#851 Skrevet Juli 11, 2008 Ikke genial fotokunst, men morsomt med makro objektiv.. Nikon D300 Nikkor AF-S VR Micro 105mm /2.8 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#852 Skrevet Juli 14, 2008 kjøpte meg mitt første digitalkamera idag så måtte teste dette ut litt, så dro med bror og bilen hans for å ta noen bilder, resultat: er jo en begynnelse hvafall;) selvom det ikke er ett vag produkt det er bilder av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#853 Skrevet Juli 16, 2008 hvordan fikk du bilde til å bli så blått? hva er HDR? Synes dette bilde var meget tøft selv om du kaller det "mislykket". Da har jeg prøvd meg litt i Folldal.. Rat lookens hjembygd.. Hehehe! Si fra om disse bildene ikke er noe å samle på da.. Jeg prøver meg litt fram jeg bare.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#854 Skrevet Juli 16, 2008 hvordan fikk du bilde til å bli så blått?hva er HDR? Kort sagt, flere bilder tatt med ulike eksponeringer/lukkertider satt sammen til et.. http://www.akam.no/artikler/hdr_-_hva_og_hvordan/36395 Her er et av orginalbildene: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#855 Skrevet Juli 16, 2008 takker, nå har eg lært meg noe i dag også=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#856 Skrevet Juli 18, 2008 Måtte leke meg litt i dag, har ikke peiling på fotografering men syntes disse ble litt fine:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#857 Skrevet Juli 19, 2008 Jaja.. Jeg prøver litt her og der.. Vet ikke hva det blir til jeg altså.. Tar imot kritikk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#858 Skrevet Juli 19, 2008 Jaja.. Jeg prøver litt her og der.. Vet ikke hva det blir til jeg altså.. Tar imot kritikk.. Se der ja, det var veldig stemningsfullt! Men en anelse for rødt kanskje? Jeg forsøker jeg også. Har begynnt å bruke Lightroom, fikk et veldig crispy bilde når jeg var ferdig. Men, så skulle jeg på død og liv ha på denne ramma rundt i PS etterpå, og da synes jeg det ble litt blasst... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#859 Skrevet Juli 20, 2008 Kommentarer ønskes! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#860 Skrevet Juli 20, 2008 Kommentarer ønskes! Fint bilde Det første jeg bet meg merke i var at horisonten ikke er rett. men da hadde det kanskje blitt feil med rekkverket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#861 Skrevet Juli 20, 2008 Fint bilde Det første jeg bet meg merke i var at horisonten ikke er rett. men da hadde det kanskje blitt feil med rekkverket? Godt poeng, vet ikke helt hvordan det er med rekkverket og horisonten nei. "øve øve øve" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#862 Skrevet Juli 20, 2008 Godt poeng, vet ikke helt hvordan det er med rekkverket og horisonten nei. "øve øve øve" Testa det kjapt nå og synes ikke det så rart ut med rekkverket i det hele tatt Men, det er ditt bilde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#863 Skrevet Juli 20, 2008 Rimelig fersk, særlig med actionbilder. Kun beskjært og forminsket. EOS400D m/Canon EF-S55-250mm f/4-5.6IS linse. Gatebil@Våler 2008: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#864 Skrevet Juli 20, 2008 Kommentarer ønskes! Fin effekt med sola og sjøen og alt det, men som noen var inne på over her, hvis det er sjø i et naturbilde, MÅ horisonten være horisontal! Uansett om den er 2 grader skeiv eller 45 grader skeiv ser det bare HELT feil ut. Bruker alltid stativ på sånne bilder selv, siden det har innebygget vater. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#865 Skrevet Juli 20, 2008 Fin effekt med sola og sjøen og alt det, men som noen var inne på over her, hvis det er sjø i et naturbilde, MÅ horisonten være horisontal! Uansett om den er 2 grader skeiv eller 45 grader skeiv ser det bare HELT feil ut. Bruker alltid stativ på sånne bilder selv, siden det har innebygget vater. ok. Stativet hadde jeg ikke med meg, men mitt har heller ikke innebygget vater slik som ditt. Tusen takk for tipset ihvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#866 Skrevet Juli 22, 2008 Et jeg tok på hytta for noen uker siden... Teksten er kastet på i paint:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#867 Skrevet Juli 22, 2008 Her er også horisonten noe skakk, ca en halv grad eller noe. Det heller litt mot venste, er på min skjerm ca 3-4mm for høyt på høyre side. De fleste billedbehandlingsprogrammer har en "alignment" funksjon, linjal eller noe som kan brukes for å rette opp. Bortsett fra det er det ett bra bilde, som ikke er for mørkt i skyggene. Savner kanskje litt mer fjell bak, slik at også litt mer himmel synes, men det er flisespikkeri. Uansett stilig med fjell og himmel i refleksen foran båten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#868 Skrevet Juli 22, 2008 Får jeg tak i photoshop skal jeg fikse:) har et til bilde av samme bildet, da med mer fjell og litt himmel:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#869 Skrevet Juli 22, 2008 Får jeg tak i photoshop skal jeg fikse:) har et til bilde av samme bildet, da med mer fjell og litt himmel:) google også om det gyldne snitt og rule of third, da blir bildet enda bedre hvis du følger noen av de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#870 Skrevet Juli 23, 2008 Hverken noe fryktlig bra bilde eller altfor avansert teknikk, men jeg synes det ble litt artig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#871 Skrevet Juli 23, 2008 Hverken noe fryktlig bra bilde eller altfor avansert teknikk, men jeg synes det ble litt artig Kul effekt men morsomere med vinkelsliper 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#872 Skrevet Juli 24, 2008 Du skulle ha tatt bildet mer "ovenfra-og-ned" slik at vi så mer av motoren Joachim! Skal en bruke denne effekten er det jo for å vise motoren uten et skjemmende oppslått panser.. Men det er en kul effekt og et flott motiv! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#873 Skrevet Juli 24, 2008 Du skulle ha tatt bildet mer "ovenfra-og-ned" slik at vi så mer av motoren Joachim! Skal en bruke denne effekten er det jo for å vise motoren uten et skjemmende oppslått panser.. Men det er en kul effekt og et flott motiv!Det var det første jeg tenkte på Når jeg redigerte det Men, da var Cato reist og det var det jeg hadde av slik bilder. (dessuten så er jeg ikke så høy ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#874 Skrevet Juli 26, 2008 tok noen i tyrkia 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#875 Skrevet Juli 27, 2008 Her er jeg igjen, denne gangen med ett litt eldre bilde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...