#1326 Skrevet Desember 1, 2008 Du får ta bilen fatt og komme på lokallagstreff på BK Sandvika da blir vel bank om jeg dukker opp der med en opel combo vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1327 Skrevet Desember 2, 2008 Her er noen jeg tok i sommer med ett Ixus 800. Speilrefleks kommer før jul. Konstruktiv kritikk mottas:) Nå skal det sies at 2 av disse bildene er tatt fra hesteryggen. Var ikke lett å få gode bilder da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1328 Skrevet Desember 3, 2008 (endret) Her er noen jeg tok i sommer med ett Ixus 800. Speilrefleks kommer før jul. Konstruktiv kritikk mottas:) Nå skal det sies at 2 av disse bildene er tatt fra hesteryggen. Var ikke lett å få gode bilder da. bilde1: nå er jeg ikke noe portrett ekspert men syns kansje det var litt rart beskjært, siden hele øyenbrynet ikke viser, så kunne kansje nesen vist litt mer. bilde2: rett og slett litt for mye støy, samt i høyre kant viser noe som kansje kunne vert utelatt. bilde5: der burde (etter min mening) vist mindre av forgrunnen og mer av himmelen (gyldne snitt) blomst bilde mangler skarphet i farger etc. Bildene vil bli mye bedre med speilreflex 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1329 Skrevet Desember 3, 2008 David vs Murciélago 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1330 Skrevet Desember 3, 2008 Får bidra med noe annet enn natur- og bilbilder denne gangen jeg da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1331 Skrevet Desember 3, 2008 Jeg stiller nok ikke i samme liga som de beste her, men synes dette bilde ble sånn passe. Hakke så mye peiling på kamera heller, men øvelse gjør mester. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1332 Skrevet Desember 3, 2008 f 2,8, 1/800 sek på Iso 400 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1333 Skrevet Desember 3, 2008 Tok noen bilder på vei til jobb idag, er fortsatt helt nybegynner når det gjelder speilrefleks, men er bedre nå enn de første 100 bildene, synes jeg ihvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1334 Skrevet Desember 3, 2008 Tok noen bilder på vei til jobb idag, er fortsatt helt nybegynner når det gjelder speilrefleks, men er bedre nå enn de første 100 bildene, synes jeg ihvertfall Er vanskelig å se på såååååååååå stooooooooooooore bilder selv på min 22" Resize de til 800 som er mye mere nettvennlige filer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1335 Skrevet Desember 3, 2008 Er vanskelig å se på såååååååååå stooooooooooooore bilder selv på min 22"Resize de til 800 som er mye mere nettvennlige filer Hos meg står det bare: "This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 4066x2722." og så er bildene samme størrelse som resten av forum-bredden... Uansett: Bilde nr 2 rota skikkelig med hodet mitt, for man forventer at taket skal være "flatt", altså vannrett men skrånenede ned mot rasbeskyttelsen, så det ser ut som to forskjellige perspektiver Ganske morsomt å se på egentlig, og ikke noe dårlig bilde selv om jeg krysser øynene litt Bilde 4 var et fint bilbilde, spesielt hvis målet ditt var å få frem den skikkelig grå, smådisige morgenstemningen. Du har ikke Quattro? (for lite snøsprut bak bakhjulene, og en liten opphopning av snø som minner mistenkelig om håndbrekk-bruk ) Det nest siste bildet var også fint, men der kunne du klart deg uten den røde "dingsen" i venstre kant, og hjulene burde vært svingt andre veien, hvis jeg skal pirke Og som vanlig når jeg kommenterer på folks bilder, så må jeg presisere at jeg er totalt nybegynner og har mindre peiling på foto enn sikkert de fleste av dere, så ta det med en bøtte salt Jeg bare synser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1336 Skrevet Desember 3, 2008 bilde1: nå er jeg ikke noe portrett ekspert men syns kansje det var litt rart beskjært, siden hele øyenbrynet ikke viser, så kunne kansje nesen vist litt mer. bilde2: rett og slett litt for mye støy, samt i høyre kant viser noe som kansje kunne vert utelatt. bilde5: der burde (etter min mening) vist mindre av forgrunnen og mer av himmelen (gyldne snitt) blomst bilde mangler skarphet i farger etc. Bildene vil bli mye bedre med speilreflex He he. Takker for den. Er enig selv med nr1. Her ble det litt feil. nr 2 er tatt med digital zoom, dette for å slippe den h.... lysestolpen som sees på høyre side. nr 5 er meget enig. Men det var ikke så ille alikevel Blomsten såg faktisk slik ut. Sikkert blass i fargene grunnet varmen (37 grader), bildet var tatt med digital zoom. Sitter å lurer på om jeg skal kjøpe Nikon D60, D80 eller D90. Litt vanskelig å bestemme seg. Noen meninger der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1337 Skrevet Desember 4, 2008 Her er et bilde jeg tok i august i år på et lite biltreff. Er ikke av de beste, men syns selv det ser greit ut med tanke på lite peiling på dette med speilrefleks. Har et Canon 450D med orginal kit linse enn så lenge. Bildet er av en orginal RS4-MTM;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1338 Skrevet Desember 4, 2008 Hos meg står det bare:"This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 4066x2722." og så er bildene samme størrelse som resten av forum-bredden... Uansett: Bilde nr 2 rota skikkelig med hodet mitt, for man forventer at taket skal være "flatt", altså vannrett men skrånenede ned mot rasbeskyttelsen, så det ser ut som to forskjellige perspektiver Ganske morsomt å se på egentlig, og ikke noe dårlig bilde selv om jeg krysser øynene litt Bilde 4 var et fint bilbilde, spesielt hvis målet ditt var å få frem den skikkelig grå, smådisige morgenstemningen. Du har ikke Quattro? (for lite snøsprut bak bakhjulene, og en liten opphopning av snø som minner mistenkelig om håndbrekk-bruk ) Det nest siste bildet var også fint, men der kunne du klart deg uten den røde "dingsen" i venstre kant, og hjulene burde vært svingt andre veien, hvis jeg skal pirke Og som vanlig når jeg kommenterer på folks bilder, så må jeg presisere at jeg er totalt nybegynner og har mindre peiling på foto enn sikkert de fleste av dere, så ta det med en bøtte salt Jeg bare synser Bilde 2 synes jeg også ble stilig, hehe.. Er litt misfornøyd med fargene i de siste 3, kunne trengt litt mere jobb i photoshop, men jeg er ikke helt stødig på det enda Kritikk er bra! Sånne ting man lærer av Dessverre ikke Quattro nei! Men neste bil, SKAL jeg ha det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1339 Skrevet Desember 5, 2008 He he. Takker for den. Er enig selv med nr1. Her ble det litt feil.nr 2 er tatt med digital zoom, dette for å slippe den h.... lysestolpen som sees på høyre side. nr 5 er meget enig. Men det var ikke så ille alikevel Blomsten såg faktisk slik ut. Sikkert blass i fargene grunnet varmen (37 grader), bildet var tatt med digital zoom. Sitter å lurer på om jeg skal kjøpe Nikon D60, D80 eller D90. Litt vanskelig å bestemme seg. Noen meninger der? fargene på blomsten kunne sikkert vert trikset litt med i photoshop. men som sagt uten jeg er noe ekspert: du er nå helt klart inne på noe. og bildene er ikke stygge Selv liker jeg canon så har egentlig ikke satt meg inn i nikon. men det er sikkert andre som kan svare deg på det. eller du kan lese litt i Hobby digital speilreflex tråden. mye info der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1340 Skrevet Desember 5, 2008 Tok noen bilder på vei til jobb idag, er fortsatt helt nybegynner når det gjelder speilrefleks, men er bedre nå enn de første 100 bildene, synes jeg ihvertfall pene bilder. men syns kraftledningene ødela en del. (for å nevne noe som ikke har blitt nevnt) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1341 Skrevet Desember 5, 2008 Får bidra med noe annet enn natur- og bilbilder denne gangen jeg da WOW. Hvilke innstillinger og utstyr har du brukt her ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1342 Skrevet Desember 5, 2008 pene bilder. men syns kraftledningene ødela en del. (for å nevne noe som ikke har blitt nevnt) Ja veldig enig, tenkte kanskje å få fjernet de i photoshop 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1343 Skrevet Desember 6, 2008 WOW. Hvilke innstillinger og utstyr har du brukt her ? En del info får du fra exif. Bilderetning: 1Dato og tid for siste filendring: 2008:12:03 09:22:37 Opptaksutstyr produsert av: Canon Bildeopptak gjort med modell: Canon EOS-1D Mark II N Programvare: Adobe Photoshop CS3 Macintosh Eksponeringstid: 0,002 Blendertall: 2,8 Eksponeringsprogram: 1 ISO-hastighet: 1000 Lukkertid: 9 Blenderåpning: 3 Eksponeringsavvik: 0 Målemodus: 2 Blits: 16 Brennvidde: 90 X-oppløsning i fokalplanet: 3084,51 Y-oppløsning i fokalplanet: 3089,95 Oppløsningsenhet i fokalplanet: 2 Egendefinert gjengivelse: 0 Eksponeringsmodus: 1 Hvitbalanse: 1 Motivtype: 0 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1344 Skrevet Desember 6, 2008 Da har det endelig lagt seg litt snø i Tromsø, med andre ord, har dritt været blitt borte. Så legger ut noen bilder jeg har tatt de to siste dagene. Klarte ikke bestemme meg for 1 fra i dag, og 1 fra i går. Så ble fem:) De to siste bildene er tatt i dag, er av kjølen(?) på en båt som ligger ca 50 meter fra land, som er blitt et fast hengested for fugler. Er usikker på hvilke fugler som bruker den som oppholdssted på bildet. Hvis noen vet, fortell meg gjerne det! Hadde vært kjekt og vite! Ønsker selvfølgelig kritikk:) Fuglene som sitter på båten er skarv og båten heter Oimara. Har ligget der siden 1927. Var tidligere et frakteskip på 103 fot fra England kjøpt til Russland som fraktet kull fra Svalbard. Vraket skulle egentlig fjernes med siden skarven "tok over" ble den liggende. Bra bilder forresten! Har tatt mye bilder derfra selv. Bor rett ovenfor stedet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1345 Skrevet Desember 6, 2008 Ett nærmere bilde av skarven: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1346 Skrevet Desember 6, 2008 En del info får du fra exif. Vet det. men lite med programmer til å lese exif med i nordsjøen knall bra bildet vertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1347 Skrevet Desember 6, 2008 Jeg stiller nok ikke i samme liga som de beste her, men synes dette bilde ble sånn passe. Hakke så mye peiling på kamera heller, men øvelse gjør mester.] Et lite tips: stå en plass skyggen din ikke kommer med på bildet men ellers var det stilig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1348 Skrevet Desember 6, 2008 Ja veldig enig, tenkte kanskje å få fjernet de i photoshop Det går, men erfaringsmessig er det endel arbeid når du har skyer som bakrun. ofte ser du spor etterpå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1349 Skrevet Desember 6, 2008 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1350 Skrevet Desember 7, 2008 Fuglene som sitter på båten er skarv og båten heter Oimara. Har ligget der siden 1927. Var tidligere et frakteskip på 103 fot fra England kjøpt til Russland som fraktet kull fra Svalbard. Vraket skulle egentlig fjernes med siden skarven "tok over" ble den liggende. Bra bilder forresten! Har tatt mye bilder derfra selv. Bor rett ovenfor stedet:) Glimmers, viste overhodet ingenting om båten! Mye kulere nå, som jeg faktisk vet litt:P Trur jeg må ta meg en tur til dit:) Bor rett ovenfor? og aldri vært på lokallagsmøter? det er for dårlig: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...