Bor det en fotograf i deg, vis bildene dine

Anbefalte innlegg

Her er noen av de første (og eneste) bilda jeg har tatt med speilrefleks:) Ikke fiksa noe på.

Veldig pene! :) åssen kamera, objetiv osv. ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen av de første (og eneste) bilda jeg har tatt med speilrefleks:) Ikke fiksa noe på.

Spesielt det første bildet hadde tjent mye på litt mer dybdeuskarphet, slik at detaljene i bakgrunnen stjeler mindre oppmerksomhet. Ser du har brukt F/8.0 på 18mm - her ville jeg prøvd med F/3.5 isteden, tror det hadde blitt stilig :)

Når det er sagt, så er jeg totalt amatør selv, så ta nå tilbakemeldingene mine med en klype salt, jeg bare sitter her å synser litt ;)

Veldig pene! :) åssen kamera, objetiv osv. ?

Nikon D70s og Sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC står det i EXIF-infoen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spesielt det første bildet hadde tjent mye på litt mer dybdeuskarphet, slik at detaljene i bakgrunnen stjeler mindre oppmerksomhet. Ser du har brukt F/8.0 på 18mm - her ville jeg prøvd med F/3.5 isteden, tror det hadde blitt stilig :)

Når det er sagt, så er jeg totalt amatør selv, så ta nå tilbakemeldingene mine med en klype salt, jeg bare sitter her å synser litt ;)

Nikon D70s og Sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC står det i EXIF-infoen ;)

må si jeg forstår svært lite av det du sier her men:p Er liksom resten av familien som driver med fotografering (på amatørnivå ja) så jeg lånte med meg et kamera og fikk en kjapp instruksjon i hvordan stille lukkertid og blenderopning og så bar det avsted:p

Men lurer på å kjøpe kamera selv nå, har sett på Nikon d40x og canon 450d litt OT men noen som har noe fornuftig å komme i forhold til valg av kamera?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5p33t2.jpg

Hva synes dere?

Mitt første bilde jeg tok med mitt EOS 350D og stativ. Etter dette gikk det bare nedover :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he, tøft! Er bare å lære de opp med ordentlige kameraer fra starten av!:P

Ja hun fikk til og med til å knipse litt mens hu lekte seg.

hvilket studio har du brukt finni?

Har brukt Stavanger Foto sitt studio.

DSC_4448.jpg

SATAN!!!! Det var råååååttt!!!!

Takk skal du ha Lars Martin! :)

DSC_4547copy.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn Kristian, you got game man! Veldig bra!

Lekt mye med studio fotografering fra før?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal på speilreflekskurs på tirsdag og onsdag jeg nå:) blir kjekt å lære litt mer om lyssetting og studio :) hvor mye kostet det å låne studioet Finni?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde...

Fett! Må være moro å leke med slike ideer når man har skikkelig lys :D

Startet opplæringen på min bare noen måneder gamle niese igår selv. Hun har nå tatt sitt første bilde, dog med kompaktkamera :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konge bilder finni, fekk lurt me deg morten å litlå :) Sko fått me mer av tattoen t morten på d bilde når di ligge der å kose seg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn Kristian, you got game man! Veldig bra!

Lekt mye med studio fotografering fra før?

Thanx!

Har holdt på litt i studio før bla i militæret hvor jeg rota meg borti en av jentene på fotoavdelingen. :o

Men kunne godt tenkt meg å blitt med på et lyssettings kurs o.l.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal på speilreflekskurs på tirsdag og onsdag jeg nå:) blir kjekt å lære litt mer om lyssetting og studio :) hvor mye kostet det å låne studioet Finni?

Er usikker på hva prisen er for studio, da det ikke var jeg som betalte.

Mener det kosterrundt 3-400 pr time. Fant ikke noen info på internettsidene til SF. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fett! Må være moro å leke med slike ideer når man har skikkelig lys :D

Startet opplæringen på min bare noen måneder gamle niese igår selv. Hun har nå tatt sitt første bilde, dog med kompaktkamera :P

Veldig morro! Blitt hekta. Driver så smått å kikker på studioblitser på kaffebrus nå... :P

http://www.kaffebrus.com/studioset-2-x-110ws-233.html

Konge bilder finni, fekk lurt me deg morten å litlå :) Sko fått me mer av tattoen t morten på d bilde når di ligge der å kose seg

Takk takk! Det va vel de som fekk med meg. Har tatt ein del bilder som går på nettopp navnet hennas som han har på armen. Men ikkje alle som e lagt ut her ennå =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig morro! Blitt hekta. Driver så smått å kikker på studioblitser på kaffebrus nå... :P

http://www.kaffebrus.com/studioset-2-x-110ws-233.html

Takk takk! Det va vel de som fekk med meg. Har tatt ein del bilder som går på nettopp navnet hennas som han har på armen. Men ikkje alle som e lagt ut her ennå =)

Det settet fra kaffebrus er absolutt å anbefale. Mye for pengene! Har en kameraet som kjøpte akkuratt det settet og det er blitt flittig brukt.

Jack-inngangene er desverre ingenting å skryte av, så vi sliter litt med å trigge via kabel etterhvert. Det samme gjelder slave-funksjonen. Den ene blitzen har nå begynt å fuske på trigging via slave og kontrolleren fungerer når den vil. Men ingen av delene er krise og relativt enkle å reparere. Alt i alt mye for pengene uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute i kveld og ventet på nordlyset, men det kom aldri... Så her er et par bilder fra Andøy UTEN nordlys.

Kamera: Canon 450D

Objektiv: Canon 18-55mm IS

Shutter: 10

Blender: 3.5

ISO: 800

Data gjelder for begge bildene.

Bleiksøya.jpg

Bleiksøya2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom garasjen til en kompis som stressmekker litt for å få driftebilen klar til å stå på standen til Dotz på Essen Motorshow. Hadde kamera i bilen så jeg tok noen bilder for å teste den "nye" Sigma linsa mi. Ble ikke allverdens pga dårlig lys, men fikk noen jeg ble fornøyd med.

20081113_0340.sized.jpg

1/30 F2,8 ISO 800

20081113_0321.sized.jpg

1/20 F2,8 ISO 800

Resten av det som ble nogenlunde ligger her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har det endelig lagt seg litt snø i Tromsø, med andre ord, har dritt været blitt borte. Så legger ut noen bilder jeg har tatt de to siste dagene. Klarte ikke bestemme meg for 1 fra i dag, og 1 fra i går. Så ble fem:)

De første 3 ble tatt i går. Bildene er av Ishavskatedralen i Tromsø, som for anledningen Verdens diabetikerdag var opplyst med et fancy blått lys!

3030375281_b3c3c8144f_o.jpg

3030375533_d9915ac2b0_o.jpg

3031213194_43c1f87d96_o.jpg

De to siste bildene er tatt i dag, er av kjølen(?) på en båt som ligger ca 50 meter fra land, som er blitt et fast hengested for fugler. Er usikker på hvilke fugler som bruker den som oppholdssted på bildet. Hvis noen vet, fortell meg gjerne det! Hadde vært kjekt og vite!

3031223336_478826905a_o.jpg

3031224574_cf10192309_o.jpg

Ønsker selvfølgelig kritikk:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er usikker på hvilke fugler som bruker den som oppholdssted på bildet. Hvis noen vet, fortell meg gjerne det! Hadde vært kjekt og vite!

Ønsker selvfølgelig kritikk:)

Ser ut som gribber :P

Veldig bra de bildene utover sjøen der og bilde nr2 av kjerka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg prøver å ta litt kvelds bilder no da er snø ute, men da er ikkje lett når det er kaldt på henda.

DSC_1444.jpg

iso 200

25 sek lukkertid

F/25

DSC_1448.jpg

iso 800

1,3 sek lukkertid

F/5,6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt en del bilder av forskjellige ting.

Kamera: Canon 30d m/ canon 17-85mm.

Har kjøpt inn sigma 10-20mm, men har ikke rukket å ta noe særlig bilder med det enda.

Her er ett lite utvalg:

En kompis sin Golf.

Golf_skr__smelteverk_sladd.jpg

Modell shoot uten blits :(

speilbilde_liten_copyright.jpg

bilen min

dora_sort-hvit_liten_sladd.jpg

duppedings i skogen

aggregathenger_1_liten_copyright.jpg

Elg i nabolaget

elg_i_farta_liten_copyright.jpg

saftglass

saftglass_liten_copyright.jpg

flagg

flagg_m_rk_liten_copyright.jpg

aleksander_330_liten_copy.jpg

Allé

alle___liten_copyright.jpg

Dætt var dætt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pene bilder, men eg synst at navnet ditt på bildane øydelegger litt. man ser bildet så tar man vekk fokuset på bildet til signaturen og irritere deg over plasseringen;)

nederst på bildet er bra.;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.