#1026 Skrevet September 1, 2008 Alle bildene er tatt med Nikon D60, med en 18-135mm VR linse.. Er forøvring blant de første 100 bildene jeg tok med digitalt speilrefleks kamera, og aldri hatt speilrefleks før det.. Så har lært litt etter de bildene ble tatt, men har nok mye å lære fortsatt Åpent for tips osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1027 Skrevet September 1, 2008 prøver igjen med ny kode: Noen fra #36 AvD Oldtimer Grand Prix på Nürburgring i August i år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1028 Skrevet September 1, 2008 De var jevlig kule bildene da Følger du bilen med kamera da mens de kjører forbi?, tar du med mindre eller mer lukkertid for å få den effekten med at bakgrunnen er blury. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1029 Skrevet September 1, 2008 De var jevlig kule bildene da Følger du bilen med kamera da mens de kjører forbi?, tar du med mindre eller mer lukkertid for å få den effekten med at bakgrunnen er blury. Effekten heter å panorere. Du bruker lav lukkertid (eks. 1/60-1/100s) og følger bilen med kamera. Krever litt øvelse for å kunne få det spot on. Husk å slå av helt eller horisontal vibrasjons reduksjon for de som har objektiver med dette på, da det vil jobbe mot effekten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1030 Skrevet September 1, 2008 Et bilde jeg tok her om dagen, syns effekten av himmelen over Tromsøya ble kanon jeg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1031 Skrevet September 1, 2008 Tatt en hau med HDR bilder i helga også, kom med litt konstruktiv kritkk http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1347204&posted=1#post1347204 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1032 Skrevet September 1, 2008 faen er HDR?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1033 Skrevet September 1, 2008 faen er HDR?? http://justfuckinggoogleit.com/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1034 Skrevet September 1, 2008 http://justfuckinggoogleit.com/ In image processing, computer graphics and photography, high dynamic range imaging (HDRI) is a set of techniques that allows a greater dynamic range of exposures (the range of values between light and dark areas) than normal digital imaging techniques. The intention of HDRI is to accurately represent the wide range of intensity levels found in real scenes ranging from direct sunlight to shadows. Det jeg gjør er at jeg tar noen undereksponerte bilder, et normalt og noen overeksponerte bilder, som jeg legger inn i et program. Slik at dette blir til et bilde, dette skaper mere dybde, skarphet, detaljer blir mer synlige feks himmel, og man får vel rett å slett mer dynamic i bilde. Tøft blir det i alle fall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1035 Skrevet September 1, 2008 Takk for forklaring Lars Martin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1036 Skrevet September 1, 2008 Et bilde jeg tok her om dagen, syns effekten av himmelen over Tromsøya ble kanon jeg:) Dette likte jeg Nattbilder er som oftest kule :=) hvor lang lukkertid benyttet du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1037 Skrevet September 1, 2008 Takk takk, brukte 30 sekunder:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1038 Skrevet September 1, 2008 Råtøft bilde Martin, driver å sysler med et lignende fortiden som jeg tenkte å ha på veggen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1039 Skrevet September 2, 2008 (endret) Begge bildene er tatt med Nikon D60, første bildet er bare tatt med auto (men redigert litt farger i ps), andre bildet er tatt med lengre lukkertid på kvelden, mens en lommelykt lyste på speilet Må bare prøve å leke meg litt for å lære! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1040 Skrevet September 2, 2008 Effekten heter å panorere. Du bruker lav lukkertid (eks. 1/60-1/100s) og følger bilen med kamera.Krever litt øvelse for å kunne få det spot on. Husk å slå av helt eller horisontal vibrasjons reduksjon for de som har objektiver med dette på, da det vil jobbe mot effekten. skal huske å skru av neste gang fant og ut først etter disse bildene at det er mye lettere å få til bra bilder med AF satt til AI Servo! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1041 Skrevet September 2, 2008 Kul stemning. Suger uansett inn alle bildene av bilen din nå, bestilte jo en i samme farge på fredag Bestilt deg golf ja? Gratulerer! Kjekk farge! Skal få lagt ut litt flere bilder etter hvert! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1042 Skrevet September 2, 2008 Prøvde meg litt på et HDR-panorama bilde for et par uker siden. Bildene er tatt med Canon 450d med Sigma 10-20 objektiv og er deretter satt sammen i PTGui. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1043 Skrevet September 2, 2008 Likte best det siste, det første så litt merkelig ut , var en slags U i midten Ellers veldig tøft 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1044 Skrevet September 3, 2008 tja her er noen fra meg. Disse er gamle men harddisk min med bildene har tatt kvelden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1045 Skrevet September 3, 2008 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1046 Skrevet September 3, 2008 tja her er noen fra meg. Disse er gamle men harddisk min med bildene har tatt kvelden. De ble jo fine Hvilket objektiv har du brukt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1047 Skrevet September 3, 2008 For det meste en Canon 100-300mm f/4.0-5.6. På macro bildene bruker jeg en Sigma 105mm 2.8. helt greie linser, ikke så dyre greier heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1048 Skrevet September 3, 2008 For det meste en Canon 100-300mm f/4.0-5.6. På macro bildene bruker jeg en Sigma 105mm 2.8.helt greie linser, ikke så dyre greier heller. Mye bra bilder. Likte spesielt ekornbilde nr. 2 og bildet av øyenstikkeren. Fikk et blinksudd av en øyenstikker i helgen selv: Litt irriterende med roten. Hadde også undereksponert 2trinn, så det måtte hentes opp en del detaljer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1049 Skrevet September 3, 2008 Kjøpt meg kamra og har testa det med nokren bilde av bilen. Sikkert mykkje å sette fingrene på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1050 Skrevet September 4, 2008 her er noen til for de som orker se flere av meg. hehe må si det er mye bra bilder fra folk her. morro å se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...