#701 Skrevet Mai 13, 2008 Stilige bilder Magnus! Her er noen fra vårslippet til Stavanger Lokallag i helga. Thanks. Ikke verst de der heller. Så det var treff i helgen altså.. Synd jeg ikke fikk med meg det! Da står D300 m/Sigma 30mm f/1.4 å hviler på skrivebordet Gratulerer med rått kamera! Gled deg til resultatene du kommer til å få. Spesielt på høye ISO verdier, dynamikk og hastighet. Kjøpte du grep også eller? Det anbefales på det varmeste. Endelig har Nikon laget et skikkelig grep til prosumer serien. Magnesium, EN-EL4 batteri og en ekstra joy-stick. [ Helrått bilde dette! Takker! Er langt i fra teknisk perfekt. Fokusen ligger ikke helt bra og det er en del støy. Men det funker som konsertbilde. Konsertbilder er utrolig vanskelig. Mye lysskift og røyk gjør at det er vanskelig å få godt eksponerte og kontrastfylte bilder. Må somregel tyne ISO'en en del også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#702 Skrevet Mai 13, 2008 Tok et par tester innendørs, og forskjellen er helt klart tilstede, jeg gleder meg virkelig å få testet dette ut på 17.mai. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#703 Skrevet Mai 13, 2008 Dette ser jeg for meg er perfekt setting for bilbilder evnt classics/ratlook... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#704 Skrevet Mai 13, 2008 Dette ser jeg for meg er perfekt setting for bilbilder evnt classics/ratlook... Tøff stasjon hvor er det bilde tatt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#705 Skrevet Mai 13, 2008 hvor er dette hen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#706 Skrevet Mai 13, 2008 Her: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#707 Skrevet Mai 13, 2008 Er vel strengt tatt ikke den eneste passende location for Rats i Folldalen det der... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#708 Skrevet Mai 14, 2008 Er en gammel bensinstasjon i bergen sentrum et sted også.. ser meget tøft ut.. Sto parkert en 1303 sist jeg var der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#709 Skrevet Mai 14, 2008 Et bilde jeg tok av Tommy's Touran i byen i går.. Tok 3 bilder med ulik eksponering, så himmelen er fra et bilde mens resten er fra et annet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#710 Skrevet Mai 14, 2008 Er vel strengt tatt ikke den eneste passende location for Rats i Folldalen det der... Nei, det er nå så det da! Hehehe! Men det er jo bygda si da! Det er du vel enig i? hehehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#711 Skrevet Mai 14, 2008 Tøft bilde Petter! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#712 Skrevet Mai 14, 2008 to jeg ble forøyd med etter vårslippet i Stavanger: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#713 Skrevet Mai 14, 2008 Da har jeg prøvd meg litt i Folldal.. Rat lookens hjembygd.. Hehehe! Si fra om disse bildene ikke er noe å samle på da.. Jeg prøver meg litt fram jeg bare.. Fikk plutselig litt lyst på boble: Rat look igjen: sammen med et mislykka forsøk på HDR igjen: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#714 Skrevet Mai 15, 2008 Da har jeg prøvd meg litt i Folldal.. Rat lookens hjembygd.. Hehehe! Si fra om disse bildene ikke er noe å samle på da.. Jeg prøver meg litt fram jeg bare.. ] Hjerteskjærende å se den bussen ramponert (Innslåtte ruter bl.a.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#715 Skrevet Mai 15, 2008 Da har jeg prøvd meg litt i Folldal.. Rat lookens hjembygd.. Hehehe! Si fra om disse bildene ikke er noe å samle på da.. Jeg prøver meg litt fram jeg bare.. Fikk plutselig litt lyst på boble: Rat look igjen: sammen med et mislykka forsøk på HDR igjen: Synes dette ble jævlig kult selv om bobla ser skjel-øyd ut og lettere tilbakestående i trynet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#716 Skrevet Mai 15, 2008 Her: har kjørt forbi der noen ganger nå Fristet til og ta meg en tur med kamera neste gang jeg passer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#717 Skrevet Mai 15, 2008 Hjerteskjærende å se den bussen ramponert (Innslåtte ruter bl.a.) Denne tapte for mange mange år siden.. Blitt brukt som fyringsbu for snekkere desverre.. Tatt hull i taket for pipe til ovn.. Er ikke alle som ser verdien i slike.. Blandt annet min far.. ikke han som har slått ut rutene da selvfølgelig! Synes dette ble jævlig kult selv om bobla ser skjel-øyd ut og lettere tilbakestående i trynet... Takk takk! Ser litt retard ut den bobla ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#718 Skrevet Mai 16, 2008 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#719 Skrevet Mai 16, 2008 Litt HDR 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#720 Skrevet Mai 16, 2008 Var ute å lekte litt med kameraet i dag.. Har satt sammen 2 bilder, tatt med Canon EOS 400D på stativ med fjernbetjent selvutløser.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#721 Skrevet Mai 16, 2008 Var ute å lekte litt med kameraet i dag.. Har satt sammen 2 bilder, tatt med Canon EOS 400D på stativ med fjernbetjent selvutløser.. *leter etter selvutløseren* Knalltøft bilde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#722 Skrevet Mai 16, 2008 Litt HDR Hva slags programvare har du brukt til HDR-komposisjonen der? Jeg har bare brukt Photoshop så langt, og syns ikke det fungerer særlig bra... Nydelige bilder forøvrig! Både naturen og bilen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#723 Skrevet Mai 16, 2008 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#724 Skrevet Mai 17, 2008 Fikk tatt et par bilder av caben forrige helg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#725 Skrevet Mai 17, 2008 Hva slags programvare har du brukt til HDR-komposisjonen der? Jeg har bare brukt Photoshop så langt, og syns ikke det fungerer særlig bra... Nydelige bilder forøvrig! Både naturen og bilen... Har brukt Photomatrix. Har photoshop cs3 og, men det er for avansert for meg, blir ikke så bra, er ikke så god på manuell tone mapping. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...