Bedre bremser på urq med 15" felg, hvilke alternativer har jeg?

Anbefalte innlegg

Topic sier vel det meste.... Jeg har -84 urquattro understell på min 80 typ 85, og på denne er det originalt enstempla kalipper med skive som er 280x22 mm. Dette fungerer greit til vanlig kjøring, men når horna vokser ut av panna så klarer ikke bremsene å henge med... Forstå det den som kan...: rolleyes

Derfor ser jeg meg nødt til oppgradere disse en smule... Men... Jeg må få plass til 15" felg over disse bremsene! Jeg har originale urq hjul på bilen, og disse skal ikke byttes ut med no 16 eller 17" ere.

Så her trenger jeg hjelp til å finne kalippere og skiver som fungerer bedre enn de originale.... Alle tips mottas med stor takk!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppgrader til skikkelige skiver,klosser og bremsevæske. Vet AP Racing har et kit til Urquattro som gjør at man kan beholde org.-felger men regner med det kitet koster skjorta å litt til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være en oppgradering å sette på de tostemplede Girling 60-caliperne fra bl.a. enkelte 100/200 og S2. Disse bruker 276x25-skiver, men klossene er betydelig større enn på 280 mm-bremsene, så det er regnet som en oppgradering. I tillegg er caliperne enkle å få tak i, da de sitter på så mange biler..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppgrader til skikkelige skiver,klosser og bremsevæske. Vet AP Racing har et kit til Urquattro som gjør at man kan beholde org.-felger men regner med det kitet koster skjorta å litt til.
Hoho... Stemmer nok det med prisene ja... Det blir en plass mellom 15 og 18 høvdinger...: faint : + frakt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være en oppgradering å sette på de tostemplede Girling 60-caliperne fra bl.a. enkelte 100/200 og S2. Disse bruker 276x25-skiver, men klossene er betydelig større enn på 280 mm-bremsene, så det er regnet som en oppgradering. I tillegg er caliperne enkle å få tak i, da de sitter på så mange biler..

Dette høres jo veldig fornuftig ut! Passer disse caliperne bolt on eller må jeg bruke brakett? Må jeg bytte til 276 skiver hvis dette skal funke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres jo veldig fornuftig ut! Passer disse caliperne bolt on eller må jeg bruke brakett? Må jeg bytte til 276 skiver hvis dette skal funke?

Disse bremsene sitter på Urquattro fra 1988 i hvertfall, så jeg vil tro de passer bolt-on.

Prisen for en caliper fremme ligger på ca 1000-lappen mener jeg å huske.

Mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for hjelpen! Hadde vært morro om dette er bolt on...:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bekrefte at 276x25 mm bremser med tilhørende skiver er bolt-on med understell fra 84-modell ur-quattro ifølge delekatalogen. Kan hende du må skifte bremseslanger foran, men det er ikke sikkert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville også byttet til "bedre" skiver,klosser og bremsevæske selv om du bytter kalipperne. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville også byttet til "bedre" skiver,klosser og bremsevæske selv om du bytter kalipperne. ;)

Da jeg spurte om pris på skiver og klosser til min urq (88 med Girling) spurte de om hva slags calipere jeg hadde, det er skifte av calipere på et eller annet chassisnr på 88-modellen, ergo kan noen 88-modeller ha andre bremser (280x??). Dessuten, om du har

Mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bekrefte at 276x25 mm bremser med tilhørende skiver er bolt-on med understell fra 84-modell ur-quattro ifølge delekatalogen. Kan hende du må skifte bremseslanger foran, men det er ikke sikkert.
Høres bra! Uansett om jeg må bytte bremseslanger så er jo ikke dette store kostnaden akkurat...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok at jeg kjøper noen hullborra skiver og muligens Ferrodo klosser... Bremseveske har jeg allerede bytta til no dyr racing greier med høyt kokepunkt, så den er allerede i boks...;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg spurte om pris på skiver og klosser til min urq (88 med Girling) spurte de om hva slags calipere jeg hadde, det er skifte av calipere på et eller annet chassisnr på 88-modellen, ergo kan noen 88-modeller ha andre bremser (280x??). Dessuten, om du har

Mvh

EW

Stemmer at den ikke har abs, men hvilken bærekule den har er jeg ikke sikker på... Men det er vel ett fett så lenge skiver og caliper kan brukes...;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det stemme at calipere fra S2 passer til min bil?? Er ikke disse bakmontert på S2, mens jeg har formontert på min...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det stemme at calipere fra S2 passer til min bil?? Er ikke disse bakmontert på S2, mens jeg har formontert på min...

Jeg kjører med S2 calippere på min urquattro, passet rett over 280mm skiven...

Klossen biter ikke over hele skiven slik at man vil få en slitekant på 2-3mm der den ikke tar, men om du ikke kjører til det ikke er noe igjen av skivene er ikke dette noe problem, evt kan du frese fort over med vinkelkutter om du er gnien på å bytte skiver...

Pass på å få calipperen sentrert over skiven, min traff litt langt ute så la imellom noen tynne skiver på bolten mellom fjærbeinet og holderen på calipper.

Passer greit med slanger, iallfall gjorde det på min urq. Blir litt bedre momentan-bremsing, men ikke noe å bruke på bane da man ikke blir kvitt varmen, funker sikkert endel bedre med skikkelige skiver og klosser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så med andre ord så har det ikke noe å si at caliperen er bakmontert på S2 og formontert på min? Jeg slipper å styre med braketter og slikt tull...?: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne var nice! Details please....: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne var nice! Details please....: smil :

DIV porsche calippere fra 80-tallet... Men må nok lage braketten selv.

Får kjøpt lassevis av disse calipperne på ebay.de

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker s2 calipere foran på mine ur fjærbein fra 84 og org Ur skiver til 20v(276x25)

Har org Ur 20v skiver bak(269x20) og bak calipere til 200 20v(3b)(samme som Ur 20v)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AP Racing leverer et kit til rallybilene som går under 15", disse er dessverre uten støvhetter(eller hva det heter) og egner seg kanskje ikke så godt til gatebruk. De har også et kit til gatebiler men det krever 17" felger. Samme med Movit men begge deler er svindyre.

Det er en kar i England (Corey på http://www.s2forum.com) som leverer komplette kit med porsche monoblokk kalipere, custom braketter og f.eks 295mm skiver fra Sportquattro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.