#1526 Skrevet Februar 20, 2009 (endret) Ble litt vinterbilder i går. Dette er vel det som ble mest "fart" i. Beklager at det ikke er VAG, men Passaten er ikke så god til akkurat dette bruket Info: Kamera: Canon Modell: Canon EOS 400D DIGITAL ISO: 100 Eksponering: 1/25 sek Blender: 14.0 Brennvidde: 46mm Blits ble brukt: Nei Linse: Tamron 18-250 Manuell hvitbalanse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1527 Skrevet Februar 20, 2009 få se noen av disse softboxene folk prater om da... ;P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1528 Skrevet Februar 20, 2009 På de første bildene jeg tok brukte jeg sånne LED-arbeidslamper fra Clas Olhson som lys. Jeg la en oppe på softboxen og en på den ene siden. Da slapp jeg skyggene. Bildet av jaguaren var jo dritstilig! Skal prøve å se om jeg ikke får fikset noe lignende når jeg kommer hjem:) Eventuelt legge litt aluminiumsfolie i veggene på "studioet":P få se noen av disse softboxene folk prater om da... ;P Joachim la ut link til kjæresten sin blogg, hvor hun hadde tatt bilde av softboxen til Joachim. Legger bare ved linken her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1529 Skrevet Februar 21, 2009 Ble utrolig bra de softbox bildene ja! Må bygge meg en slik en dag jeg og. Skulle bare hatt råd og plass til en sånn i fullsize! Flere som har det manfrotto stativet og ser jeg, det fungerer knall bra! Har akkurat samme hodet jeg og er knallfornøyd etter flere år med det nå! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1530 Skrevet Februar 22, 2009 Ser jo ut som om modelbilfotografi er i vinden for tiden, så da gjorde jeg ett forsøk til. (klikk på bildet for større versjon) Er ikke fornøyd med at taket på bussen forsvinner i bakgrunn, men det var ikke så lett å unngå det. Får forsøke igjen imorgen med litt annen plassering av lyset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1531 Skrevet Februar 22, 2009 Skikkelig stilig det siste bildet her til Joachim:tilber: Jeg får fortsette i det våte element. Er ikke veldig flink på etterbehandling men skal nevnes at det er det enkleste fotoprogrammet på laptop`n:o Samme bildet men forskjellig behandling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1532 Skrevet Februar 23, 2009 (endret) Hehe. Du får ta med kameraet en tur nordover. "nordlyst-festivalen" startet forøvrig her i går, en årlig sak med diverse kulturelle innslag. Men det har vært rekordlav nordlysaktivitet i vinter, og det ser vel ikke ut som det blir noe "trøkk" under festivalen heller desverre. Er en utrolig opplevelse å sitte på en fjelltopp når der er kraftig nordlysaktivitet, med termosen i ene hånda og kameraet i den andre... Det var jo grei nordlys aktivitet i nord på onsdagen, og var vist enda bedre på torsdagen. samt i dag er det jo en god del aktivitet, synd det er overskyet her http://www.gedds.alaska.edu/AuroraForecast/ShortTerm.asp F2.2 8sek Iso400 F2.2 8sek Iso400 F2.2 6sek Iso400 F1.4 1,3sek Iso400 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1533 Skrevet Februar 24, 2009 Kom over denne siden med masse gode tips for bilbilder: http://www.rigshots.com.au/index.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1534 Skrevet Februar 24, 2009 Kom over denne siden med masse gode tips for bilbilder: http://www.rigshots.com.au/index.htm Den der var ikke dum! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1535 Skrevet Februar 24, 2009 Det var jo grei nordlys aktivitet i nord på onsdagen, og var vist enda bedre på torsdagen.samt i dag er det jo en god del aktivitet, synd det er overskyet her Ser jo at dere har hatt nordlyset på besøk ja, har ikke vært like bra her ute på Andenes. Er ikke alt jeg får med meg heller da jeg jobber skift... Her er forøvrig enda en link til oversikt over nordlysaktivitet http://geo.phys.uit.no/realselect/index.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1536 Skrevet Februar 24, 2009 prøvd meg på en jeg å 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1537 Skrevet Februar 24, 2009 Kom over denne siden med masse gode tips for bilbilder: http://www.rigshots.com.au/index.htm Den ligger i bokmerkene mine også Mye bra tips der prøvd meg på en jeg å Hoho, HELT riktig perspektiv på det bildet Jeg gir meg forøvrig ikke med "hjemmestudioet" mitt. Tok to bilder av mitt nye 50D jeg ble ganske fornøyd med idag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1538 Skrevet Februar 25, 2009 prøvd meg på en jeg å Veldig stilig, men passs på hvitbalansen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1539 Skrevet Februar 25, 2009 Den ligger i bokmerkene mine også Mye bra tips der Hoho, HELT riktig perspektiv på det bildet Jeg gir meg forøvrig ikke med "hjemmestudioet" mitt. Tok to bilder av mitt nye 50D jeg ble ganske fornøyd med idag Likte disse Må bare spørre litt, har testet hjemmestudioet selv, og får ikke bakgrunnen helt hvit uten å benytte PS. Får du den helt hvit uten behandling i PS? Setter du hvitbalansen i ettertid? Hvilken funksjon benytter du for å sette den hvit, om du benytter PS? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1540 Skrevet Februar 25, 2009 Kom over denne siden med masse gode tips for bilbilder: http://www.rigshots.com.au/index.htm DU er MIN nye HELT!!! Utrolig digg side, og så faktisk viser de hvordan de har tatt bildene også, med lyssettings osv. AKURATT noe slikt jeg var på jakt etter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1541 Skrevet Februar 25, 2009 Likte disse Må bare spørre litt, har testet hjemmestudioet selv, og får ikke bakgrunnen helt hvit uten å benytte PS. Får du den helt hvit uten behandling i PS? Setter du hvitbalansen i ettertid? Hvilken funksjon benytter du for å sette den hvit, om du benytter PS? Jeg tar bildene med blitz, så den blir helt hvit. Det jeg sliter med er at jeg bruker ett laken som bakgrunn, og det er litt skrukkete, så jeg får litt skyggepartier i skrukkene. De og det som måtte være igjen av kanten på glassplata kloner jeg bort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1542 Skrevet Februar 25, 2009 Jeg tar bildene med blitz, så den blir helt hvit. Det jeg sliter med er at jeg bruker ett laken som bakgrunn, og det er litt skrukkete, så jeg får litt skyggepartier i skrukkene. De og det som måtte være igjen av kanten på glassplata kloner jeg bort. Hvilken blitz benytter du? Og hvor mange blitzer benytter du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1543 Skrevet Februar 25, 2009 Veldig stilig, men passs på hvitbalansen takktakk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1544 Skrevet Februar 25, 2009 Hvilken blitz benytter du? Og hvor mange blitzer benytter du? Jeg bruker en Speedlite 430 håndholdt (har nemlig tatt meg råd til blitzkabel enda) Det ser ikke i nærheten av proft ut, men samboeren tok ett bilde av meg mens jeg tok ett bilde for henne igår. Her ser dere hvordan jeg gjør det Begge softboxene er hjemmelagde. I den til venstre står det en LED-arbeidslampe fra biltema (som igrunn ikke lyser så bra som den burde) den bruker jeg mest for å få unngå skygger fra objektet når jeg skyter med blitzen og for å hjelpe kameraet å fokusere. Har satt den på det gamle stativet mitt nå etter at jeg kjøpte Manfrottostativet som kamera står på nå Til venstre for motivet har jeg satt en halvblank hvit pappskive for å reflektere lyset samt unngå at objektet blir farget gult av gjenskinn fra kjøkkenskapene. Lysekrona er det samboeren som har hengt opp. Hun sier den er til pynt, men jeg synes den var i veien 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1545 Skrevet Februar 25, 2009 Aha , så du laget en softbox på blitzten også, hva har du frampå softboxene da? Laken? Jeg benytter en wireless blitz, Speedlight SB-900, og trigger med pop up flashen på kamera, samtidig har jeg to arbeidslamper, men er gult lys i dem, og det er vel heller lite ideelt. Bruker tegn over papir i veggene på boksen, og bruker da dem som softbox for lyset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1546 Skrevet Februar 26, 2009 Nå er det så mange gode fotografer her at jeg nesten blir flau over å legge ut mine bilder. Men var ute i helgen å prøvde meg fram litt. En istapp, en lykt og dattern min etter en lang dag i snøen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1547 Skrevet Februar 26, 2009 og et siste ett av huset til naboen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1548 Skrevet Februar 26, 2009 Likte spes nattbilde ditt Robin Her er mitt bidrag idag, etter jeg lekte meg med lightboxen min Boxen: Testa litt med gollum idag: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1549 Skrevet Februar 26, 2009 (endret) Fant ut hvorfor bakgrunnen ikke blir helt hvit, jeg skyter gjennom et grått overleggspapir. Kalles for tracing paper på engelsk. Det er et slags matpapir, som man kan tegne på, for å tegne av ting og tang. Det har ett grått skjær i seg. Så nå er jeg på jakt etter helt hvit slikt papir, noen som har noen ideer hvor det kan kjøpes? Her er et bilde av oppsette om noen er intressert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1550 Skrevet Februar 28, 2009 Var på en liten morgentur i dag jeg, knipsa noen bilder:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...