HJELP!! Hvor mye er bilen min senket?

Anbefalte innlegg

Sikkert et veldig dumt spørsmål, men jeg trenger å vite hvor mye bilen min er senket. Importerte den for to og et halvt år siden og nå mistenker jeg at fjærene må skiftes. Alle papirer og kvitteringer fulgte med bilen, men det står altså ingen plass hvor mye den er senket så jeg vet ikke hvilke fjærer jeg skal kjøpe..: klø : Må jeg av med hele sirkuset eller kan jeg finne det ut på en annen måte? Det er forresten snakk om en '96 Polo Colour Concept. Veldig takknemlig for all hjelp: flau : :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om bilen er senket med et ettermontert senkesett fra f.eks KW, Jamex, Eibach eller lignende, skal dette for å være lovlig stå innført som eget punkt i bilens vognkort. I tillegg burde det ligge tyske TUV papirer ( godkjenningspapirer ) for selve senkesettet i bilen. På dette skal det i så tilfelle stå fabrikat på settet og hvor mye det senker. I dette tilfellet er kanskje den enkleste løsningen å kjøpe et nytt sett med papirer, montere dette og vise hos biltilsynet for godkjenning.

Om bilen derimot har originalt sportsunderstell ( senket fra fabrikk ) står det i bilens PR-numre ( utstyrskoder ) Disse kodene har Møller i sitt system om du gir de chassinummeret på bilen og også på en hvit klistrelapp i bilens reservehjulsbrønn + samme type klistrelapp på serviceheftets første side. I så tilfelle bør jo Møller kunne skaffe deg nye fjører f.eks. Dette trenger da ikke å stå som eget punkt i vognkort da det er for originalt å regne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.