#1151 Skrevet Oktober 21, 2008 Stilig Hvordan gjør du når du tar i mørket da? tar i Shutter prioritert program eller M, og låser på fast lukkertid? og endrer på + / - ? eller benytter du bare S eller M til å under og overeksponere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1152 Skrevet Oktober 21, 2008 Stilig Hvordan gjør du når du tar i mørket da? tar i Shutter prioritert program eller M, og låser på fast lukkertid? og endrer på + / - ? eller benytter du bare S eller M til å under og overeksponere? Jeg bruker kun M. Og justerer lukkertid. blender har jeg fast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1153 Skrevet Oktober 21, 2008 okey , stilig ble det i alle fall Hvor mange eksponeringer er bildet satt sammen av? Hvilken blenderverdi benyttet du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1154 Skrevet Oktober 21, 2008 okey , stilig ble det i alle fall Hvor mange eksponeringer er bildet satt sammen av? Hvilken blenderverdi benyttet du? Satt sammens av 3 bilder med blender f/8 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1155 Skrevet Oktober 21, 2008 var ute å fikk knipset litt høstbilder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1156 Skrevet Oktober 22, 2008 (endret) Steffen, jeg er så sinnsykt svak for Porsche! Likte bildene godt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1157 Skrevet Oktober 22, 2008 (endret) Veldig pene bilder :=) Skal få tatt litt bilder jeg også, om det bare kunne blitt opplett Har kjøpt meg en tidlig førjulspresang: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1158 Skrevet Oktober 22, 2008 var ute å fikk knipset litt høstbilder Bra komponering og motiv, men dårlig skarphet/fokus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1159 Skrevet Oktober 22, 2008 hm ser det har skjedd noe med skarpheten her i forhold til orginal bilde, tror det var nå eg skulle sladde skiltet, PS spurte noe greier om kvalitet når eg skulle lagre etter sladden, tok bare ok eg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1160 Skrevet Oktober 24, 2008 Tokk dette bilde for noen uker siden, var rett og slett dritt vær, og jeg satt inne og kjeda meg så dro ut kvart over 12 og knipsa 104 bilder og ble fornøyd med et par stykker he her=) dette er det jeg er mest fornøyd med=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1161 Skrevet Oktober 25, 2008 noen jeg tok i dag i skogen her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1162 Skrevet Oktober 26, 2008 noen jeg tok i dag i skogen her Fine bilder dette Kim Rune Du får til den effekten med bekken/fossen veldig bra. Siste bilde interesserer meg mest. Kanskje kutt mer av toppen og lag et kvadratisk bilde av hulen. Kanskje noe tradisjonelt og lite originalt, men føler det kunne hvert interessant. Jeg sitter med en for liten skjerm til å kunne se hele bilde, men finner ingenting interessant der oppe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1163 Skrevet Oktober 26, 2008 Fine bilder dette Kim Rune Du får til den effekten med bekken/fossen veldig bra. Siste bilde interesserer meg mest. Kanskje kutt mer av toppen og lag et kvadratisk bilde av hulen. Kanskje noe tradisjonelt og lite originalt, men føler det kunne hvert interessant. Jeg sitter med en for liten skjerm til å kunne se hele bilde, men finner ingenting interessant der oppe. takktakk ja du sier noe der, ska prøve å kutte det å se ossen det blir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1164 Skrevet Oktober 26, 2008 her er nytt av hula å noen andre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1165 Skrevet Oktober 26, 2008 Kim Rune, bruker du stativ på de bildene av bekken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1166 Skrevet Oktober 26, 2008 jepp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1167 Skrevet Oktober 26, 2008 Great, stativ neste: smil : Handlet kamera i sommer (EOS 400D) og er ennå i utforskningsfasen. PS kan jeg ikke, så jeg har vel mye morro forran meg. Kan hvertfall legge ut et bilde jeg tok på Rudskogen i september, som jeg er ganske fornøyd med: Har ikke gjort noe med bildet, det ble tatt med landskaps-funksjonen for å jazze opp fargene litt. Ut over det har jeg ingen peiling, men vil gjerne lære: haha : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1168 Skrevet Oktober 26, 2008 var ute å gjekk idag og hadde med kameraet. bildet er tatt utan stativ og ikkje redigert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1169 Skrevet Oktober 27, 2008 Ganske stilig motiv Kunne kanskje tatt lenger lukkertid og stativ Hadde det blitt skarpere, og samtidig vannet litt slørete 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1170 Skrevet Oktober 27, 2008 (endret) Tok noen bilder av en Audi A6 3.0 TDI igår, da det endelig var første dagen denne mnd det var opplett her på vestlandet. Litt konstruktivkritikk takk!!! Og hvilket var best, og hvilket var dårligst, og hvorfor du syntes det er også supert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1171 Skrevet Oktober 27, 2008 (endret) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1172 Skrevet Oktober 28, 2008 Råe bilder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1173 Skrevet Oktober 28, 2008 Virkelig rå bilder og VIRKELIG en rå bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1174 Skrevet Oktober 28, 2008 Tok noen bilder av en Audi A6 3.0 TDI igår, da det endelig var første dagen denne mnd det var opplett her på vestlandet. Litt konstruktivkritikk takk!!! Og hvilket var best, og hvilket var dårligst, og hvorfor du syntes det er også supert Jeg er ingen ekspert på dette, men bilde jeg lot være igjen er det jeg mener var best ut av disse. Komposisjon var det deilig å se på, i motsettning til noen av de andre som har litt rare vinkler fører jeg. Du har også et godt forsvinningspunkt innover i bilde. Du har diagonalen mellom høyre hjørne (nederst) og venstre hjørne (øverst). Fine farger og himmelen er tildels spennans, kanskje mer spennans enn de andre, selvom det bare er nyanser av blått og grått. Noen av bildene har litt for mye vidvinkel som går utover bakgrunnen og ikke bare bilen. Likte best bilde av interiøret uten setene, bare rett opp bilde da det er skeivt nede på armlene siden du antagelig ikke har tatt bilde fra midten i bilen, men litt mot førersida, men til en salgsannonse så viser det jo at bilen har skinninteriør. Likte også bildene fra kaia med fronten på bilen skrått mot kamera. Likte første bilde best. Noe muffens med kompen på andre bilde. Føler du har gått litt for lavt kanskje. Bilde av bilen fra sida mot noen store konteinere, her må du få bilen direkte fra sida og ikke sånn halveis. Det ødelegger bilde mye dessverre. Vet ikke hvem jeg vil kvalifisere som dårligst bilde. Men du er blandt de her som tar best bilder vil jeg si 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1175 Skrevet Oktober 28, 2008 ENDELIG litt konstruktiv kritikk hehe Det er det enn blir bedre av, og lærer av Jeg er enig i deg med noen av vinklene kanskje er litt rare, har nettopp fått meg vidvinkel linse, og de bildene som ligger utpå her nå er debuten med vidvinkel. Det ene bildet på kaia ser litt snodig ut, da det er for mye vidvinkel og bilen ser litt vridd ut. Jeg ser også veldig godt poenget ditt med å få tatt bilen rett på , når den stor mot den lager veggen , det skal jeg tenke på til neste gang. Hva syntes du om HDR effekten? For overdreven, eller grei balanse der? Også litt ute etter om folk syntes bildene er for lyse eller for mørke, dette varierer vel også litt etter hvordan folk har stillet inn pc skjermene sine tror jeg. Men som før sagt, takk for kritikk, dette tar jeg med meg til neste gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...