Bor det en fotograf i deg, vis bildene dine

Anbefalte innlegg

Utrolig mye bra bilder her nå - flere som begynner i bli meget gode til å ta bilder...

Sliter med å finne rett motiver jeg...

Føler det å ta bilder er en tredelt ting ;)

1. Mestre kamera

2. Finne bra lys, utnytte lys, benytte kunstig lys osv.

3. MOTIV, kunne se motiver tenke på komposisjonen i bildet. Feks sett en person til høgre i bilde, i det gylne snitt, så vil dette fremheve en ro i bildet, og samtidig dra oss inn videre i bildet. Fordi vi leser fra høyre :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inspirert av Transformers? :)

Veldig fine bilder. Likte de veldig godt :)

Takk takk.. Nei tenkte faktisk ikke på det.

Var liksom det som lå på siden av hverandre, hadde egentlig tenkt å legge enn ring oppå boka, men så såg jeg brillene.. Så la de oppå, så tenkte jeg vi får krydre det litt opp ;) Så tok jeg noen gammle blader også ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen kjappe bilder fra meg etter en tur på Rally Norway :)

IMG_0677.jpg

IMG_0687.jpg

IMG_0703.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var i havna en tur i går og øvde litt på "målfølging". Var ikke bare bare, med full tele og litt fart på fuglene... Men her kommer de aller første fuglemotivene. Ser at der må mere trening til.

Kamera: Canon 450D

Objektiv: Canon 70-300mm

ISO på alle bildene: 800

Blender på alle bilder: 7.1

Lukker bilde #1: 1/800 sek. #2: 1/640 sek. #3: 1/400 sek.

IMG_2334_2.jpg

IMG_2337.jpg

Lavflyging.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takket være Martin Gerhardsen fikk jeg 430EX og Canon 50 mm f1,8 i posten idag.

Med drittvær ute ble det til at jeg testa litt hjemme :)

3288833148_0a48b11270_b.jpg

Tatt på en glassplate med hvit bakgrunn og blitzen i hjemmelaga softbox omtrente rett over.

Har ikke blitzkabel, så har blenda ned til f11 for å få 1 sek lukketid. Da har jeg nemlig tid til å trykke på utløseren på blitzen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takket være Martin Gerhardsen fikk jeg 430EX og Canon 50 mm f1,8 i posten idag.

Med drittvær ute ble det til at jeg testa litt hjemme :)

3288833148_0a48b11270_b.jpg

Tatt på en glassplate med hvit bakgrunn og blitzen i hjemmelaga softbox omtrente rett over.

Har ikke blitzkabel, så har blenda ned til f11 for å få 1 sek lukketid. Da har jeg nemlig tid til å trykke på utløseren på blitzen :P

Ser ut som softboxen din funger glimrende:) Fikk du godbitene? Tror det var en til deg, og en til Ida:)

Eneste minuset med bilder, må være at man ser ikke overgangen fra bil til bakgrunn:) Ellers er det kongebilde:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe , naice , du bruker en lyskilde? Fra hvilke side?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dritkult bilde Jokke!

Hva med å prøve å sette bilen i vann, tror det kan bli kul effekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det bor en fotograf i meg vet jeg ikke, men det er gøy å prøve:)

IMG_7962 [1024x768].JPG

IMG_7963 [1024x768].JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

konge bilde Joachim! :D

Takker!

Ser ut som softboxen din funger glimrende:) Fikk du godbitene? Tror det var en til deg, og en til Ida:)

Eneste minuset med bilder, må være at man ser ikke overgangen fra bil til bakgrunn:) Ellers er det kongebilde:)

Jepp.. ahlgrens bilar er allerede borte, takk skal du ha!

Jeg sleit litt med bakkant av bilen ja. Jeg ser den på min skjerm, men så at den ikke syntes på skjermen til en kollega. Får ta det med i betrakninga neste gang :)

Som John-Arne quoter meg på, så holder jeg en Speedlite 430 EX i en hjemmelaga softbox omtrent rett over. (ok, kanskje litt til høyre for bilen for å få lyst opp langsida.

Dritkult bilde Jokke!

Hva med å prøve å sette bilen i vann, tror det kan bli kul effekt.

Takk takk.

Å sette bilen i vann kunne nok vært kult. Men med ghettostudioet mitt er jeg litt usikker på om jeg får det til med overgangen til bakgrunnen. Får se hva jeg får til etterhvert :)

Vannbildene til Stian over her var jo kule :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Nordlysvindu"

Jeg er forøvrig skikkelig misunnelig på deg og dette Nordlyset ditt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer et bidrag fra en nybegynner :o

hafrsfjord.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble litt inspirert av Hr. Næss til å ta bilder av modellbiler.

La ut ett par a4 ark på kjøkkenbordet og senket taklampen.

Canon 30d, canon 17-85mm @ 85mm og f4.

russer_liten.jpg

porsche_front_skr__liten.jpg

jaguar_liten.jpg

jaguar_2_liten.jpg

Ferarri_bakfra_liten.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er forøvrig skikkelig misunnelig på deg og dette Nordlyset ditt!

Hehe. Du får ta med kameraet en tur nordover. "nordlyst-festivalen" startet forøvrig her i går, en årlig sak med diverse kulturelle innslag. Men det har vært rekordlav nordlysaktivitet i vinter, og det ser vel ikke ut som det blir noe "trøkk" under festivalen heller desverre. Er en utrolig opplevelse å sitte på en fjelltopp når der er kraftig nordlysaktivitet, med termosen i ene hånda og kameraet i den andre...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke eneste VAG modellbil? For noe tull :P

Stilige bilder :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Du får ta med kameraet en tur nordover. "nordlyst-festivalen" startet forøvrig her i går, en årlig sak med diverse kulturelle innslag. Men det har vært rekordlav nordlysaktivitet i vinter, og det ser vel ikke ut som det blir noe "trøkk" under festivalen heller desverre. Er en utrolig opplevelse å sitte på en fjelltopp når der er kraftig nordlysaktivitet, med termosen i ene hånda og kameraet i den andre...

Skulle egentlig vært i Nordover i helga, men det utgikk, så da får jeg heller se om jeg kan kose meg med det nye stativet mitt istedenfor :P

3293932144_bac391a508_o.jpg

(ikke mobb bildet.. tatt med ett relativt godt brukt Ixus 750.. triksa det til så det holdt lukkeren åpen lenge nok til å bruke 430'n manuellt. Måtte desverre gjøre ett halvhjerta forsøk på å fjerne litt skygger nederst på beina)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle egentlig vært i Nordover i helga, men det utgikk, så da får jeg heller se om jeg kan kose meg med det nye stativet mitt istedenfor :P

oi se der ja. Ikke tilfeldigvis manfrotto 055 dette her? Lurer på ett slikt et selv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[

oi se der ja. Ikke tilfeldigvis manfrotto 055 dette her? Lurer på ett slikt et selv

Det stemmer. 055PROB med 804RC2 hode.

Tipper jeg bytter hodet til ett kulehode ganske snart.. ble litt mye spaker på det 804-hodet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer. 055PROB med 804RC2 hode.

Tipper jeg bytter hodet til ett kulehode ganske snart.. ble litt mye spaker på det 804-hodet...

Ja det blir nok kulehode på meg til dette stativet, utrolig kjekt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også blitt inspirert av Joachim, og lagde meg en egen liten softbox i dag, utrolig hvor langt man kommer med litt teip, papp og aluminiumsfolie...

Ble 3 brukbare bilder... Men plages med at det blir skygger. Må se på det i morgen!

IMG_5337.jpg

3294437602_4847e5f912_o.jpg

IMG_5317.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også blitt inspirert av Joachim, og lagde meg en egen liten softbox i dag, utrolig hvor langt man kommer med litt teip, papp og aluminiumsfolie...

Ble 3 brukbare bilder... Men plages med at det blir skygger. Må se på det i morgen!

På de første bildene jeg tok brukte jeg sånne LED-arbeidslamper fra Clas Olhson som lys. Jeg la en oppe på softboxen og en på den ene siden. Da slapp jeg skyggene.

Bildet av jaguaren var jo dritstilig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.