#1 Skrevet Oktober 31, 2007 Hei Lurer noen ting anngående de mekaniske sperrene på coupe quattro typ85. Hvor henter systemet vakum fra? Tviler på at mine fungerer da jeg ikke merker noen forskjell når jeg vrir på bryteren, men hvor ligger ofte feilene/problemene i detta systemet? Må det være spenning(volt) på bryterpanelet for at du skal få slått på sperrene? På forhånd tusen takk. Mvh Jesper Graff 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 31, 2007 Vakuum hentes fra innsuget på motoren. De indikerer å være innkoblet ved at det grønne lyset lyser - dette kommer på når sperren er i inngrep, ikke bare når bryteren er på.. Det trenger ikke å være strøm der for å koble inn sperrene, men det trengs naturlig nok for å få indikatorlyset til å virke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 31, 2007 Vakuum hentes fra innsuget på motoren. De indikerer å være innkoblet ved at det grønne lyset lyser - dette kommer på når sperren er i inngrep, ikke bare når bryteren er på.. Det trenger ikke å være strøm der for å koble inn sperrene, men det trengs naturlig nok for å få indikatorlyset til å virke.. Var det jeg lurte på skjønner du, siden mitt panel er dødt! Eller, det lyser ihvertfall ikke på noen av tinga der: klø : Men jeg skal bygge om til turbomotor nå. Og hvor skal jeg hente vakum fra da? Jesper 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 31, 2007 Du henter fortsatt vacum fra innsuget, men du må ha en enveisventil. Denne enveisventilen sitter også på sugemotoren du har nå. En titt på gummislangene bak bryterpanelet kan være lurt, ofte de er morkne. Samme gjelder slangene/rørene som er under bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 31, 2007 det vil jo ikke være vakuum når en turbo begynner å lade.. Er det derfor enveisventilen er der? Enveisventilen gjør vel ikke om trykk til vakuum? eller betyr det bare at sperrene ikke fungerer under trykk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 31, 2007 Du henter fortsatt vacum fra innsuget, men du må ha en enveisventil. Denne enveisventilen sitter også på sugemotoren du har nå. En titt på gummislangene bak bryterpanelet kan være lurt, ofte de er morkne. Samme gjelder slangene/rørene som er under bilen. Tusen takk for svar. Skal ta en titt etterpå. Mener å ha hørt at vakumklokka() bak ofte blir ødelagt? Kan dette stemme? Jesper 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 1, 2007 Tusen takk for svar. Skal ta en titt etterpå. Mener å ha hørt at vakumklokka() bak ofte blir ødelagt?Kan dette stemme? Jesper En runde med 5-56 på sperrene gjør som regel underverker. Kan jo da bevege litt på de manuelt også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...