#1 Skrevet Oktober 31, 2007 Skal til å skifte dieselfilter og 2 av slangene skal i den forbindelse av. Slangene er festet til filteret med originale klemmer fra VAG (selvfølgelig). Er det mulig å kjøpe en tang til disse klemmene? (Pris?). (kan selvfølgelig bytte ut klemmene med tradisjonelle slangeklemmer, men synes det er greit å bruke originale deler selv på dette nivået....) Kan de originale klemmene brukes på nytt eller skal de skiftes hver gang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 31, 2007 De går fint av med vannpumpetang, og kan brukes på nytt... Men er jo satans verk disse her klemmene så hvorfor ikke bare bytte de når du først har de av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 31, 2007 Torshov bilrekvisita har/hadde tang til disse før, kosta 59.- (mener å ha sett at biltema har en annen variant) Med denna tanga er plutselig klemmene geniale igjen, på trange steder slipper man å knote med å skru vanlige klemmer. Tanga har låsefunskjon og 360 graders vridbare kjefter, noe som gjør at man kommer til overalt. Ett verktøy jeg har satt utrolig stor pris på, blir alltid med i verktøykassa når det skal skrus VAG 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 31, 2007 Men er jo satans verk disse her klemmene så hvorfor ikke bare bytte de når du først har de av. Blanke slangeklemmer med skrue er stygge... Forfengelig bil jeg har ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 31, 2007 Torshov bilrekvisita har/hadde tang til disse før, kosta 59.- (mener å ha sett at biltema har en annen variant)Med denna tanga er plutselig klemmene geniale igjen, på trange steder slipper man å knote med å skru vanlige klemmer. Tanga har låsefunskjon og 360 graders vridbare kjefter, noe som gjør at man kommer til overalt. Ett verktøy jeg har satt utrolig stor pris på, blir alltid med i verktøykassa når det skal skrus VAG Har vært gjennom katalogen til Torshov, men kan ikke finne noe som ser ut til å egne seg... Tips mottas med takk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 31, 2007 Slenger meg med her,skulle hatt en slik tang. Og hvor får man tak i nye slike klemmer i forskjellig dim utenom hos Møller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 31, 2007 Würth og IDG tools har iallefall slike tenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 1, 2007 Vil en sånn tang være til hjelp for å få møkka klemmene av? Edit: er vel ikke helt samme klemmene dere snakker om som de jeg tenker på.. Finnes det noe verktøy for å få av sånne klemmer som f.eks holder fast slangene som går inn på N75 ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 1, 2007 Dette er tenger fra Würth.. Dere snakker vel om den nederste, mens jeg lurer på den øverste typen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 1, 2007 Hvis jeg husker riktig er den øverste tangen til Perma-quick klemmer. Brukes på drivakselmansjetter ol. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 1, 2007 Fant Biltema sin tang: http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=503&iItemId=82387 Würth sin tang har nok bedre kvalitet og høyere pris... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 5, 2007 Har snakket med Würth. Den Wirebaserte tangen for fjærbåndklemmene, art nr 0714 577 112, koster 852.- ink mva. Stiv pris, men jeg har allikevel bestilt en... kjekt å ha 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 5, 2007 Jeg har den fra Biltema, funker helt utmerket! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...