#1426 Skrevet Januar 5, 2009 Det eneste jeg ville gjort med bildet her er å forsøke å få hvitbalansen i lysene litt jevnere. Hadde jeg visst helt eksakt hva hvitbalanse er, og hvordan jeg stiller på dette, så hadde jeg nok gjort det:p Er en grunn til at jeg skal på fotokurs utover våren... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1427 Skrevet Januar 6, 2009 Kan dere ikke være så snille å resize bildene deres? Tar jo eveigheter å laste denne siden her. Hadde jeg visst helt eksakt hva hvitbalanse er, og hvordan jeg stiller på dette, så hadde jeg nok gjort det:pEr en grunn til at jeg skal på fotokurs utover våren... hvitbalanse eller fargetemperatur om du vil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1428 Skrevet Januar 6, 2009 (endret) Og ett bilde jeg tok ikveld Canon EOS 400D med sigma 17-70 på 17 mm. 30 sek, f 4,5 på ISO 100. LED lampe til venstre for bilen også forsøkte jeg å fylle inn litt lys foran og oppå bilen ved å fyre av en blits fra en gruhaug til høyre for bildet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1429 Skrevet Januar 6, 2009 Og ett bilde jeg tok ikveld Naice x10 Må skrive innstillinger Noen eksterne lyskilder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1430 Skrevet Januar 6, 2009 Naice x10 Må skrive innstillinger Noen eksterne lyskilder? Takk takk La inn litt info i første innlegget mitt nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1431 Skrevet Januar 6, 2009 hvitbalanse eller fargetemperatur om du vil Hvordan kan jeg justere dette da? Det foreløpig eneste "redigeringsprogrammet" jeg bruker er Digital Photo Professional som fulgte med kameraet... FETT bilde av Golfen, btw!!! Likte rødfargen du fikk frem!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1432 Skrevet Januar 6, 2009 Hvordan kan jeg justere dette da? Det foreløpig eneste "redigeringsprogrammet" jeg bruker er Digital Photo Professional som fulgte med kameraet... FETT bilde av Golfen, btw!!! Likte rødfargen du fikk frem!! Er det ikke ett valg for Whitebalance der da? Juster den slik at det som skal være hvitt er hvitt. På bildet du har her så er litt av utfordringa at du har to lyskilder med forskjellig "tempratur". Den ene er mer gul enn den andre. Dette er det sikket mange måter å fikse på, men du kan jo justere ned metninga av gult i bildet. Da mister du selvsagt litt punch i det gule ellers, men jeg synes det ser bedre ut. Og takk skal du ha 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1433 Skrevet Januar 7, 2009 et bilde fra nyttårsafta F/5 1/15sek iso 1600 F 5.6 1/125sek iso 360 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1434 Skrevet Januar 16, 2009 Godt nyttår folkens! Var ute en snartur med kamera i kveld for første gang i år, og dette var det som kom ut i andre enden... Kamera: Canon 450D Objektiv: Tamron 17-55mm f 2.8 Bilde av fyret: Lukker: 3 sek. ISO: 800 Blender: 2.8 Bilde av Grønnbua: Lukker: 2 sek. ISO: 800 Blender: f/16 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1435 Skrevet Januar 16, 2009 Selve det fotografiske var bra med bilde av fyret, men syns du har vært uheldig med croppingen/bildet, siden man får følelsen av å ikke se hele fyret på venstre side. Ville nok personlig hatt mer "luft" på sidene. Utenom det, et knallbra bilde;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1436 Skrevet Januar 16, 2009 Selve det fotografiske var bra med bilde av fyret, men syns du har vært uheldig med croppingen/bildet, siden man får følelsen av å ikke se hele fyret på venstre side. Ville nok personlig hatt mer "luft" på sidene. Utenom det, et knallbra bilde;) Takker for tilbakemelding. Er enig i det du sier om "luft" på sidene, men problemet er at der er en brygge på venstre siden med flere sterke lykter. Du kan se på bilde at der kommer ett lysskjær inn fra venstre som skjærer over veggen på bygget. Kunne sikkert blit bra hvis man gjorde et HDR bilde av det, men jeg er veldig grønn på etterbehandling av bilder, så jeg har ikke tenkt å bevege meg ut på det med det første... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1437 Skrevet Januar 16, 2009 Noen sene nyttårsbilder, ikke etterbehandla.. Hva syntes folk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1438 Skrevet Januar 16, 2009 Jeg er HELT fersk med speilrefleks. Har startet kameragruppe på jobb, og på onsdag hadde vi en liten seanse. Disse er de jeg ble mest fornøyd med. Ser jeg MÅ kjøpe meg stativ når jeg skal ta kveldsbilder med lang lukkertid. Det kommer det kommer Bildene er tatt med Nikon D80 med kit linsa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1439 Skrevet Januar 16, 2009 Jeg er HELT fersk med speilrefleks. Har startet kameragruppe på jobb, og på onsdag hadde vi en liten seanse. Disse er de jeg ble mest fornøyd med. Ser jeg MÅ kjøpe meg stativ når jeg skal ta kveldsbilder med lang lukkertid. Det kommer det kommer Bildene er tatt med Nikon D80 med kit linsa. Å heidu!! Kjøpt deg D80, fornøyd? De bildene der ble jo knall da! Bedre enn alle bildene jeg hatt tatt med mitt D40: bråk : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1440 Skrevet Januar 16, 2009 (endret) f8.0 1/100sek 130mm ISO200 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1441 Skrevet Januar 16, 2009 (endret) Bråtok et bilde av kattungen her om dagen: Kamera: FUJIFILM Modell: FinePix Z100fd ISO: 100 Eksponering: 1/240 sek Blender: 6.4 Brennvidde: 5.9mm Blits ble brukt: Nei Edit: Se her for full kvalitet: http://lh5.ggpht.com/_CBeQ_RQEX2A/SWlMPRliTUI/AAAAAAAAA3E/Q2RDp0kfw2s/dscf2002.jpg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1442 Skrevet Januar 16, 2009 Å heidu!! Kjøpt deg D80, fornøyd? De bildene der ble jo knall da! Bedre enn alle bildene jeg hatt tatt med mitt D40: bråk : Kjøpte meg først Canon 450D som jeg så byttet i Nikon D80. Føler at D80 passer litt bedre i mine hender ihvertfall. Begge er nok teknisk gode nok for mitt bruk Må bare ta med denne kua for å glede min datter på 6 år 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1443 Skrevet Januar 17, 2009 Noen høst/vinterbilder Ny bilen Honda Ridgeline Stor måne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1444 Skrevet Januar 17, 2009 Er ikke helt stødig på hva jeg holder på med, men jeg slenger da ut et par bilder. En gang må man vel lære... Kamera: Canon 450D Objektiv: Tamron 17-55mm f:2.8 Bilde av kaia: Blender: f/16 ISO: 800 Lukker: 8 sek. Bilde ut over havet: Blender: f/16 ISO: 800 Lukker: 2 sek. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1445 Skrevet Januar 17, 2009 Var ute en tur og lekte meg med kamera i kveld under nordlyset. Kamera: Canon 450D Objektiv: Tamron 17-55mm f:2.8 ISO på alle bilder: 800 blender på alle bilder: f/2.8 Bildet "Laser show": Lukker: 30 sek. Bilde av meg selv under nordlyset: Lukker: 30 sek. blits komp. -2 Landskap bilde: Lukker 30 sek. Landskap på høykant: Lukker 33 sek. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1446 Skrevet Januar 18, 2009 Ååååååååååååååååå, drømmemotiv...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1447 Skrevet Januar 18, 2009 (endret) Drit bra tråd.. Er blitt helt hekta bå foto:D Her er noen bilder av en skikkelig begynner.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1448 Skrevet Januar 18, 2009 hmm Hvor blir det av bildene da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1449 Skrevet Januar 18, 2009 http://www.photobucket.com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1450 Skrevet Januar 19, 2009 Slik da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...