#726 Skrevet Mai 17, 2008 Da har jeg prøvd meg litt i Folldal.. Rat lookens hjembygd.. Hehehe! Si fra om disse bildene ikke er noe å samle på da.. Jeg prøver meg litt fram jeg bare..sammen med et mislykka forsøk på HDR igjen: syns dette var kjempe tøft! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#727 Skrevet Mai 17, 2008 Takk takk! Motiverende:) Ble bare så mange ting som ble uklart på bildet.. Uvisst hvorfor! Skal være fotograf i konfen til bruttern i begynnelsen av mai, som inkluderer bilder i selskapet og bilder han skal ha på takkekort.. Noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#728 Skrevet Mai 18, 2008 Litt flere bil-bilder tatt av meg: Sigma 15mm fisheye f/5,6 1/160sek Tokina 12-24 @ 12mm f/8 13sek Sigma 15mm fisheye. Husker ikke eksponering Og et par av mer kunstnerisk art: Nikon 18-70 @ 18mm f/5,6 13sek Nikon 18-70. Husker ikke eksponering Tokina 12-24 @ 12mm f/4 1/250sek Ligger flere bilder ute på http://www.magnuspallesen.net Hvordan får du til, slik at bena hans blir "gjennomsiktige" ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#729 Skrevet Mai 18, 2008 Hvordan får du til, slik at bena hans blir "gjennomsiktige" ? Lang lukkertid, f.eks. 10 sek, og så går personen raskt vekk etter f.eks. 3-4-5 sek. Alternativt kan man ta to eksponeringer på samme bilde (har ikke lært meg hvordan man gjør det med digitalcam ennå) - ett med personen på, og ett uten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#730 Skrevet Mai 18, 2008 Lang lukkertid, f.eks. 10 sek, og så går personen raskt vekk etter f.eks. 3-4-5 sek. Alternativt kan man ta to eksponeringer på samme bilde (har ikke lært meg hvordan man gjør det med digitalcam ennå) - ett med personen på, og ett uten. HDR du tenker på da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#731 Skrevet Mai 18, 2008 HDR du tenker på da? Nei, HDR betyr at man tar flere bilder med forskjellig eksponering, og så setter dem sammen til ett bilde som tar det beste fra alle -> High Dynamic Range. Det jeg tenker på, er sånn som skjedde "før i tiden" hvis man tok to bilder etter hverandre uten å trekke fram filmen. Vanskelig for en amatør å forklare 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#732 Skrevet Mai 18, 2008 Hvordan får du til, slik at bena hans blir "gjennomsiktige" ? Hadde vel ca. 15sek eksponering om jeg ikke husker feil. Personen stod der i ca. 7 sek før han så gikk vekk. Men som Ole Gunnar også forklarer kan du få noenlunde samme effekt ved å ta to eksponeringer. Et med person og et uten. Men jeg foretrekker å gjøre alt i 1 eksponering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#733 Skrevet Mai 18, 2008 Her har du HDR: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#734 Skrevet Mai 18, 2008 Alternativt kan man ta to eksponeringer på samme bilde (har ikke lært meg hvordan man gjør det med digitalcam ennå) - ett med personen på, og ett uten. Såkalt dobbeleksponering.. Nikon åpnet for dette i digital verdenen med D200 og senere, øvrige modeller. Litt smør på flesk i den digitale verdenen hvor slikt kan gjøres i layers med redigering i ettertid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#735 Skrevet Mai 19, 2008 Ahaaha! Nå gikk det opp ett lys her! Takk folkens! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#736 Skrevet Mai 19, 2008 blir vell mere bilbilder om ikke så lenge : p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#737 Skrevet Mai 19, 2008 Hvordan fikk du til dette? var skikkelig tøft:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#738 Skrevet Mai 19, 2008 Hvordan fikk du til dette? var skikkelig tøft:) Thanks:) Brukte lang lukkertid (15sek) samtidig som jeg hadde en lommelykt og beveget den i mønsteret du ser på bildet. Holdt lommelykten litt inni hånden, så det er derfor du får det rødskjæret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#739 Skrevet Mai 20, 2008 Får vel legge inn et bilde her jeg og, heh.. Fikk meg Sigma 70-300mm APO DG Macro i posten på fredag, så måtte ut å teste denne litt.. Og klaffet jo greit med en kompis som ville ha noen bilder av bilen sin.. Canon EOS 350D Lukkertid 0,8sek Blenderåpning F/4 Brennvidde 70mm ISO 100 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#740 Skrevet Mai 20, 2008 Ser ut som en morsom bil! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#741 Skrevet Mai 20, 2008 Thanks:) Brukte lang lukkertid (15sek) samtidig som jeg hadde en lommelykt og beveget den i mønsteret du ser på bildet. Holdt lommelykten litt inni hånden, så det er derfor du får det rødskjæret. Var det mørkt i rommet da du tok det da? helt mørkt rundt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#742 Skrevet Mai 20, 2008 Operaen, Nikon D80 m/Tamron 17-50mm f/2.8 Hvilken Iso er de tatt i? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#743 Skrevet Mai 20, 2008 Her har du HDR: Dette så ut som om du har vært overaktiv med justering av lysnivå, hvis du ser fargeforskjellene rundt om, spesielt rett ved overgangene mellom f.eks fjell og himmel. Der er det et belte som er mørkere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#744 Skrevet Mai 20, 2008 Var det mørkt i rommet da du tok det da? helt mørkt rundt? jepp, var et helt mørkt rom, så det eneste lyset i bildet er en liten lommelykt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#745 Skrevet Mai 21, 2008 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#746 Skrevet Mai 21, 2008 Hvilken Iso er de tatt i? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#747 Skrevet Mai 21, 2008 Hvilken Iso er de tatt i? Vær så snill å ikke quote ALLE bildene da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#748 Skrevet Mai 21, 2008 Dette så ut som om du har vært overaktiv med justering av lysnivå, hvis du ser fargeforskjellene rundt om, spesielt rett ved overgangene mellom f.eks fjell og himmel. Der er det et belte som er mørkere... Ja, det er mulig.. Jeg bare prøver litt jeg.. Fortsatt n00b så det holder med foto. Men det var solnedgang da, så det var litt spesielt lys, dvs mørkt øverst også lyst nederst mot fjellene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#749 Skrevet Mai 21, 2008 Ble til at jeg var nødt til å handle meg EOS 400D som mitt første DSLR i helga. Har forsøkt meg litt, men har myyyyye å hente på både kamerateknikk, komposisjon og ikke minst etterbehandling. 1/500 f/4,5 79 mm Iso 100 1/60 f/4,5 250 mm Iso 100 (men åpenbart beskjært ganske kraftig da ) 1/15 f/5 131 mm Iso 100 (beskjært og pynta litt på) Men, synes jeg sliter litt med nattbilder til tross for stativ og selvutløser.. synes de blir litt blurry, men det kan ha noe med EF-S 70-250 linsa eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#750 Skrevet Mai 22, 2008 Måtte ut å knipse litt nå i natt da... Model Canon EOS 350D DIGITAL Shutter speed 25s Aperture f5 Focal length 15mm ISO 100 Model Canon EOS 350D DIGITAL Shutter speed 4s Aperture f4 Focal length 108mm ISO 100 Model Canon EOS 350D DIGITAL Shutter speed 5s Aperture f4 Focal length 70mm ISO 100 Model Canon EOS 350D DIGITAL Shutter speed 16/5s Aperture f5.6 Focal length 300mm ISO 100 Model Canon EOS 350D DIGITAL Shutter speed 25s Aperture f5.6 Focal length 20mm ISO 100 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...