#26 Skrevet Februar 24, 2008 Da var litt ting forsket på på A6`en min. Prøvde og kjøre uten lmm koblet til. Gikk som en dass og ladet kun 0.3kg Koblet fra n75 ventil. ladet fremdeles 0.3kg gikk likt som tidligere. Kompis som hjalp meg hadde en sliten n75 ventil liggende. Satt den på og kjørte. Ladet 0.7-0.8kg. Perfekt ! Så da må jeg bestille en ny slik samt bytte vacumslanger fra wastegate til N75 og kompressorhuset til n75 ventil. Da blire bra ! Fikk litt lugging ved 0.5kg så lekker litt i de ett eller annet sted. Hvor sitter den n75 ventilen? var ute og titta på A6'en nå men fant den ikke Får skylde på at jeg nettopp har kjøpt bilen (hentet den på fredagen...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Februar 24, 2008 Hvor sitter den n75 ventilen? var ute og titta på A6'en nå men fant den ikke Får skylde på at jeg nettopp har kjøpt bilen (hentet den på fredagen...) Hvis du følger slangen fra luftfilter til turbo finner du ventilen...går to slanger inn på den. Samt en elektrisk ledning....denne finner du og stripset fast til denne slangen som regel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Februar 24, 2008 kommer jeg til den uten og demontere noe? Fant luftfilterboksen og IC men røret imellom ligger jo så langt nede at det er håpløst og komme til... (om jeg så riktig rør da...) Sitter den midt på eller på en av sidene? klør meg i hodet her nå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Februar 24, 2008 Du kan jo ikke kjøre med åpen dump på den bilen der...Det går ikke!!. Er liksom ikke bare å sette på en åpen dump på en bil som har resirkuleringsventil å tro at man får kul lyd og bilen går som den skal...Ikke rart du får de feilkodene. Første du MÅ gjøre er å sette på resirkuleringsventil igjen. Tipper det løser mye jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Februar 24, 2008 kommer jeg til den uten og demontere noe? Fant luftfilterboksen og IC men røret imellom ligger jo så langt nede at det er håpløst og komme til... (om jeg så riktig rør da...) Sitter den midt på eller på en av sidene? klør meg i hodet her nå... Sitter ca 15 cm fra luftfilterret....må ta vekk luftfilterintaket og...da skimter du den....en fordel og ta vekk tilbakeslagsventilen til åndinga og....sitter rett ved siden av den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Februar 24, 2008 Da var det den jeg fant i sta da Jeg måtte skru på slagen på åndinga da den ikke satt noe bra... Er det bare til og dra ut n75 ventilen eller er den skrudd fast? Funderer på og bytte den og resirk ventilen så kanskje jeg slipper turbotrykk problemene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Februar 24, 2008 er bare festet med slangeklemmer...dem typen man klemmer fast....klarer som regel å bare dra den ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Februar 24, 2008 Genialt, da er det bare og finne ut hvem N75 ventil som er den beste da, så er det bare og løpe og kjøpe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Februar 24, 2008 Genialt, da er det bare og finne ut hvem N75 ventil som er den beste da, så er det bare og løpe og kjøpe 034 906 283H 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Februar 24, 2008 Genialt Danke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet April 2, 2008 Noen som vet hvilken N75 som er best for 1.8TsQ 180HK, er det H til denne også? Motoren er helt original. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet April 9, 2008 Ingen som vet? Hva er orginal til denne bilen og er denne optimal? Hvis nei, hvilken er det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet April 9, 2008 Når jeg byttet ventilen så satt det en n75c der... Jeg monterte en N75H, og nå fungerer allt helt kanon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet April 9, 2008 jeg har også montert H .... veldig fornøyd med denne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet April 14, 2008 var hos møller og hørte ang N75. Dette var ingen vanlig feil mente de. De sa at N75H har gått ut av produksjon, og at N75J har tatt over. Men de fant en ventil til når de søkte etter delen. Tror den het N75A. Hva gjør denne? Bør jeg bytte begge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet April 14, 2008 Dette er tvert imot en helt vanlig feil. På alle VAG med turbo, uansett om det er diesel eller bensin. Jeg byttet min på A80 '94 1,9TDi med 1Z motor i 2001 pga pulserende ladetrykk. Jeg la også inn dette svaret samt forklaringer på hvordan å skifte den i samtlige tråder på forumet etter dette. Og det er sikkert 30 tråder om emnet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...