#1 Skrevet Oktober 30, 2007 Hvordan i svarte får man skiftet parklyspæra på en Passat med Xenon? Jeg har små hender og tynne fingre, -det eneste jeg fant ut var at dersom jeg åpnet bakdekselet på innsiden av xenonlyset så kunne jeg nå en liten grå/hvit hendel som tydeligvis var forbundet med nevnte pære på et vis (ved å "jokke" på hendelen, beveget pæra seg). - Spørsmålet er om hvorvidt det bare er å vri på denne hendelen for å få ut den pokkers pæra? Noen fare for at pære løsner fra denne hendelen og dermed vil ligge inne i lykta og slenge? Haynes-bestilling pågår... Løsningen: - Skulle bytte alle pærer fremme til Höen xenonmatch-pærer. Startet med kurvelyset som var relativt enkelt å skifte ut, bare å trekke pæren ut av sokkel. Tåkelysene var noe mer brysom, men man må skru ut én skrue som holder plastdekselet 'rundt' tåkelyset, deretter ta godt tak inne i hullet som er i dekselet presse dekselet mot tåkelyset samtidig som man trekker forsiktig ut. Etter litt lirking så løsner det, uten å knekke plastklipsene. Skru løs lykta som sitter med 3 torx og resten er rett frem... Parklyspæren var mest brysom, men kun grunnet min uvitenhet: når dekselet bak hovedlyktene er av, så kan man skimte en frå-hvit plasthendel. Vri denne rundt slik at du får tak i denne og trekk den rolig rett ut (her kan klips knekke så trekk rolig rett ut). Så, det var det, takker for hjelpen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 30, 2007 vet ikke hvordan, men på golf 4 er det he*vetes trangt, så må "jokke" pære ganske bra for å få den ut.. hehe: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 30, 2007 Sorry, det er TRANGT!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 30, 2007 Med det samme vi er i gang her, hvordan får man byttet grøftelyspæra på en Passat 2002 mod tror jeg det var, en på jobben som lurte på det, han så litt mørkt på det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 30, 2007 Trekk ut dekselet i fangeren som sitter rundt spredren. Skru løs sprederen og skift pæra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 30, 2007 Bare å dra det løst ? I såfall tror jeg han blir glad, de hadde sagt på verkstedet at det var 2t jobb og at de måtte demontere en hel del. Jeg rakk ikke å se noe på det heller da.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 30, 2007 vet ikke hvordan, men på golf 4 er det he*vetes trangt, så må "jokke" pære ganske bra for å få den ut.. hehe: Cluet er at man når ikke pæra på passaten, ikke h..., men antar sterkt at den nevnte plast-hendel har noe med dette å gjøre... - Noen her må da vel ha skiftet denne pokkers parklys-pæren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 30, 2007 Ikke for å ødelegge tråden her, men tøft navn! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 30, 2007 Cluet er at man når ikke pæra på passaten, ikke h..., men antar sterkt at den nevnte plast-hendel har noe med dette å gjøre... - Noen her må da vel ha skiftet denne pokkers parklys-pæren? Stemmer at pæra sitter i enden av den grå hendelen. Du skal bare trekke hendelen rett ut så følger pæra og ledningene med. Men vær forsiktig, jeg klarte å knekke en "tapp" på den ene hendelen så den ikke ville feste seg ordentlig i sporet sitt når jeg satte den tilbake. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 30, 2007 Takker så meget, da skal de ut i morgen, kun de pærene som mangler nå (Høen). Stemmer at pæra sitter i enden av den grå hendelen. Du skal bare trekke hendelen rett ut så følger pæra og ledningene med.Men vær forsiktig, jeg klarte å knekke en "tapp" på den ene hendelen så den ikke ville feste seg ordentlig i sporet sitt når jeg satte den tilbake. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 30, 2007 På min Golf har jeg faktisk funnet ut at det går raskere å ta av fronten, skru løs lykta og så skifte parklyspære. Har ganske store hender så jeg har funnet ut at de ikke er verdt all banningen og oppskrapingen av hender for å få ut den pæra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 31, 2007 Yupp, da var den i boks... Var som nevnt tidligere i tråden bare å trekke (bestemt) i plast-hendelen. (Oppdaterer emne og første innlegg for bedre søkbarhet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 6, 2009 Jeg graver fram igjen denne tråden da jeg har et par spørsmål. Må jeg demontere fangeren framme for å bytte kjørelyspærene (xenon). Hvordan demonterer man i så fall fangeren? Jeg forsøkte meg på å demontere grillen i sted men i frykt for å ødelgge den så gav jeg opp. Det er så trangt at jeg før ikke løs dekselet på lykten engang. Ene pæren er defekt nå og jeg har bestilt meg nye i 8000K som jeg får til uken håper jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...