#1 Skrevet Oktober 30, 2007 Holder på og bikke over her nå!! Prøvde og montere turbotrykks måler og den viste 0.3 bar ladetrykk.. en biltema måler, etter mye om og men så har eg skaffet en ny måler, Auto Gauge fabrikat, og samme balle... Starter bilen, så ligger den på -0.8 -> -1 Kjører eg en tur så lader den 0.3 med engang den får motstand, uansett hvor mye turtall/gir eg velger, så snakket med en kompis som har samme bil, bare en 95 og Sedan, hans lader 1.1-1.2 har ikkje prøvd hans da, men han sier han har et voldsomt skyv på 3-4000 Rpm på alle gir, eg merker så og si INGENTING til turboen etter 3 gir.. Begynner og lure her nå... Har koplet meg inn på Vakumslangen til Resirken, som forøvrigt er byttet ut med en dump ventil, åpen.. ja vet fy fy.. vil ha det slik en stund. men dette problemet var før eg monterte dump.. hva pokker er det som feiler bilen min!? Den er chippet og har prøvd og kople fra luftmengde måleren, da var det så vidt den gikk i det hele tatt.. Holder på og klikke i fjant her nå, så det eg vil sjekke litt her oss dere er, Hvordan går deres biler? mener 0-100 Hvor merker dere skyvet fra turboen, Rpm og slikt, hvor slutter den og lade, og hvor har dere alle koplet inn måleren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 30, 2007 Virker som bilen din går i nødmodus. Har du tilgang til VAG-COM bør det ligge en feilkode der. Kanskje det er magnetventilen (N75) som har tatt kvelden? Koster ikke stort for en ny en, men det er greit å få lest av eventuelle feilkoder som ligger der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 30, 2007 Nei, har nok ikke det, om det ikke er noen som bor i område Haugesund/Stord/Fitjar som kan hjelpe meg med vagcom?? Hvordan går bilen når den er i nødmodus da? for den flytter jo på seg, ikke noe sånt som at den ikke går i 80 og slikt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 30, 2007 Min A6 2,7 Biturbo går bra i nødmodus, men ikke på langtnær så bra som når den er frisk. Gjorde vel 0-100 på 11-12 sek i nødmodus kontra under 7 sek når det en frisk. Mulig jeg tar feil nå, men når bilen er chipet tror jeg grensene for nødmodus blir flyttet litt på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 30, 2007 hei og hopp, ta diagnose så får du svar, satser en banan på at det er gasspjeldet ditt (TPS) som er i ulage, har samma problemet! Er som å kjøre uten turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 30, 2007 Sjekk med vag-com og få grunninninstilt gasspjeld.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 30, 2007 det er ikke rart bilen din går rart når du holder på med den på den måten, ikke bruk åpen ventil det lager mer problmere for deg, hvis du tar av lmm legger det seg feilkoder i hjrenen og kan gi avik, du har ikke tilfeldig vis tatt av bateripolen en gang også?? på min a3 måtte jeg grunnstille spjeldet hver gang jeg tak av bateriet eller den var nesten tom for strøm, ellers lada den nesten ingen ting. så få noen som kan det til å ta en skjekk med vag com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 30, 2007 Nei, eller han som instalerte chip`en tok av batteriet.. Åpen dump ble montert i forigårs så den har vertfall ikke skyld i dette Er det noen med vagcom som kan hjelpe mg her?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 30, 2007 Nei, eller han som instalerte chip`en tok av batteriet.. Åpen dump ble montert i forigårs så den har vertfall ikke skyld i dette Er det noen med vagcom som kan hjelpe mg her?? han som nistalerte?? er dette et program som er til denne bilen eller noe ferdig program. har du lodda inn brikke? hvilken mod er bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 30, 2007 Tipper defekt N-75 eller ledningsbrudd til denne. Prøv evt. å ta av kontakta på N-75 og kjør en tur. Går den akkurat likedan da er ventilen høyst sansynlig defekt. Mener 0.3 er ca grunntrykk turboen vil lade om den går i nødmodus eller ventilen er defekt. Ventilen sitter i nærheten av høyre hovedlampe, ved radiatoren på slangen fra luftfilter til turbo. Ventilen har tre slangetilkoblinger hvorav den ene er stukket ned i den grove slangen fra filteret + ei elektrisk to-polet kontakt. Er trangt der den sitter så kan være litt vanskelig å se den. Trøst deg med det at hvis bilen faktisk ikke lader mer enn 0.3 bar vil du merke STOOOR forskjell da dette blir istand igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 30, 2007 Han som eide bilen før han eg kjøpte den av, Hadde chip i den da han hadde den, så solgte han den til en kar uchippet og han karen ville ikke kjøpe chip til bilen. Da eg kjøpte den fikk eg med nummer til forje eiger så tok kontakt og tok en kjøretur til han så tok han ut hjernen på bilen og monterte en Superchips chip som han hadde fått montert hos Gundersen Motorsport i sin tid Da var det laget for den bilen, men det eg har gjort i ettertid er og monterte nytt åpent filter, kan det ha noe innvirkning? ja, også har eg byttet Bak potta til en 3" Bilen er en 1998 modell solgt som en 99 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 30, 2007 nei disse forandringenes skal ikke ha noe spes innvirkning, men er som Bent Owe sier grunntrykket er rundt 0.3 bar men dekke kan også vises på vag com. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 30, 2007 Du vil få opp feil på ladetrykksregulering. Antakelig med underteksten: Ladetrykk underskredet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 1, 2007 Hallo! Prøvde og kople ut den N75 ventilen, dro av pluggen og kjørte en tur, INGEN forandring.. kan det bety at denne er problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 1, 2007 Jepp! Min var akkurat slik da jeg hadde ledningsbrudd i ledningene for N-75, så enten def. ventil eller ledningsbrudd. Ellers kan det kanskje hende det er noe annet som får motoren din til å gå i nødmodus, men diagnose hadde nok hjulpet deg på rett vei her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 2, 2007 Var på Møller Bil i Haugesund i dag, og fikk konstatert 2 feil, Luftmengde måler, for liten verdi, sporadisk. Magnetventil Låst i åpen stilling, sporadisk sånn sto det på lappen eg fikk vertfall, fikk ikke noe teknisk forklaring.. så bestilte ny Luftmengde måler og en N75-J ventil eg.. Men kan Luftmengde måler feilen komme av at eg har koplet den fra en gang for og teste uten? da gikk den jo mye dårligere, så trodde Luftmengde måleren min var i orden.. tråden inni og alt såg helt bra ut sist eg sjekket. Nå er det jo Dump montert på bilen så kan den feilen komme av det? for han på Møller trodde kansje at og skifte N75 ventilen ville gjøre susen, at det med mengde måleren nødvendigvis ikke trengte og bety noe.. vertfall det inntrykket eg fikk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 2, 2007 Ja, det vil lagres feil på LMM om tenning var på da den ble frakoblet. Støtter ellers denne personens teori og ville prøvd N-75 først var jeg deg. Tror ikke du vil kjenne igjen bilen etterpå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 2, 2007 tok av den gamle N75 i dag, og såg, får ikke den nye før i neste uke, måtte bestille.. fikk forresten ikke nokon VACN rabatt Men ja, tok av den gamle, og såg, prøvde og vri på den skruen så er inni den saken, satt helt gadd fast, hele ventilen såg sleeten ut egentlig.. tenkte kansje det gikk an og fikse den midlertidig, men nei.. dårlig det, prøvde og måle med et Ohm meter mellom pinnene på ventilen fikk 0.00 ohm, så full kortslutning, sånn skal det vell ikke være? Ja, håper virkelig det kun er Ventilen! å at eg får meg et lite sjokk når det blir fikset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 2, 2007 Fekk nå rabatten når me kjøpte n75h ventil av hu i skranken på møller haugesund. Merkligt at du ikkje sko få det: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 2, 2007 Mener å huske at ventilen skal måle mellom 16-22 ohm når den er istand. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 28, 2007 Når N75 ventil og/eller LMM er deffekt. Øker bensinforbruket en skvett da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 28, 2007 Når N75 ventil og/eller LMM er deffekt. Øker bensinforbruket en skvett da ? Muligens pga. LMM. Kan være at du har en feil på motortempgiveren eller lambdasonden også. Falskluft er også en mulighet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 28, 2007 Hadde store problemer med min 1.8T AEB motor på min A6 98. Det viste seg til slutt at det var wastegaten på tuboen som var gåen. Spjelet sto åpent konstant. Men høres nok ut som det er n75 ventilen i ditt tilfelle. E 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 29, 2007 Har du fått den nye ventilen enda eller? Hjalp det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 30, 2007 Da var litt ting forsket på på A6`en min. Prøvde og kjøre uten lmm koblet til. Gikk som en dass og ladet kun 0.3kg Koblet fra n75 ventil. ladet fremdeles 0.3kg gikk likt som tidligere. Kompis som hjalp meg hadde en sliten n75 ventil liggende. Satt den på og kjørte. Ladet 0.7-0.8kg. Perfekt ! Så da må jeg bestille en ny slik samt bytte vacumslanger fra wastegate til N75 og kompressorhuset til n75 ventil. Da blire bra ! Fikk litt lugging ved 0.5kg så lekker litt i de ett eller annet sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...