Bor det en fotograf i deg, vis bildene dine

Anbefalte innlegg

Stilige bilder Magnus!

Her er noen fra vårslippet til Stavanger Lokallag i helga.

Thanks. Ikke verst de der heller. Så det var treff i helgen altså.. Synd jeg ikke fikk med meg det!: dum :

Da står D300 m/Sigma 30mm f/1.4 å hviler på skrivebordet :D

Gratulerer med rått kamera! Gled deg til resultatene du kommer til å få. Spesielt på høye ISO verdier, dynamikk og hastighet. Kjøpte du grep også eller? Det anbefales på det varmeste. Endelig har Nikon laget et skikkelig grep til prosumer serien. Magnesium, EN-EL4 batteri og en ekstra joy-stick.

[

Helrått bilde dette!

Takker! :) Er langt i fra teknisk perfekt. Fokusen ligger ikke helt bra og det er en del støy. Men det funker som konsertbilde. Konsertbilder er utrolig vanskelig. Mye lysskift og røyk gjør at det er vanskelig å få godt eksponerte og kontrastfylte bilder. Må somregel tyne ISO'en en del også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok et par tester innendørs, og forskjellen er helt klart tilstede, jeg gleder meg virkelig å få testet dette ut på 17.mai.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser jeg for meg er perfekt setting for bilbilder evnt classics/ratlook...

BPstation.jpg?t=1210710392

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser jeg for meg er perfekt setting for bilbilder evnt classics/ratlook...

BPstation.jpg?t=1210710392

Tøff stasjon :) hvor er det bilde tatt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor er dette hen ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel strengt tatt ikke den eneste passende location for Rats i Folldalen det der... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en gammel bensinstasjon i bergen sentrum et sted også.. ser meget tøft ut.. Sto parkert en 1303 sist jeg var der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et bilde jeg tok av Tommy's Touran i byen i går.. Tok 3 bilder med ulik eksponering, så himmelen er fra et bilde mens resten er fra et annet.

HDR - IMG_4513.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel strengt tatt ikke den eneste passende location for Rats i Folldalen det der... :P

Nei, det er nå så det da! Hehehe! Men det er jo bygda si da! Det er du vel enig i? hehehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøft bilde Petter!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

to jeg ble forøyd med etter vårslippet i Stavanger:

DSC_0135.jpg

DSC_0006.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg prøvd meg litt i Folldal.. Rat lookens hjembygd.. Hehehe! Si fra om disse bildene ikke er noe å samle på da.. Jeg prøver meg litt fram jeg bare..

Hippiewagon1.jpg?t=1210805930

Hippiewagon2.jpg?t=1210805922

Fikk plutselig litt lyst på boble:

Boble1.jpg?t=1210805999

Boble2.jpg?t=1210806033

Rat look igjen:

Oldcars.jpg?t=1210806081

sammen med et mislykka forsøk på HDR igjen:

oldcars.jpg?t=1210806111

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg prøvd meg litt i Folldal.. Rat lookens hjembygd.. Hehehe! Si fra om disse bildene ikke er noe å samle på da.. Jeg prøver meg litt fram jeg bare..

]

Hjerteskjærende å se den bussen ramponert (Innslåtte ruter bl.a.) : bh :: gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk plutselig litt lyst på boble:

Boble1.jpg?t=1210805999

Boble2.jpg?t=1210806033

Rat look igjen:

Oldcars.jpg?t=1210806081

sammen med et mislykka forsøk på HDR igjen:

oldcars.jpg?t=1210806111

Synes dette ble jævlig kult selv om bobla ser skjel-øyd ut og lettere tilbakestående i trynet...

Boble1.jpg?t=1210805999

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her:

grimsbu_kart.jpg

har kjørt forbi der noen ganger nå:P Fristet til og ta meg en tur med kamera neste gang jeg passer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjerteskjærende å se den bussen ramponert (Innslåtte ruter bl.a.) : bh :: gråter :

Denne tapte for mange mange år siden.. Blitt brukt som fyringsbu for snekkere desverre.. Tatt hull i taket for pipe til ovn.. Er ikke alle som ser verdien i slike.. Blandt annet min far.. ikke han som har slått ut rutene da selvfølgelig! : dum :

Synes dette ble jævlig kult selv om bobla ser skjel-øyd ut og lettere tilbakestående i trynet...

Takk takk! Ser litt retard ut den bobla ja..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute å lekte litt med kameraet i dag.. :P

Har satt sammen 2 bilder, tatt med Canon EOS 400D på stativ med fjernbetjent selvutløser..

s2-nr001.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute å lekte litt med kameraet i dag.. :P

Har satt sammen 2 bilder, tatt med Canon EOS 400D på stativ med fjernbetjent selvutløser..

s2-nr001.jpg

*leter etter selvutløseren* :D

Knalltøft bilde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt HDR

img86834567copynh9.th.jpgimg8656and11morecopyzc0.th.jpgimg86323456copyzd5.th.jpgimg86512345copylx1.th.jpg

Hva slags programvare har du brukt til HDR-komposisjonen der? Jeg har bare brukt Photoshop så langt, og syns ikke det fungerer særlig bra... Nydelige bilder forøvrig! Både naturen og bilen... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tatt et par bilder av caben forrige helg

Cab2.JPG

Oslo mai 2008 009.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags programvare har du brukt til HDR-komposisjonen der? Jeg har bare brukt Photoshop så langt, og syns ikke det fungerer særlig bra... Nydelige bilder forøvrig! Både naturen og bilen... :)

Har brukt Photomatrix. Har photoshop cs3 og, men det er for avansert for meg, blir ikke så bra, er ikke så god på manuell tone mapping.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.