Bor det en fotograf i deg, vis bildene dine

Anbefalte innlegg

Great, stativ neste: smil :

Handlet kamera i sommer (EOS 400D) og er ennå i utforskningsfasen.

PS kan jeg ikke, så jeg har vel mye morro forran meg.

Kan hvertfall legge ut et bilde jeg tok på Rudskogen i september, som jeg er ganske fornøyd med:

bilde560.jpg

Har ikke gjort noe med bildet, det ble tatt med landskaps-funksjonen for å jazze opp fargene litt.

Ut over det har jeg ingen peiling, men vil gjerne lære: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ute å gjekk idag og hadde med kameraet. bildet er tatt utan stativ og ikkje redigert.

DSC_1321.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske stilig motiv ;) Kunne kanskje tatt lenger lukkertid og stativ ;) Hadde det blitt skarpere, og samtidig vannet litt slørete :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok noen bilder av en Audi A6 3.0 TDI igår, da det endelig var første dagen denne mnd det var opplett her på vestlandet.

Litt konstruktivkritikk takk!!! : rock :

Og hvilket var best, og hvilket var dårligst, og hvorfor du syntes det er også supert :D

HDR1-JPG.jpg

HDR3-JPG.jpg

HDR4-JPG.jpg

HDR5-JPG.jpg

HDR6-JPG.jpg

HDR7-JPG.jpg

HDR8-JPG.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virkelig rå bilder og VIRKELIG en rå bil :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok noen bilder av en Audi A6 3.0 TDI igår, da det endelig var første dagen denne mnd det var opplett her på vestlandet.

Litt konstruktivkritikk takk!!! : rock :

Og hvilket var best, og hvilket var dårligst, og hvorfor du syntes det er også supert :D

HDR6-JPG.jpg

Jeg er ingen ekspert på dette, men bilde jeg lot være igjen er det jeg mener var best ut av disse. Komposisjon var det deilig å se på, i motsettning til noen av de andre som har litt rare vinkler fører jeg.

Du har også et godt forsvinningspunkt innover i bilde.

Du har diagonalen mellom høyre hjørne (nederst) og venstre hjørne (øverst).

Fine farger og himmelen er tildels spennans, kanskje mer spennans enn de andre, selvom det bare er nyanser av blått og grått.

Noen av bildene har litt for mye vidvinkel som går utover bakgrunnen og ikke bare bilen.

Likte best bilde av interiøret uten setene, bare rett opp bilde da det er skeivt nede på armlene siden du antagelig ikke har tatt bilde fra midten i bilen, men litt mot førersida, men til en salgsannonse så viser det jo at bilen har skinninteriør.

Likte også bildene fra kaia med fronten på bilen skrått mot kamera. Likte første bilde best. Noe muffens med kompen på andre bilde. Føler du har gått litt for lavt kanskje.

Bilde av bilen fra sida mot noen store konteinere, her må du få bilen direkte fra sida og ikke sånn halveis. Det ødelegger bilde mye dessverre.

Vet ikke hvem jeg vil kvalifisere som dårligst bilde.

Men du er blandt de her som tar best bilder vil jeg si :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ENDELIG litt konstruktiv kritikk :) hehe

Det er det enn blir bedre av, og lærer av :)

Jeg er enig i deg med noen av vinklene kanskje er litt rare, har nettopp fått meg vidvinkel linse, og de bildene som ligger utpå her nå er debuten med vidvinkel. Det ene bildet på kaia ser litt snodig ut, da det er for mye vidvinkel og bilen ser litt vridd ut.

Jeg ser også veldig godt poenget ditt med å få tatt bilen rett på , når den stor mot den lager veggen , det skal jeg tenke på til neste gang.

Hva syntes du om HDR effekten? For overdreven, eller grei balanse der?

Også litt ute etter om folk syntes bildene er for lyse eller for mørke, dette varierer vel også litt etter hvordan folk har stillet inn pc skjermene sine tror jeg.

Men som før sagt, takk for kritikk, dette tar jeg med meg til neste gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HDR11-JPG.jpg

]

Dette bildet likte jeg best:) Selv om du kunne cropet litt mot bunnen;p Alle de andre synes jeg blir tatt for mye på skrå.. Da blir det sjeldent veldig fototekniske bra bilder. Men ser gjerne litt mer dramatiske ut.

Ellers synes jeg du bare blir bedre og bedre, har fulgt litt med i bildetråden din:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei folkens!

Slenger meg med her med et par bilder jeg tok i går kveld på Andøya.

Jeg er rykende fersk i faget, så det er fritt frem for slakt...

Bildene er tatt rett ut av kameraet som JPG og er ikke forsøkt behandlet. (skulle gjerne gjort det hvis jeg kunne)

Kamera: Canon 450D

Objektiv: Standard kit objektiv 18-55mm IS

Bilde nr1: Lukkertid: 46 sek.

Blender: 4.0

ISO: 800

Bidle nr2: Lukkertid: 35 sek.

Blender: 4.0

Ser at kvaliteten på bilde blir dritdårlig når jeg har tatt en resize for å få det inn her!!

Er det mulig å få lagt ut bildene i "full size"???

Nordlys.jpg

Nordlys Bleiksøya.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De var jo dritbra : rock :

Du må linke til bildene fra en ekstern server skal du ha de større (og det vil vi ha!).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

meget, meget pent Torje, ingen grunn til slagt her iallefall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger ut to bilder jeg tok i natt, som jeg ble meget fornøyd med.

Litt info om bildene

Bilde nr 1.

Kamera: Canon EOS 350D

Objektiv: Sigma 10-20 f4-5.6

Lukkertid 30sek

Picture021-1.jpg

Bilde nr 2.

Samme objektiv

Lukkertid 103 bilder på 30sek

startrail.jpg

Litt kritikk hadde vært greit:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde nr 2.

Samme objektiv

Veldig tøffe bilder dette her. Hva mener du med lukkertid; 103bilder på 30 sekund?

Tatt ett hundre bilder med 1/2 dels sekund? Bilde(ne) ser ganske godt opplyst ut, mere enn hva den lukkertiden skulle tilsi.

Eller har du lagt 103 bilder i layere med 30s lukker? Dvs brukt en snau time på opptaket?

(in that case respect :tilber:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt info om bildene

Bilde nr 1.

Lukkertid 30sek

Picture021-1.jpg

Bilde nr 2.

Samme objektiv

startrail.jpg

Meget tøffe bilder :)

Men hva er de strekene på bilde 2? Har ikke det bilde uten de?

Ellers likte jeg både settingen og fargene på bildene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper at han faktisk har tatt 103 bilder, hvert med 30 sek lukkertid, og at strekene dermed er stjernene på himmelen som har beveget seg pga jordrotasjonen... :) Isåfall: Respekt, som Finn Kristian sier :)

Utrolig stilige bilder begge to, uansett hvordan de har blitt til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig tøffe bilder dette her. Hva mener du med lukkertid; 103bilder på 30 sekund?

Tatt ett hundre bilder med 1/2 dels sekund? Bilde(ne) ser ganske godt opplyst ut, mere enn hva den lukkertiden skulle tilsi.

Eller har du lagt 103 bilder i layere med 30s lukker? Dvs brukt en snau time på opptaket?

(in that case respect :tilber:)

Er nok 103 enkelt bilder med 30sekunders lukkertid på hver:) Brukte en snau time på opptaket ja!

Meget tøffe bilder :)

Men hva er de strekene på bilde 2? Har ikke det bilde uten de?

Ellers likte jeg både settingen og fargene på bildene.

Er jorden som roterer rundt stjernehimmelen. Har et bilde uten de hjemme. Men er på jobb nå. Kan legge ut i kveld

Jeg tipper at han faktisk har tatt 103 bilder, hvert med 30 sek lukkertid, og at strekene dermed er stjernene på himmelen som har beveget seg pga jordrotasjonen... :) Isåfall: Respekt, som Finn Kristian sier :)

Utrolig stilige bilder begge to, uansett hvordan de har blitt til :)

Korrekt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget stilige bilder Martin!

Kan noen anbefale et objektiv til Canon 450D som er litt mer lyssterkt enn kit objektivet

(18-55mm f 3.5-5.6)

Tenker da på naturfotografering på kveld og natt.

Og det må jo helst være overkommelig pris for en nybegynner...Trenger ikke hoteste utstyret i starten vel...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget stilige bilder Martin!

Kan noen anbefale et objektiv til Canon 450D som er litt mer lyssterkt enn kit objektivet

(18-55mm f 3.5-5.6)

Tenker da på naturfotografering på kveld og natt.

Og det må jo helst være overkommelig pris for en nybegynner...Trenger ikke hoteste utstyret i starten vel...?

Takk takk:)

Når det gjelder et lyssterkt objektiv til kamera ditt, så kan det jo være greit med en 50mm fastobjektiv. Får jo F2.8 for rundt tusenlappen.Og et 50mm f1.2 til rundt 4000,-

Ellers kan det være en idé og ta en titt i digitals speilrefleks tråden for utstyr o.l som du finner Her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt info om bildene

Bilde nr 1.

Lukkertid 30sek

http://i211.photobucket.com/albums/bb73/arct0s/Picture021-1.jpg

Bilde nr 2.

Samme objektiv

http://i211.photobucket.com/albums/bb73/arct0s/startrail.jpg

Tøffe bilder! :) Det jeg reagerte på med en gang var hvor varm hvitbalansen var. Hadde muligens gjort seg med en liten oppretting der. Bilde nr. 1 har også en del vignettering. Vet ikke om dette er meningen eller ikke.

Eller har du gjort en bra jobb med bilde nr. 2. God ide å ta såpass mange bilder og deretter legge de sammen, men det får et par uheldige "bivirkninger" som du kan se på skyene og stjernesporene. Men det er kun flisespikkeri.

Hvilket blendertall brukte du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt info om bildene

Bilde nr 1.

Lukkertid 30sek

http://i211.photobucket.com/albums/bb73/arct0s/Picture021-1.jpg

Bilde nr 2.

Samme objektiv

http://i211.photobucket.com/albums/bb73/arct0s/startrail.jpg

Tøffe bilder! :)

Hvis det skulle være noe å sette fingen på måtte det være:

Hvitbalansen er litt vel varm i mine øyne. Hadde muligens gjort seg med en liten oppretting der. Bilde nr. 1 har også en del vignettering. Vet ikke om dette er meningen eller ikke, men jeg tror det hadde sett bedre ut uten vignetteringen.

Eller har du gjort en bra jobb med bilde nr. 2. God ide å ta såpass mange bilder og deretter legge de sammen, men det får et par uheldige "bivirkninger" som du kan se på skyene og stjernesporene. Men det er kun flisespikkeri.

Hvilket blendertall brukte du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bildene med stjernene var RÅÅÅÅÅÅEEEEE!!!!!

Her er 2 raske bidrag for litt testing fra min side med Nikon D90 litt konstruktiv kritikk takk :D

sundeHDR3.jpg

sundeHDR4.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok noen små pics av bobla til fattern :)

Bilde034.jpg

Bilde014.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.