Verktøy: Stramme monteringsbånd til drivleddsmansjett

Anbefalte innlegg

Hva heter denne tanga en bruker for å stramme monteringsbåndene som fester drivleddsmansjetten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bare brukt en flistang til dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var kanskje hakket bedre enn ei vanlig avbitertang, ja... Men det funket det og, så lenge vi var veldig forsiktig...:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En lettere sløv jernbindertang gjør jobben.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt slangeklemmer på mansjettene jeg:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye kreativitet her ser jeg, men takk for alle svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt slangeklemmer på mansjettene jeg:o

Det er vel kanskje ikke så dumt...? Med mulighet til å ev. etterstramme ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har slik tang på würth også. Riktignok dyrere enn biltema sin, men jeg synes ikke Biltema sin så altfor ille ut heller. Riktig verktøy er halve jobben sies det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slangeklemme gir vel noe ubalanse da den har vesentlig høyere vekt på et sted, men om det har noen betydning er en annen sak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monteringsbåndene til drivakselmansjetter er av typen "Perma-Quick". Meca, Mekonomen, Biltema, etc. har tenger til slike monteringsbånd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt Biltema sin tang, og den har iallefall hjulpet meg....:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker helt enkelt en avbiter ;) må dog brukes med et snev av forsiktighet.. Er no' dritt å klippe de av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar denne opp igjen jeg. Må på biltema å handle litt. Skal bytte bærearmene og ytre drivledd på Passaten, og har ikke verktøyet til spennbåndene.

Det jeg lurer på, er det forskjellige typer spennbånd, eller er det en type (Perma-Quick)? Har ikke nye drivledd i hus enda, så vet ikke hvilke som følger med.

19-1327_l.jpg

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Tang/Tang-for-Perma-Quick-191327/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar denne opp igjen jeg. Må på biltema å handle litt. Skal bytte bærearmene og ytre drivledd på Passaten, og har ikke verktøyet til spennbåndene.

Det jeg lurer på, er det forskjellige typer spennbånd, eller er det en type (Perma-Quick)? Har ikke nye drivledd i hus enda, så vet ikke hvilke som følger med.

19-1327_l.jpg

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Tang/Tang-for-Perma-Quick-191327/

ha vel vert borti to typer,å mener du kan bruke tanga på begge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.