt på hvordan det kunne skje (den viste 0 rett etter den gikk forbi halv tank), men da har de vel bare festet den på min akkurat motsatt av den på Michaels bil.

Er vel da bare å finne frem til rett kontakt, dytte litt, og vips :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, det var det jeg tenkte også. At det var en kontakt som hadde blitt koblet feil eller noe, men jeg skal kontakte de å få rettet opp feilen..

Takk for hjelpen ! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.