#1201 Skrevet November 2, 2008 Dro tilbake og tok ett nytt bilde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1202 Skrevet November 2, 2008 Det første var kanskje en annelse for lyst, kunne testa å kjøre litt curves eller brighness på det? Det andre var KONGE FETT!!!! Det er nesten litt mystisk, med at en ikke ser hele bilen, samtidig er lyset og alt veldig stilig Klapp på skuldera:=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1203 Skrevet November 2, 2008 fortsatt samme "vann-merker" på gulvet da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1204 Skrevet November 2, 2008 Det første var kanskje en annelse for lyst, kunne testa å kjøre litt curves eller brighness på det? Det andre var KONGE FETT!!!! Det er nesten litt mystisk, med at en ikke ser hele bilen, samtidig er lyset og alt veldig stilig Klapp på skuldera:=) Takk takk fortsatt samme "vann-merker" på gulvet da Hehe. observant du. Har retusjert bort bilene i PS (første gang jeg forsøker noe sånn, så om man ser nøye synes det nok). Også har jeg justert lyssettinga en gang til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1205 Skrevet November 2, 2008 konge bilde Joachim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1206 Skrevet November 2, 2008 regnet med det ja. men bilde ble iallefall utrolig mye bedre etter disse forandringene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1207 Skrevet November 2, 2008 Satt litt i PS å fiksa til dette bildet. Ris og Ros? kansje litt mye Ps for denne tråden:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1208 Skrevet November 2, 2008 Jeg er rykende fersk i faget, så det er fritt frem for slakt... Spenstig å være "rykende fersk i faget" og leke seg med lukkertider på over 30 sekunder, og legge ut så nydelige naturbilder. Bildene var rett og slett fantastiske, og om du virkelig er fersk i faget som du påstår, gleder jeg meg til å se hva du har å komme med om et halvt års tid! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1209 Skrevet November 3, 2008 Dro tilbake og tok ett nytt bilde Se der ja, much better Tror også at bildet ditt heller litt til venstre... Neste versjon så napper du ut lysrørene i det bakerste armaturet slik at kun fronten på bilen din stikker ut av mørket Cool location btw, er dette i ett privat parkeringshus eller noe slikt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1210 Skrevet November 3, 2008 Driver fremdeles på og øver meg på å ta bilbilder av biler, siden jeg kjøpte meg nytt kamera er jeg ivrig etter å benytte dette. Så ble bilder både på lørdagen og søndagen, selv om værgudene ikke var helt med meg. Forsøkte også en ny location , på den steinbrua dere ser på location 2. Begynner å vurdere om jeg burde hatt et polarizerings filter, så jeg kan få bort refleksjoner og lignende på bildene. Noe som skaper mørke felter på bilen. Loation 1 Location 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1211 Skrevet November 3, 2008 Den bilen ser liksom litt uvirkelig ut, likte spesielt bilde nr. 1 og 2! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1212 Skrevet November 3, 2008 Den bilen ser liksom litt uvirkelig ut, likte spesielt bilde nr. 1 og 2! jah , det som er bakdelen med HDR.... Det er litt stress å finne balansen i HDR effekten, slik at den fremstår som noe lunde "normal" med en gang jeg får refleksjonene på bilen, skygge osv. Så ser den litt ut som Need for speed bil, om du skjønner poenget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1213 Skrevet November 3, 2008 Lars Martin: tøffe bilder. For min del synes jeg kanskje du drar litt hardt i spakene på redigeringa. Bruker du mye shadow/highlights? lakken og fargene på bilene blir liksom litt kunstig. edit: ahh hdr ja:) da skjønner jeg det. bilene blir liksom så metalliske.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1214 Skrevet November 3, 2008 Kan være enig i det med spaken på redigeringa. Det er HDR bilder, da blir det fort litt kunstig , og når jeg får den skyggene og refleksjonen på bilen i det gråe været, er det vanskelig å få bort de "kunstige" mørke feltene på bilen. Men neste gang jeg tar bilder, skal jeg forsøke og slappe ned litt på HDR effekten, og tenke mer på refleksjoner, og skygge som blir kastet på bilen,når jeg tar bildet. Blir litt sma og behag føler jeg om HDR, altså om det blir for urealistisk eller ikke. Denne gangen syntes jeg de ble hakket for urealistiske, men noen liker da også det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1215 Skrevet November 3, 2008 har du prøvd polaroid filter? det dreper mye av refleksjonene og så får du frem dybden i lakken:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1216 Skrevet November 3, 2008 Spenstig å være "rykende fersk i faget" og leke seg med lukkertider på over 30 sekunder, og legge ut så nydelige naturbilder. Bildene var rett og slett fantastiske, og om du virkelig er fersk i faget som du påstår, gleder jeg meg til å se hva du har å komme med om et halvt års tid! Har hatt kameraet i en måned nå og vært ute 4-5 kvelder å forsøkt litt. Fant ut at der er STORE forskjeller på hvilket stativ man har. Har prøvd to forskjellige og det er som natt og dag. Nå skal jeg også få byttet ut objektivet med et som er litt mer lyssterkt, får kanskje mer markante linjer i nordlyset bla. Så er det foto kurs på gang i regi av foto-klubben her, så da tenker jeg man får lært ett og annet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1217 Skrevet November 3, 2008 litt OT men hvor fikk du tak i det megs klistremerket du har i front ruta? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1218 Skrevet November 3, 2008 Driver fremdeles på og øver meg på å ta bilbilder av biler, siden jeg kjøpte meg nytt kamera er jeg ivrig etter å benytte dette. Så ble bilder både på lørdagen og søndagen, selv om værgudene ikke var helt med meg. Forsøkte også en ny location , på den steinbrua dere ser på location 2. Begynner å vurdere om jeg burde hatt et polarizerings filter, så jeg kan få bort refleksjoner og lignende på bildene. Noe som skaper mørke felter på bilen. Grattis med nytt kamera da:) Alltid digg og dra ut og teste seg frem når man har nytt utstyr! Polafilter er kanskje ingen dum idé, men jeg tror for at de mørke flekkene på bilene kan komme som følge av at bildene er HDR. Du burde prøvde deg uten HDR, jeg personlig synes det er finere! Det finnes selvfølgelig unntak! Den location du har valgt med brua, likte jeg veldig godt. De bildene mener jeg hadde blitt mye finere uten HDR:) Uansett, liker jeg pågangsmotet ditt. Opptil flere ganger i uken har du vært ute på shoots og knipset bilder! Skulle ønske jeg var like ivrig (Tror kanskje været her påvirker meg litt, les sludd og slafs) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1219 Skrevet November 3, 2008 Legger nå ut et bilde jeg ikke fikk til... Lysene i småbåthavna gjorde det umulig for meg. Hvis småbåthavna blir rett eksponert så blir forgrunnen for mørk og jeg mister speilingen i vannet. Skal jeg ha med forgrunnen, så blir småbåthavna helt feil. Takknemlig for gode råd for å få dette bra. (Ja jeg vet at jeg skulle vært ute FØR det ble helt mørkt...) Kamera: Canon 450D Objektiv: Canon 18-55mm IS Blender: 3.5 Shutter: 8 sek. ISO: 800 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1220 Skrevet November 4, 2008 Legger nå ut et bilde jeg ikke fikk til... Lysene i småbåthavna gjorde det umulig for meg.Hvis småbåthavna blir rett eksponert så blir forgrunnen for mørk og jeg mister speilingen i vannet. Skal jeg ha med forgrunnen, så blir småbåthavna helt feil. Takknemlig for gode råd for å få dette bra. (Ja jeg vet at jeg skulle vært ute FØR det ble helt mørkt...) Kamera: Canon 450D Objektiv: Canon 18-55mm IS Blender: 3.5 Shutter: 8 sek. ISO: 800 Du må bruke HDR metoden for å få til dette, dvs ta flere eksponeringer og sette de sammen. Men jeg likte bilde sånn det var nå, for det viser liksom at det er fortsatt liv i småbåthavna utover kvelden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1221 Skrevet November 7, 2008 Bare for å teste ut litt lukkertider og stativ inboard i bil... Ikke noe spes bra, men alltid moro å leke seg litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1222 Skrevet November 7, 2008 Det med lukkertider er litt artig å prøve ut ja. Noen som ser noe rart? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1223 Skrevet November 7, 2008 kurvstolen som leker spøkelset Caspar? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1224 Skrevet November 8, 2008 Det med lukkertider er litt artig å prøve ut ja. Noen som ser noe rart? Hvordan fikk du til det uten at den som fjernet stolen også ble synlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1225 Skrevet November 8, 2008 Bare for å teste ut litt lukkertider og stativ inboard i bil...Ikke noe spes bra, men alltid moro å leke seg litt. Har også et slik et:P Artig og leke! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...