Bor det en fotograf i deg, vis bildene dine

Anbefalte innlegg

DSC_0177-1.jpg

DSC_0113.jpg

DSC_0167.jpg

Alle bildene er tatt med Nikon D60, med en 18-135mm VR linse..

Er forøvring blant de første 100 bildene jeg tok med digitalt speilrefleks kamera, og aldri hatt speilrefleks før det..

Så har lært litt etter de bildene ble tatt, men har nok mye å lære fortsatt :P

Åpent for tips osv :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøver igjen med ny kode:

Noen fra #36 AvD Oldtimer Grand Prix på Nürburgring i August i år.

img0780copyrk6.jpg

img1405copyiz1.jpg

img1392copyje5.jpg

img0682copyhw1.jpg

img0688copygs3.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De var jevlig kule bildene da :)

Følger du bilen med kamera da mens de kjører forbi?, tar du med mindre eller mer lukkertid for å få den effekten med at bakgrunnen er blury.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De var jevlig kule bildene da :)

Følger du bilen med kamera da mens de kjører forbi?, tar du med mindre eller mer lukkertid for å få den effekten med at bakgrunnen er blury.

Effekten heter å panorere. Du bruker lav lukkertid (eks. 1/60-1/100s) og følger bilen med kamera.

Krever litt øvelse for å kunne få det spot on. Husk å slå av helt eller horisontal vibrasjons reduksjon for de som har objektiver med dette på, da det vil jobbe mot effekten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et bilde jeg tok her om dagen, syns effekten av himmelen over Tromsøya ble kanon jeg:)

IMG_1702.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

In image processing, computer graphics and photography, high dynamic range imaging (HDRI) is a set of techniques that allows a greater dynamic range of exposures (the range of values between light and dark areas) than normal digital imaging techniques. The intention of HDRI is to accurately represent the wide range of intensity levels found in real scenes ranging from direct sunlight to shadows.

Det jeg gjør er at jeg tar noen undereksponerte bilder, et normalt og noen overeksponerte bilder, som jeg legger inn i et program. Slik at dette blir til et bilde, dette skaper mere dybde, skarphet, detaljer blir mer synlige feks himmel, og man får vel rett å slett mer dynamic i bilde.

Tøft blir det i alle fall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et bilde jeg tok her om dagen, syns effekten av himmelen over Tromsøya ble kanon jeg:)

IMG_1702.jpg

Dette likte jeg :) Nattbilder er som oftest kule :=) hvor lang lukkertid benyttet du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Råtøft bilde Martin, driver å sysler med et lignende fortiden som jeg tenkte å ha på veggen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge bildene er tatt med Nikon D60, første bildet er bare tatt med auto (men redigert litt farger i ps), andre bildet er tatt med lengre lukkertid på kvelden, mens en lommelykt lyste på speilet :P

Må bare prøve å leke meg litt for å lære!

kos.jpg

DSC_0199.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Effekten heter å panorere. Du bruker lav lukkertid (eks. 1/60-1/100s) og følger bilen med kamera.

Krever litt øvelse for å kunne få det spot on. Husk å slå av helt eller horisontal vibrasjons reduksjon for de som har objektiver med dette på, da det vil jobbe mot effekten.

skal huske å skru av neste gang :) fant og ut først etter disse bildene at det er mye lettere å få til bra bilder med AF satt til AI Servo!:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kul stemning. Suger uansett inn alle bildene av bilen din nå, bestilte jo en i samme farge på fredag :P

Bestilt deg golf ja? Gratulerer!

Kjekk farge! Skal få lagt ut litt flere bilder etter hvert!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde meg litt på et HDR-panorama bilde for et par uker siden. Bildene er tatt med Canon 450d med Sigma 10-20 objektiv og er deretter satt sammen i PTGui.

hdrpano2copy.jpg

IMG_2091_2_3_4_tonemapped.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Likte best det siste, det første så litt merkelig ut , var en slags U i midten :) Ellers veldig tøft :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja her er noen fra meg. Disse er gamle men harddisk min med bildene har tatt kvelden.

Ekorn1.jpg

Ekorn2.jpg

Ekorn3.jpg

Fugl1.jpg

Rdyr1.jpg

Stikker1.jpg

b_372345.jpg

b_374918.jpg

b_389723.jpg

v_77701.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja her er noen fra meg. Disse er gamle men harddisk min med bildene har tatt kvelden.

De ble jo fine :)

Hvilket objektiv har du brukt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For det meste en Canon 100-300mm f/4.0-5.6. På macro bildene bruker jeg en Sigma 105mm 2.8.

helt greie linser, ikke så dyre greier heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For det meste en Canon 100-300mm f/4.0-5.6. På macro bildene bruker jeg en Sigma 105mm 2.8.

helt greie linser, ikke så dyre greier heller.

Mye bra bilder. :) Likte spesielt ekornbilde nr. 2 og bildet av øyenstikkeren.

Fikk et blinksudd av en øyenstikker i helgen selv:

20080830223038_dsc_9385.jpg

Litt irriterende med roten. Hadde også undereksponert 2trinn, så det måtte hentes opp en del detaljer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpt meg kamra og har testa det med nokren bilde av bilen.

Sikkert mykkje å sette fingrene på.

0200.jpg

0160.jpg

0340.jpg

0040.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er noen til for de som orker se flere av meg. hehe

må si det er mye bra bilder fra folk her. morro å se

b_391040.jpg

b_392442.jpg

b_391154.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.