Bor det en fotograf i deg, vis bildene dine

Anbefalte innlegg

Du får ta bilen fatt og komme på lokallagstreff på BK Sandvika da ;)

blir vel bank om jeg dukker opp der med en opel combo vel? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen jeg tok i sommer med ett Ixus 800. Speilrefleks kommer før jul. Konstruktiv kritikk mottas:)

070720081905zcCrBGLYKwY7rAW8Hb.jpg

070720081911BtAFdo8M9FM6tfpoeL.jpg

0707200819279UrWHYwq9uP7kenAWF.jpg

070720081928XGArpTNosDZzYeQzfH.jpg

0707200819383Wxg1ZgKiOxmxu6T49.jpg

0707200819559NHjjQTHkOgedp2WGT.jpg

Nå skal det sies at 2 av disse bildene er tatt fra hesteryggen. Var ikke lett å få gode bilder da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen jeg tok i sommer med ett Ixus 800. Speilrefleks kommer før jul. Konstruktiv kritikk mottas:)

Nå skal det sies at 2 av disse bildene er tatt fra hesteryggen. Var ikke lett å få gode bilder da.

bilde1: nå er jeg ikke noe portrett ekspert men syns kansje det var litt rart beskjært, siden hele øyenbrynet ikke viser, så kunne kansje nesen vist litt mer.

bilde2: rett og slett litt for mye støy, samt i høyre kant viser noe som kansje kunne vert utelatt.

bilde5: der burde (etter min mening) vist mindre av forgrunnen og mer av himmelen (gyldne snitt)

blomst bilde mangler skarphet i farger etc.

Bildene vil bli mye bedre med speilreflex ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får bidra med noe annet enn natur- og bilbilder denne gangen jeg da ;)

_TL_0392.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stiller nok ikke i samme liga som de beste her, men synes dette bilde ble sånn passe. Hakke så mye peiling på kamera heller, men øvelse gjør mester.

PC030022.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok noen bilder på vei til jobb idag, er fortsatt helt nybegynner når det gjelder speilrefleks, men er bedre nå enn de første 100 bildene, synes jeg ihvertfall :P

DSC_0029.jpg

DSC_0038.jpg

DSC_0040.jpg

DSC_0049.jpg

DSC_0064.jpg

DSC_0067.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok noen bilder på vei til jobb idag, er fortsatt helt nybegynner når det gjelder speilrefleks, men er bedre nå enn de første 100 bildene, synes jeg ihvertfall :P

Er vanskelig å se på såååååååååå stooooooooooooore bilder selv på min 22"

Resize de til 800 som er mye mere nettvennlige filer : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vanskelig å se på såååååååååå stooooooooooooore bilder selv på min 22"

Resize de til 800 som er mye mere nettvennlige filer : rolleyes

Hos meg står det bare:

"This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 4066x2722."

og så er bildene samme størrelse som resten av forum-bredden...

Uansett: Bilde nr 2 rota skikkelig med hodet mitt, for man forventer at taket skal være "flatt", altså vannrett men skrånenede ned mot rasbeskyttelsen, så det ser ut som to forskjellige perspektiver :) Ganske morsomt å se på egentlig, og ikke noe dårlig bilde selv om jeg krysser øynene litt :P

Bilde 4 var et fint bilbilde, spesielt hvis målet ditt var å få frem den skikkelig grå, smådisige morgenstemningen. Du har ikke Quattro? (for lite snøsprut bak bakhjulene, og en liten opphopning av snø som minner mistenkelig om håndbrekk-bruk ;))

Det nest siste bildet var også fint, men der kunne du klart deg uten den røde "dingsen" i venstre kant, og hjulene burde vært svingt andre veien, hvis jeg skal pirke ;)

Og som vanlig når jeg kommenterer på folks bilder, så må jeg presisere at jeg er totalt nybegynner og har mindre peiling på foto enn sikkert de fleste av dere, så ta det med en bøtte salt :) Jeg bare synser :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilde1: nå er jeg ikke noe portrett ekspert men syns kansje det var litt rart beskjært, siden hele øyenbrynet ikke viser, så kunne kansje nesen vist litt mer.

bilde2: rett og slett litt for mye støy, samt i høyre kant viser noe som kansje kunne vert utelatt.

bilde5: der burde (etter min mening) vist mindre av forgrunnen og mer av himmelen (gyldne snitt)

blomst bilde mangler skarphet i farger etc.

Bildene vil bli mye bedre med speilreflex ;)

He he. Takker for den. Er enig selv med nr1. Her ble det litt feil.

nr 2 er tatt med digital zoom, dette for å slippe den h.... lysestolpen som sees på høyre side.

nr 5 er meget enig. Men det var ikke så ille alikevel

Blomsten såg faktisk slik ut. Sikkert blass i fargene grunnet varmen (37 grader), bildet var tatt med digital zoom.

Sitter å lurer på om jeg skal kjøpe Nikon D60, D80 eller D90. Litt vanskelig å bestemme seg. Noen meninger der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et bilde jeg tok i august i år på et lite biltreff. Er ikke av de beste, men syns selv det ser greit ut med tanke på lite peiling på dette med speilrefleks. Har et Canon 450D med orginal kit linse enn så lenge.

Bildet er av en orginal RS4-MTM;)

298704.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos meg står det bare:

"This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 4066x2722."

og så er bildene samme størrelse som resten av forum-bredden...

Uansett: Bilde nr 2 rota skikkelig med hodet mitt, for man forventer at taket skal være "flatt", altså vannrett men skrånenede ned mot rasbeskyttelsen, så det ser ut som to forskjellige perspektiver :) Ganske morsomt å se på egentlig, og ikke noe dårlig bilde selv om jeg krysser øynene litt :P

Bilde 4 var et fint bilbilde, spesielt hvis målet ditt var å få frem den skikkelig grå, smådisige morgenstemningen. Du har ikke Quattro? (for lite snøsprut bak bakhjulene, og en liten opphopning av snø som minner mistenkelig om håndbrekk-bruk ;))

Det nest siste bildet var også fint, men der kunne du klart deg uten den røde "dingsen" i venstre kant, og hjulene burde vært svingt andre veien, hvis jeg skal pirke ;)

Og som vanlig når jeg kommenterer på folks bilder, så må jeg presisere at jeg er totalt nybegynner og har mindre peiling på foto enn sikkert de fleste av dere, så ta det med en bøtte salt :) Jeg bare synser :D

Bilde 2 synes jeg også ble stilig, hehe.. Er litt misfornøyd med fargene i de siste 3, kunne trengt litt mere jobb i photoshop, men jeg er ikke helt stødig på det enda :P

Kritikk er bra! Sånne ting man lærer av :)

Dessverre ikke Quattro nei! :( Men neste bil, SKAL jeg ha det! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he. Takker for den. Er enig selv med nr1. Her ble det litt feil.

nr 2 er tatt med digital zoom, dette for å slippe den h.... lysestolpen som sees på høyre side.

nr 5 er meget enig. Men det var ikke så ille alikevel

Blomsten såg faktisk slik ut. Sikkert blass i fargene grunnet varmen (37 grader), bildet var tatt med digital zoom.

Sitter å lurer på om jeg skal kjøpe Nikon D60, D80 eller D90. Litt vanskelig å bestemme seg. Noen meninger der?

fargene på blomsten kunne sikkert vert trikset litt med i photoshop.

men som sagt uten jeg er noe ekspert: du er nå helt klart inne på noe.

og bildene er ikke stygge :)

Selv liker jeg canon så har egentlig ikke satt meg inn i nikon.

men det er sikkert andre som kan svare deg på det.

eller du kan lese litt i Hobby digital speilreflex tråden. mye info der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pene bilder.

men syns kraftledningene ødela en del.

(for å nevne noe som ikke har blitt nevnt)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får bidra med noe annet enn natur- og bilbilder denne gangen jeg da ;)

_TL_0392.jpg

WOW.

Hvilke innstillinger og utstyr har du brukt her ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pene bilder.

men syns kraftledningene ødela en del.

(for å nevne noe som ikke har blitt nevnt)

Ja veldig enig, tenkte kanskje å få fjernet de i photoshop :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

WOW.

Hvilke innstillinger og utstyr har du brukt her ?

En del info får du fra exif.

Bilderetning: 1

Dato og tid for siste filendring: 2008:12:03 09:22:37

Opptaksutstyr produsert av: Canon

Bildeopptak gjort med modell: Canon EOS-1D Mark II N

Programvare: Adobe Photoshop CS3 Macintosh

Eksponeringstid: 0,002

Blendertall: 2,8

Eksponeringsprogram: 1

ISO-hastighet: 1000

Lukkertid: 9

Blenderåpning: 3

Eksponeringsavvik: 0

Målemodus: 2

Blits: 16

Brennvidde: 90

X-oppløsning i fokalplanet: 3084,51

Y-oppløsning i fokalplanet: 3089,95

Oppløsningsenhet i fokalplanet: 2

Egendefinert gjengivelse: 0

Eksponeringsmodus: 1

Hvitbalanse: 1

Motivtype: 0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har det endelig lagt seg litt snø i Tromsø, med andre ord, har dritt været blitt borte. Så legger ut noen bilder jeg har tatt de to siste dagene. Klarte ikke bestemme meg for 1 fra i dag, og 1 fra i går. Så ble fem:)

De to siste bildene er tatt i dag, er av kjølen(?) på en båt som ligger ca 50 meter fra land, som er blitt et fast hengested for fugler. Er usikker på hvilke fugler som bruker den som oppholdssted på bildet. Hvis noen vet, fortell meg gjerne det! Hadde vært kjekt og vite!

3031223336_478826905a_o.jpg

3031224574_cf10192309_o.jpg

Ønsker selvfølgelig kritikk:)

Fuglene som sitter på båten er skarv og båten heter Oimara. Har ligget der siden 1927. Var tidligere et frakteskip på 103 fot fra England kjøpt til Russland som fraktet kull fra Svalbard. Vraket skulle egentlig fjernes med siden skarven "tok over" ble den liggende.

Bra bilder forresten! Har tatt mye bilder derfra selv. Bor rett ovenfor stedet:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En del info får du fra exif.

Vet det. men lite med programmer til å lese exif med i nordsjøen ;)

knall bra bildet vertfall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stiller nok ikke i samme liga som de beste her, men synes dette bilde ble sånn passe. Hakke så mye peiling på kamera heller, men øvelse gjør mester.

]

Et lite tips: stå en plass skyggen din ikke kommer med på bildet ;)

men ellers var det stilig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja veldig enig, tenkte kanskje å få fjernet de i photoshop :P

Det går, men erfaringsmessig er det endel arbeid når du har skyer som bakrun. ofte ser du spor etterpå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fuglene som sitter på båten er skarv og båten heter Oimara. Har ligget der siden 1927. Var tidligere et frakteskip på 103 fot fra England kjøpt til Russland som fraktet kull fra Svalbard. Vraket skulle egentlig fjernes med siden skarven "tok over" ble den liggende.

Bra bilder forresten! Har tatt mye bilder derfra selv. Bor rett ovenfor stedet:)

Glimmers, viste overhodet ingenting om båten! Mye kulere nå, som jeg faktisk vet litt:P Trur jeg må ta meg en tur til dit:) Bor rett ovenfor? og aldri vært på lokallagsmøter? det er for dårlig: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.