#1 Skrevet Oktober 31, 2007 Jeg skal bytte termostat på min 93 S4 2,2T(c4 om jeg ikke tar feil?),Hvor er den plassert,lett å komme til?? Lettere å vite hvor man skal begyne å lete,vis man vet nogenlunde hvor den sitter:) Ser man tappe skruen til radiatoren lett,eller sitter den under noen plasst deksler:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 31, 2007 Termostaten sitter under insuget ditt. Er lett å komme til, mener å huske at det kan være greit å demontere trykkslangen inn på innsuget for å komme litt bedre til. Termostathuset kan sitte litt fast, men er bare å bikke forsiktig på den med et fornuftig verktøy, til det løsner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 31, 2007 Her er et bilde: Litt klønete å komme til, men med litt såre fingre får du ut den gamle, og inn med en ny. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 1, 2007 Jepp, jepp.. Dette stemmer bra! Pass på å sette inn den ny samme vei som den originale stod, mener den skal stå 'rett opp og ned' som her: http://web.archive.org/web/20030126140516/urs4.com/technical/repair/timing_belt/s4tbp13.jpg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 1, 2007 Viktig at den settes inn slik som vist på tegning, hvis ikke kan du stå å banne en stund til du skjønner lunta og får den på plass igjen. Lønner seg å løsne slangen inn på innsuget og brette denne til sides. Kan også være en fordel å ta løs tomgangstabilisatoren også. Noen steder står det at man bør løsne servoslangene osv. men det er strengttatt ikke nødvendig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 17, 2007 Takker for svarene,det hjalp: vinke : Fikk endelig ut fingren og fikk byttet den,Men det står luft i systemet. Er systemet selv luftende,eller må man lufte manuelt:confused: Er det på termostat huset det lønner seg å lufte? Jeg satt termostaten den veien dere sa,men hva er grunnen til at den skal stå den veien der: klø : På de bilene jeg har byttet på før så har det vært et fett hvordan den har blitt vridd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 17, 2007 Du får ikke på lokket om den ikke er vridd rett vei mener jeg å huske... Hva angår lufting, så gjøres dette enklest ved å plassere bilen i en skråning, slik at ekspansjonstanken er høyere enn motoren, skru av lokket på ekspansjonstanken, la bilen gå til radiatorvifta (den elektriske) har startet et par ganger. Da skal mesteparten av lufta være vekk. Kan gjerne hjelpe til litt ved å klemme på den øvre radiatorslangen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 17, 2007 Funket bra det,endelig varme i bilen igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 17, 2007 Flott! Er absolutt en fordel nå som det heller mot vinter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...