Bor det en fotograf i deg, vis bildene dine

Anbefalte innlegg

Takk skal du ha. Da var en sånn bestillt. :P

Kjekt å ha.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMG_5467.jpg

IMG_5465.jpg

IMG_5466.jpg

Nybegynner bilder med canon eos D30

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nybegynner bilder med canon eos D30

Ikke lett å få til bra bilder når du har lav sol så å si rett imot, men de to første likte jeg godt allikevel:) Fin natur i bakgrunnen også.

Vet ikke hva slags blender og lukkertid du har brukt her, men tror jeg ville prøvd med litt større blenderåpning og en god del kortere lukkertid, hvis det hadde vært mulig med så lav sol. Jevnt over eksponert begge bildene litt mindre, slik at man kanskje hadde sett litt mer nyanser på himmelen...

Dette var bare ment som positiv kritikk/tips, fra en som var minst like nybegynner selv for noen måneder siden;) En fin måte å lære på, er å bare ta MASSE bilder med forskjellige innstillinger, og så se hva som blir best. Jeg har tatt snart 5000 bilder med mitt D40 siden februar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen vill ha tatt bilder av bilen sin i nærheten av Drammens området er det bare å si i fra på PM.. Driver selv å prøver ut for å bli bedre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke lett å få til bra bilder når du har lav sol så å si rett imot, men de to første likte jeg godt allikevel:) Fin natur i bakgrunnen også.

Vet ikke hva slags blender og lukkertid du har brukt her,

I det først har han brukt:

1/250 sec

F9.5

Iso 400

brennvidde 44mm

23.3 meter til motiv

i det andre:

1/250 sec

F9.5

Iso 400

brennvidde 30mm

8 meter til motiv

i det 3 bilde:

1/250 sec

F11

ISO 400

brennvidde 24mm

4.1 meter til motiv.

Et tips er vel å bruke ISO100?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk testet den nye D3'en min grundig på helgens mai-jazz konserter i stavanger.

Jan Garbarek @ Stavanger Forum

20080512002557_dsc_1646-red.jpg

Salem Al Fakir @ Folken

20080511015241_dsc_1585-red.jpg

Salem Al Fakir @ Folken

20080511015146_dsc_1626-red.jpg

Mathias Eick Kvartett @ Stavangeren

20080511014702_dsc_0491-red.jpg

D3 er helt rå på høye ISO verdier! Feks. det øverste bildet som er tatt på ISO 1250 undereksponert 2 trinn. Det ville normalt blir rimelig fullt av støy. Resten av bildene er vel en blanding av 1250 og 2000.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd litt av bilen igjen jeg da... Og er det noen som har noen tips, så er det bare å si i fra... Skinner litt rundt lyktene ser jeg, men ja, tips...

DSC_0095r.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk testet den nye D3'en min grundig på helgens mai-jazz konserter i stavanger.

WOW!

:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

D3: Kan du legge ut noen linker til bilder i full oppløsning som viser hvordan den takler høy ISO?

D70'n min er ikke helt stødig på høy ISO :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for komentarene .... bildene ble tatt av dama mi bare så det var sagt, jeg får vel prøve meg jeg også når jeg får kjøpt kamera. noen som har noen tips til et greit kamera (ca5000kr)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for komentarene .... bildene ble tatt av dama mi bare så det var sagt, jeg får vel prøve meg jeg også når jeg får kjøpt kamera. noen som har noen tips til et greit kamera (ca5000kr)

Sjekk "Diverse tilsags" her på forumet... Står et canon EOS 350D med div utstyr tilsalgs nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Operaen, Nikon D80 m/Tamron 17-50mm f/2.8

DSC_6572_800.jpg

DSC_6582_800.jpg

DSC_6585_800.jpg

DSC_6596_800.jpg

DSC_6599_800.jpg

DSC_6609_800.jpg

DSC_6611_800.jpg

DSC_6628_800.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

D3: Kan du legge ut noen linker til bilder i full oppløsning som viser hvordan den takler høy ISO?

D70'n min er ikke helt stødig på høy ISO :P

For å si det sånn. D3 på ISO 6400 er som ISO 640 på D70... Under 4000 er støyen omtrendt fraværende. Er helt sinnsykt!

Kan legge ut noen eksempler litt senere i kveld.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye pent å se på her, absolutt. Skal kjøpe meg et Nikon D40 i slutten av mai, så jeg også kan ta litt pene bilder! :) Fikk låne Ketil sitt, og ble fort imponert! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Torben og Magnus :tilber: Jfr trådtittel: Er ganske sikker på det bor minst èn fotograf i hver av dere. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å si det sånn. D3 på ISO 6400 er som ISO 640 på D70... Under 4000 er støyen omtrendt fraværende. Er helt sinnsykt!

Kan legge ut noen eksempler litt senere i kveld.

Så til 48000-kroners spørsmålet, hvordan tror du D300 er støymessig ifht. D70/80? D3 er "litt" utenfor min rekkevidde kan du si :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Torben og Magnus :tilber: Jfr trådtittel: Er ganske sikker på det bor minst èn fotograf i hver av dere. ;)

Takker og bukker :)

Så til 48000-kroners spørsmålet, hvordan tror du D300 er støymessig ifht. D70/80? D3 er "litt" utenfor min rekkevidde kan du si :D

Kjøpte meg et D300 i desember da det kom ut, men jeg solgte det rett før D3'en kom, så jeg har desverre ikke mulighet til å sammenligne de. Tok noen veldig uvitenskapelige bilder i dag med D3 og en kamerats D300 på samme ISO og det ser ut som om D3'en leder med noen steg ja. ISO 3200 på D300 er en plass mellom 10000 og 6400 på D3'en.

Men det som er sikkert er at D300 er utrolig bra på støy den også! I forhold til D70 er det jo en helt annen verden. Lite chromastøy opp til 3200. (Fargestøy. Det er dette som er den verste typen støy.)

Noen støyeksempler på D300. Veldig små til å sjekke støy på, men det gir et visst inntrykk.

ISO 1600:

20071207220953_dsc_4661-red.jpg

ISO 1250:

20071206232629_dsc_4318.jpg

ISO 2500

20080211201145_dsc_6930.jpg

Tøffe bilder fra Operaen forresten! Brukt stativ regner jeg med? Den tamronen er utrolig bra optisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stilige bilder Magnus!

Her er noen fra vårslippet til Stavanger Lokallag i helga.

DSC_4063copy2.jpg

DSC_4364copy.jpg

DSC_4308copy.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sykt pene bilder av opraen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker :)

Kjøpte meg et D300 i desember da det kom ut, men jeg solgte det rett før D3'en kom, så jeg har desverre ikke mulighet til å sammenligne de. Tok noen veldig uvitenskapelige bilder i dag med D3 og en kamerats D300 på samme ISO og det ser ut som om D3'en leder med noen steg ja. ISO 3200 på D300 er en plass mellom 10000 og 6400 på D3'en.

Men det som er sikkert er at D300 er utrolig bra på støy den også! I forhold til D70 er det jo en helt annen verden. Lite chromastøy opp til 3200. (Fargestøy. Det er dette som er den verste typen støy.)

Noen støyeksempler på D300. Veldig små til å sjekke støy på, men det gir et visst inntrykk.

ISO 1600:

ISO 1250:

ISO 2500

Tøffe bilder fra Operaen forresten! Brukt stativ regner jeg med? Den tamronen er utrolig bra optisk.

Tusen takk, nå ble jeg litt klokere, D300 får det bli. Jeg vil si at støyegenskapene på D70/80 er akseptable så lenge man kan bruke stativ i mørket og heller gå får en lav ISO, men jeg ser jo at støy attpåtil kan bli et problem i skyggene på en solskinnsdag, og der håper jeg D300 skal hjelpe.

Operabildene ble tatt med stativ, og ISO 100 :D

BTW: Fiklet litt med D3 på Elkjøp her om dagen, sammen med D300, og jeg kan vel bare si: gud bedre for et drøyt kamerahus :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da står D300 m/Sigma 30mm f/1.4 å hviler på skrivebordet :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da står D300 m/Sigma 30mm f/1.4 å hviler på skrivebordet :D

Gratulerer med helt topp kamera!! : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med helt topp kamera!! : rock :

Tusen takk!

Selvsagt jeg klarte kunststykket å ikke få med CF-kort :( Heldigvis er det demo-modus slik at jeg likevel får testet herligheten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

20080211201145_dsc_6930.jpg

Helrått bilde dette!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte et Canon EOS 30d med 50mm objektiv for en liten stund siden, er ikke så veldig dreven ennå. Leser litt og prøver meg fram, så blir det vel noen flere objektiver etterhvert også. Her er hvertfall noen bilder jeg tok på vei hjem fra Sykkylven forrige helg!

IMG_0277.jpg

IMG_0278.jpg

IMG_0283.jpg

IMG_0289.jpg

På det siste bildet burde bilen ha stått andre veien, men var type veldig trafikkert så hadde ikke så mye mulighter der og da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.