Anbefalte innlegg

Må bytte bremseskiver forran på min s4 93mod.

Det snakkes mye om og bygge om til s6 bremser.. har søkt og lest litt om dette, men finner ut at ufobremsene er bra, med minus at dem er stygge og se på!

Men om jeg skal kjøpe nye Skiver forran.. hvor burde jeg kjøpe?? mener og ha lest at disse kan skaffes helt nede i 1000,-stk?

men burde man bestille i utlandet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utgangspunkter er nye fjærbein fra S6. Trodde disse ligger over 1k pr stk brukt. Blir mindre å mindre av dem til salgs gitt. Men nå kommer vinteren, og da kommer det sikkert delebiler etterhvert:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Komplette brukte fjærbein til tusenlappen pr stykk er vel ikke veldig reelt vel? Da skal du treffe på noen som ikke vet hva de selger. Jeg solgte selv et par slike for 6300 i vår. Verdt sin vekt i gull disse :)

Ellers ligger det vel rimelig mange tråder om UFOer, S6-fjærbein og oppgraderingskit på forumet fra før. Nok lesestoff for i kveld vil jeg tro. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fullt mulig å skaffe fjærbein fra Sverige eller Tyskland for 4000,- for et komplett sett.. :)

Når det er sagt, det er ingen ulemper med UFO utover at de er stygge og at skivene er relativt dyre. Funksjonen er helt fin og de er nesten like store/kraftige som S6-bremsene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, men om jeg ikke vill bygge om til s6 bremser.. har lest litt om ombyggingen på nettet ja, finnes mye stoff der:)

men om jeg ikke bygger om hvor burde jeg kjøpe skivene? (S4)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk hos Audi-forhandler, det er byttesystem på skivene, så kan hende de ikke er så vanvittig dyre der når du leverer inn de gamle.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk hos Audi-forhandler, det er byttesystem på skivene, så kan hende de ikke er så vanvittig dyre der når du leverer inn de gamle.. :)

på Møller altså? det viste jeg ikke :)

får høre med dem da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ihvertfall tyder det på det, siden delenummeret slutter på en X.. :) Regner med grunnen er at selve "hatten" brukes på nytt og bare slitedelen av skiven skiftes..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vært byttesystem på disse skivene, men når jeg byttet på S4-en min for 4-5 år siden, fikk jeg opplyst at bytteordningen hadde gått ut, og dermed var prisen ca 2000 pr skive. Mulig dette er endret etter den tid, men ville ikke tro det siden det blir færre og færre biler med disse skivene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp originale skiver og hold bilen original du Mads!;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt to sett med UFO'er, og de har kostet omtrent det samme (kjetting) hver gang. Det verste var igrunn klosser, men nå finnes de faktisk til og med i redstuff! Det er ikke noe byttesystem for disse, og så vidt jeg vet er det kun originalskiver å få tak i..

Jeg fikk 'ny bil' når jeg byttet til S6-bremser, jevnere og lettere bremser, bilen virker kvikkere på et vis, og jeg slipper alle kommentarene om 'du burde skaffe deg alufelger foran også'.. :P

Har forøvrig sett bra priser på quattro.se på klosser.

Jeg setter forøvrig et pent sett S6-fjærbein til salgs snart.. : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men alle sier at "kjøp fra utlandet"

hvor kan jeg kjøpe disse skivene da fra utlandet? :) feks...

Er vell ikke mulig å dreie av skivene, slik at det ikke blir kast i dem lengre.. d hadde vært genialt! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men alle sier at "kjøp fra utlandet"

hvor kan jeg kjøpe disse skivene da fra utlandet? :) feks...

Er vell ikke mulig å dreie av skivene, slik at det ikke blir kast i dem lengre.. d hadde vært genialt! :D

Blir jo litt svake da: rolleyes

Dette må da være mulig å skaffe fra Tyskland?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ulempe med UFO skivene er at dei blir jævlig lett skeive..! Og det slites som regel mye fortere på innerkant av skiva! Jeg har fått meg S6 fjørbein. Betalte 5k for 2 komplette fjørbein foran, og 2 calipere bak. God stand. Får du delene til 1000,- pr fjørbein så har du med en kar som ikke aner hva det er verdt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hørte med quattroco for halvannet år siden da jeg måtte ha nye skiver til min. De annonserte på sidene sine skiver til rundt 1300 pr.stk. Dette var skiver de kjøpte hos audi-forhandler i Tyskland når de hentet importbiler. Tenkte å slå til på dette. Fikk telefon da de var der nede om at prisene på slike skiver i Tyskland var gått kraftig og plutselig opp (type norsk pris hos Møller). Vet ikke om det er like dyrt enda.

Endte opp med å handle hos Mekonomen til 1800 pr. stk etter klubbrabatter. Ser de koster hele 2300 der nå så noe har tydeligvis skjedd i produksjonen av disse. : eek : Hva er veil. utsalgspris på disse hos Møller nå? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeppå, de er nok laget av 'unobtainium' som US-gutta sier! :D

Men det er langt fra umuklig å dreie av disse, er bare å ta fint lite om gangen! Og prøv å finne noen klosser som biter litt, de originale har veldig lett for å glasere skivene. (Er nok beregnet på Autobahn!) IMHO, vaffal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje prøve og dreie av, før jeg kjøper nye :)

disse skivene er dyre altså... la oss si 4000 for 2 ufo skiver... og når det koster 6000 for komplett kjærbein med skiver.. (s6) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.