#1076 Skrevet September 12, 2008 De ble ganske tøffe Viser jo også at bilder tatt fra rett forann eller rett bak FAKTISK kan bli pene. Hva linse har du benyttet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1077 Skrevet September 12, 2008 Stemmer det Brukte Sigma 10-20mm på disse bildene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1078 Skrevet September 12, 2008 ... en fy fy her, eller rettere sagt TRE. De tre flaggstengene som stikker ut av bilen din!Pass på så at ikke motivet står foran trær, stolper osv. slik at det ser ut som om dette kommer opp av f.eks. bilen. Hadde du flyttet bilen 5m til venstre eller høyre hadde du gått klar disse. Og igjen, prøv å ikke plassere motivet MIDT i bildet. Gå nærmere. Stå på! takk takk.. sjønner eg har mye å lera 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1079 Skrevet September 15, 2008 Nytt bilde fra meg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1080 Skrevet September 15, 2008 Nytt bilde fra meg:) HERLIG! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1081 Skrevet September 15, 2008 Det nattbildet var KONGE Det var månen som virkelig tok prikken over i en da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1082 Skrevet September 15, 2008 Så Stig var utpå og svei av gummi med "Påsja" si:) Kjørte han mye med den? Han kjørte faktisk ganske mye. Ett bilde jeg tok av han på banen jeg synes ble ok. uredigert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1083 Skrevet September 15, 2008 Han kjørte faktisk ganske mye.Ett bilde jeg tok av han på banen jeg synes ble ok. uredigert Rediger litt så blir bilde mye bedre, litt highlights så du får fram bilen mer Får en følelse av litt undereksponering på dagtid og ikke et valg av fotografen at bilde skulle bli så mørkt. Jeg vil se redigert versjon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1084 Skrevet September 15, 2008 HERLIG! Takker:) Det nattbildet var KONGE Det var månen som virkelig tok prikken over i en da Takker:) Vet månen preger bildet litt, men synes det ble bra:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1085 Skrevet September 17, 2008 Får prøve å legge ut et par-tre bilder her jeg å da i håp om at noen som kan noe om det tar seg bryet med å komme med konstruktiv kritikk:) Bildene er ikke redigert noe, kun forminsket til 25% i paint (det er vel kanskje fy det også men.. ) Det første bildet er i widemodus f/2,7 tid 0,6 sek ISO 80 Nr. 2 er normalmodus f/3,5 tid 13 sek ISO 80 max blitz tatt inni en åpning i ei steinbru... bare for å teste på gøy:) Det siste har f/6,3 tid 5 sek ISO 80 og litt zoom (er det brennvidden som indikerer det?) Dette bildet likte jeg ganske godt, selv om månen har fått krone... Hva kan jeg gjøre for å unngå det neste gang? Så totalt sett, hva har jeg gjort galt og hva kan jeg gjøre anneledes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1086 Skrevet September 17, 2008 Slenger inn noen macro bilder også da det er umulig for meg å si hva jeg gjør galt:p 1. ISO 80 f/2,7 tid 1/320 sek 2. ISO 80 f/4 tid 1/400 sek 3 ISO 80 f/2,7 tid 1/60 sek 4 er likt som 3 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1087 Skrevet September 18, 2008 Ahh.. må få meg speilrefleks ser jeg med alle disse bra bildene dere legger ut... Kompaktkamera har jo ikke nubbetjangs å ta like bra bilder, men legger her ut et par bilder som viser at det kan ta skarpe bilder hvis man bruker instillingene litt.. selv med "dårlig kamera" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1088 Skrevet September 18, 2008 Ahh.. må få meg speilrefleks ser jeg med alle disse bra bildene dere legger ut... Kompaktkamera har jo ikke nubbetjangs å ta like bra bilder, men legger her ut et par bilder som viser at det kan ta skarpe bilder hvis man bruker instillingene litt.. selv med "dårlig kamera" Den fanta sorten der er INN i helvete god 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1089 Skrevet September 18, 2008 Noen jeg har tatt med mitt kompaktkamera =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1090 Skrevet September 18, 2008 Den katten så ut som den hadde skabb eller noe lignende Heniken bilde var skarpt og klart, nesten som et tøft reklame bilde i grunn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1091 Skrevet September 18, 2008 Den katten har nok mye rart Tatt på gata i Nikosia på Kypros. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1092 Skrevet September 18, 2008 Ikke noe kunstverk, men ganske fornøyd med dette som jeg tok nå ikveld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1093 Skrevet September 18, 2008 ska ikkje prøve å påstå at eg er noken ekspert, men er mitt bidrag:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1094 Skrevet September 18, 2008 Ikke noe kunstverk, men ganske fornøyd med dette som jeg tok nå ikveld Her har du vel redigert litt i ettertid? Markert himmelen å endret litt på kurver/farger for å få fram blåfargen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1095 Skrevet September 19, 2008 Her har du vel redigert litt i ettertid? Markert himmelen å endret litt på kurver/farger for å få fram blåfargen? Hei. Ja, har redigert litt i ettertid. Skøyt bildet i RAW og har igrunn bare justert hvitbalansen samt laget en liten s-kurve på curves 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1096 Skrevet September 20, 2008 Et til fra meg. F32 lukkertid 10sek Iso 100 Manuell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1097 Skrevet September 20, 2008 Trenger litt PS-hjelp, men er temmelig fornøyd med dette. Tatt med rekkverket på lugaren som stativ. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1098 Skrevet September 20, 2008 Trenger litt PS-hjelp, men er temmelig fornøyd med dette. Tatt med rekkverket på lugaren som stativ. Var konge er det korstø eller mongstad eller noe ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1099 Skrevet September 20, 2008 Takk Er Honolulu... et stukka unna korstø 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1100 Skrevet September 20, 2008 Her er noen fra Ios i sommer:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...