#1226 Skrevet November 8, 2008 Hvordan fikk du til det uten at den som fjernet stolen også ble synlig? Og uten at det ble noen stripe etter stolen når den ble flyttet. For meg ser dette mere ut som 2 bilder lagt oppå hverandre med det siste bildet med kurvstol som bare er lagt med 40% skarphet eller lignende i PS. Ser jo også ut som om det faktisk sitter en person i kurvstolen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1227 Skrevet November 8, 2008 Hvordan fikk du til det uten at den som fjernet stolen også ble synlig? Det kan gjøres på den måten Rune-André her sier, men det går faktisk ann å gjøre det i en eksponering også ved å bruke veeldig lang lukkertid og heletiden holde seg i bevegelse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1228 Skrevet November 8, 2008 Er bare brukt lang lukkertid. Er ikke flere bilder oppå hverandre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1229 Skrevet November 8, 2008 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1230 Skrevet November 8, 2008 noen av en kompis sin bil: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1231 Skrevet November 8, 2008 Jeg har gått til anskaffelse av speilrefleks! Kan noen oversette HDR? Lurer også på om folk kan fortsette å skrive blender, ISO, lukkertid og objektiv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1232 Skrevet November 8, 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_imaging 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1233 Skrevet November 8, 2008 Tok et stemningsbilde av det flotte været for tia: Dette bildet likte jeg Bjørnar. -Bra motiv! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1234 Skrevet November 9, 2008 Peter : Likte bildet av bilen på kaien (nattmotivet) MEN jeg tror det hadde blitt bedre dersom du hadde satt stativet lavere, slik at vi ikke så ned på bilen så mye. Ser ut som den ligger litt på ræva , om du skjønner? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1235 Skrevet November 9, 2008 Var ute å fotograferte biler igjen, øvde meg. Men mens jeg knipsa så jeg et annet motiv jeg bare måtte fange, hva tror folk om dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1236 Skrevet November 9, 2008 Peter : Likte bildet av bilen på kaien (nattmotivet) MEN jeg tror det hadde blitt bedre dersom du hadde satt stativet lavere, slik at vi ikke så ned på bilen så mye. Ser ut som den ligger litt på ræva , om du skjønner? som dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1237 Skrevet November 9, 2008 Likte det siste Men ser fremdeles ut som den ligger litt på ræva Nå er det veldig pirk her da, bildene var supre de Sansen for nattbilder. Anngående at den ligger på ræva er vel kanskje senkesettet skyld i? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1238 Skrevet November 9, 2008 Fått deg ny blits Petter? Mer enn en? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1239 Skrevet November 9, 2008 nei er ikke min:) en kompis som har kjøpt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1240 Skrevet November 9, 2008 Her er noen av de første (og eneste) bilda jeg har tatt med speilrefleks:) Ikke fiksa noe på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1241 Skrevet November 9, 2008 Her er noen av de første (og eneste) bilda jeg har tatt med speilrefleks:) Ikke fiksa noe på. Veldig pene! åssen kamera, objetiv osv. ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1242 Skrevet November 9, 2008 Her er noen av de første (og eneste) bilda jeg har tatt med speilrefleks:) Ikke fiksa noe på. Spesielt det første bildet hadde tjent mye på litt mer dybdeuskarphet, slik at detaljene i bakgrunnen stjeler mindre oppmerksomhet. Ser du har brukt F/8.0 på 18mm - her ville jeg prøvd med F/3.5 isteden, tror det hadde blitt stilig Når det er sagt, så er jeg totalt amatør selv, så ta nå tilbakemeldingene mine med en klype salt, jeg bare sitter her å synser litt Veldig pene! åssen kamera, objetiv osv. ? Nikon D70s og Sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC står det i EXIF-infoen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1243 Skrevet November 9, 2008 Spesielt det første bildet hadde tjent mye på litt mer dybdeuskarphet, slik at detaljene i bakgrunnen stjeler mindre oppmerksomhet. Ser du har brukt F/8.0 på 18mm - her ville jeg prøvd med F/3.5 isteden, tror det hadde blitt stilig Når det er sagt, så er jeg totalt amatør selv, så ta nå tilbakemeldingene mine med en klype salt, jeg bare sitter her å synser litt Nikon D70s og Sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC står det i EXIF-infoen må si jeg forstår svært lite av det du sier her men:p Er liksom resten av familien som driver med fotografering (på amatørnivå ja) så jeg lånte med meg et kamera og fikk en kjapp instruksjon i hvordan stille lukkertid og blenderopning og så bar det avsted:p Men lurer på å kjøpe kamera selv nå, har sett på Nikon d40x og canon 450d litt OT men noen som har noe fornuftig å komme i forhold til valg av kamera? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1244 Skrevet November 9, 2008 (endret) Hva synes dere? Mitt første bilde jeg tok med mitt EOS 350D og stativ. Etter dette gikk det bare nedover 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1245 Skrevet November 9, 2008 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1246 Skrevet November 10, 2008 http://i290.photobucket.com/albums/ll251/kleppe84/DSC_4693copy.jpg He he, tøft! Er bare å lære de opp med ordentlige kameraer fra starten av! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1247 Skrevet November 10, 2008 hvilket studio har du brukt finni? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1248 Skrevet November 10, 2008 SATAN!!!! Det var råååååttt!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1249 Skrevet November 10, 2008 He he, tøft! Er bare å lære de opp med ordentlige kameraer fra starten av! Ja hun fikk til og med til å knipse litt mens hu lekte seg. hvilket studio har du brukt finni? Har brukt Stavanger Foto sitt studio. SATAN!!!! Det var råååååttt!!!! Takk skal du ha Lars Martin! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1250 Skrevet November 10, 2008 Finn Kristian, you got game man! Veldig bra! Lekt mye med studio fotografering fra før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...