Passat 07 bixenon, bytte av pærer

Anbefalte innlegg

Hvordan i svarte får man skiftet parklyspæra på en Passat med Xenon?

Jeg har små hender og tynne fingre, -det eneste jeg fant ut var at dersom jeg åpnet bakdekselet på innsiden av xenonlyset så kunne jeg nå en liten grå/hvit hendel som tydeligvis var forbundet med nevnte pære på et vis (ved å "jokke" på hendelen, beveget pæra seg).

- Spørsmålet er om hvorvidt det bare er å vri på denne hendelen for å få ut den pokkers pæra?

Noen fare for at pære løsner fra denne hendelen og dermed vil ligge inne i lykta og slenge?

Haynes-bestilling pågår...

Løsningen:

- Skulle bytte alle pærer fremme til Höen xenonmatch-pærer.

Startet med kurvelyset som var relativt enkelt å skifte ut, bare å trekke pæren ut av sokkel.

Tåkelysene var noe mer brysom, men man må skru ut én skrue som holder plastdekselet 'rundt' tåkelyset, deretter ta godt tak inne i hullet som er i dekselet presse dekselet mot tåkelyset samtidig som man trekker forsiktig ut. Etter litt lirking så løsner det, uten å knekke plastklipsene.

Skru løs lykta som sitter med 3 torx og resten er rett frem...

Parklyspæren var mest brysom, men kun grunnet min uvitenhet: når dekselet bak hovedlyktene er av, så kan man skimte en frå-hvit plasthendel. Vri denne rundt slik at du får tak i denne og trekk den rolig rett ut (her kan klips knekke så trekk rolig rett ut).

Så, det var det, takker for hjelpen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke hvordan, men på golf 4 er det he*vetes trangt, så må "jokke" pære ganske bra for å få den ut.. hehe:: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry, det er TRANGT!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med det samme vi er i gang her, hvordan får man byttet grøftelyspæra på en Passat 2002 mod tror jeg det var, en på jobben som lurte på det, han så litt mørkt på det :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trekk ut dekselet i fangeren som sitter rundt spredren. Skru løs sprederen og skift pæra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å dra det løst ? I såfall tror jeg han blir glad, de hadde sagt på verkstedet at det var 2t jobb og at de måtte demontere en hel del. Jeg rakk ikke å se noe på det heller da....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke hvordan, men på golf 4 er det he*vetes trangt, så må "jokke" pære ganske bra for å få den ut.. hehe:: bh :

Cluet er at man når ikke pæra på passaten, ikke h..., men antar sterkt at den nevnte plast-hendel har noe med dette å gjøre...

- Noen her må da vel ha skiftet denne pokkers parklys-pæren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å ødelegge tråden her, men tøft navn! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cluet er at man når ikke pæra på passaten, ikke h..., men antar sterkt at den nevnte plast-hendel har noe med dette å gjøre...

- Noen her må da vel ha skiftet denne pokkers parklys-pæren?

Stemmer at pæra sitter i enden av den grå hendelen. Du skal bare trekke hendelen rett ut så følger pæra og ledningene med.

Men vær forsiktig, jeg klarte å knekke en "tapp" på den ene hendelen så den ikke ville feste seg ordentlig i sporet sitt når jeg satte den tilbake.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så meget, da skal de ut i morgen, kun de pærene som mangler nå (Høen).

Stemmer at pæra sitter i enden av den grå hendelen. Du skal bare trekke hendelen rett ut så følger pæra og ledningene med.

Men vær forsiktig, jeg klarte å knekke en "tapp" på den ene hendelen så den ikke ville feste seg ordentlig i sporet sitt når jeg satte den tilbake.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min Golf har jeg faktisk funnet ut at det går raskere å ta av fronten, skru løs lykta og så skifte parklyspære.

Har ganske store hender så jeg har funnet ut at de ikke er verdt all banningen og oppskrapingen av hender for å få ut den pæra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yupp, da var den i boks...

Var som nevnt tidligere i tråden bare å trekke (bestemt) i plast-hendelen.

(Oppdaterer emne og første innlegg for bedre søkbarhet)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg graver fram igjen denne tråden da jeg har et par spørsmål.

Må jeg demontere fangeren framme for å bytte kjørelyspærene (xenon).

Hvordan demonterer man i så fall fangeren?

Jeg forsøkte meg på å demontere grillen i sted men i frykt for å ødelgge den så gav jeg opp.

Det er så trangt at jeg før ikke løs dekselet på lykten engang.

Ene pæren er defekt nå og jeg har bestilt meg nye i 8000K som jeg får til uken håper jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.