#901 Skrevet August 5, 2008 Tok litt bilder for BO Racing her om dagen. Nye lokaler: Hva er trikset her? Litt lang lukkertid? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#902 Skrevet August 6, 2008 Ja, det var jo natt så det ble stativ og lang lukkertid, og så litt justering i photoshop. Nattbilder er gøy å drive med, men hver gang jeg ser slike bilder jeg har tatt får jeg lyst til å forandre på dem, så det kan være tidkrevende å drive med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#903 Skrevet August 7, 2008 in board på min Vw Passat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#904 Skrevet August 8, 2008 Har akkurat fått meg Canon Eos 400D. Et morsomt bilde jeg tok på motorveien her en kveld... Er litt for kornete men.. Tatt med kitobjektivet 18-55mm Ris og ros mottas med takk! F/29 15 sek lukketid ISO 400 Brennvidde 55mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#905 Skrevet August 8, 2008 Har akkurat fått meg Canon Eos 400D. Et morsomt bilde jeg tok på motorveien her en kveld... Er litt for kornete men.. Tatt med kitobjektivet 18-55mmRis og ros mottas med takk! F/29 15 sek lukketid ISO 400 Brennvidde 55mm Flott bilde. kult at du fikk med traffikk begge veier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#906 Skrevet August 8, 2008 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#907 Skrevet August 8, 2008 Jeg har blitt litt glad i de nye hjula på Golfen jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#908 Skrevet August 8, 2008 Jeg har blitt litt glad i de nye hjula på Golfen jeg Du er ikkje aleine ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#909 Skrevet August 8, 2008 Har akkurat fått meg Canon Eos 400D. Et morsomt bilde jeg tok på motorveien her en kveld... Er litt for kornete men.. Tatt med kitobjektivet 18-55mmRis og ros mottas med takk! F/29 15 sek lukketid ISO 400 Brennvidde 55mm Egentlig litt synd du ikke fikk med trafikk i alle filene siden bildet ellers er veldig symmetrisk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#910 Skrevet August 8, 2008 Herlig, bortsett fra den pålan i vannet som forstyrrer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#911 Skrevet August 9, 2008 Egentlig litt synd du ikke fikk med trafikk i alle filene siden bildet ellers er veldig symmetrisk. Det skal jeg prøve meg på neste gang, men.. Det er ikke så mange biler ute på motorveien en tirsdags natt midt i ferien prøver igjen neste gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#912 Skrevet August 9, 2008 Det skal jeg prøve meg på neste gang, men.. Det er ikke så mange biler ute på motorveien en tirsdags natt midt i ferien prøver igjen neste gang Du får alliere deg med en gjeng som kan kjøre i alle retninger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#913 Skrevet August 9, 2008 Du får alliere deg med en gjeng som kan kjøre i alle retninger Hadde vært artig dersom jeg brukte rask lukketid, på dagtid, med bare VAG biler på motorveien i begge retninger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#914 Skrevet August 9, 2008 f/8 1/500 ISo100 70-200 + 1,4 ext. ca 280mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#915 Skrevet August 9, 2008 samme sted, bare 1 bil pr side og fjernet skiltet om avkjøring. F/29 15 sek Brennvidde 33mm ISO 400 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#916 Skrevet August 9, 2008 Hva bruker man egentlig ISO'en til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#917 Skrevet August 9, 2008 f/6,3 1/400 ISO 200 70-200 / 104mm solnedgang i ålesund 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#918 Skrevet August 9, 2008 samme sted, bare 1 bil pr side og fjernet skiltet om avkjøring.F/29 15 sek Brennvidde 33mm ISO 400 det hjelper på, øye blir ikke distrahert på samme måte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#919 Skrevet August 9, 2008 Hva bruker man egentlig ISO'en til? ISO sier noe om hvor lysfølsom "filmen" din er. Lav ISO trenger lengre tid på å ta opp den samme mengde lys som høy ISO. Tar du bilde hvor det er lite lys tilgjengelig vil høyere ISO la deg ta bildet raskere. Ulempen er at jo høyere ISO du bruker jo mer støy/korn får du i bildet ditt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#920 Skrevet August 9, 2008 Hadde vært artig dersom jeg brukte rask lukketid, på dagtid, med bare VAG biler på motorveien i begge retninger ja helt klart. Eventuellt fyllt begge kjøre retningene med vag. stående stille i rush traffikken.. så hvis noen spurte, kunne man sagt det var en aksjon mot høye drivstoffpriser :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#921 Skrevet August 9, 2008 okei, så lav iso kombinert med lang lukketid er hemmeligheten for klare bilder da? (sånn ca) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#922 Skrevet August 9, 2008 ja helt klart. Eventuellt fyllt begge kjøre retningene med vag. stående stille i rush traffikken.. så hvis noen spurte, kunne man sagt det var en aksjon mot høye drivstoffpriser :-) Ja, det skulle tatt seg ut.. Slik som lastebilsjåførene for noen år siden da de hadde "kjøre sakte på motorveien" aksjon.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#923 Skrevet August 9, 2008 okei, så lav iso kombinert med lang lukketid er hemmeligheten for klare bilder da? (sånn ca) ja, men husk stativ, fjernutløser, for etter som lukketiden øker blir det jo lettere å få bevegelsesuskarphet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#924 Skrevet August 13, 2008 eg prøver å ta kvelds bilder, men eg får det ikkje bra. eg har prøvd veldig mange instillinger men får det ikkje slik eg vil ha det. eg tar bilder med stativ og sjølvutløyser. slik får eg det på bilder langt i fra og nært. kva gjer eg feil?? iso er 800 og har veldig lang lukketid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#925 Skrevet August 13, 2008 skru ned iso til 200 og sett kamera på en f verdi rundt 6.. Prøv deg frem med lukkertida.. hvilket kamera og objektiv har du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...