#1601 Skrevet Mars 12, 2009 Det er mangen måter å få bakgrunnen hvit på, men hva benyttet du på dette bildet? Satte først whitepoint så bilen ble korrekt farge. Så satte jeg whitepoint langt inn i det grå på ett duplicate layer. Da ble hele bildet, bilen inkludert blåst ut, men bakgrunn helt hvit. så la jeg bare på en layer mask på dette layeret og "malte fram" bilen fra det underliggende layeret igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1602 Skrevet Mars 12, 2009 Du kan også bruke extract-funksjonen i PS. Da bare markerer du kantene, så fjernes all bakgrunn. Har brukt dette litt på produktbilder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1603 Skrevet Mars 12, 2009 Dette er litt off topic men ser der er mange hær inne mer go peiling på kamera å linser osv så jeg lurer på en sak.... Har lest endel om Polarizer filter, at man for mere "liv" på bildet av dette. Noen som vet om et sånn filter som passer på mitt sigma 18-200mm å mitt sigma 10-20mm linse. Kamera er et eos450d. evt andre filter som kan gjøre bildene bedre. Håper det er greit at jeg spør om dette Skal få lagt inn noen bilder jeg har tatt snart tenker jeg =) Mvh Børge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1604 Skrevet Mars 13, 2009 Dette er litt off topic men ser der er mange hær inne mer go peiling på kamera å linser osv så jeg lurer på en sak.... Har lest endel om Polarizer filter, at man for mere "liv" på bildet av dette. Noen som vet om et sånn filter som passer på mitt sigma 18-200mm å mitt sigma 10-20mm linse. Kamera er et eos450d. evt andre filter som kan gjøre bildene bedre. Håper det er greit at jeg spør om dette Skal få lagt inn noen bilder jeg har tatt snart tenker jeg =) Mvh Børge Polarisasjonsfilter funker hest:) Har et Sigma polarisasjonsfilter på min 10-20mm Sigma. Filterdiameteren på dette objektivet er 77mm. Litt usikker på hvilket filter du skal ha til 18-200 objektivet ditt, da det finnes to forskjellige 18-200mm Sigma objektiver, henholdsvis med filterdiameter 72 og 62. Finner filter på fotovideo.no blandt annet, eller bare gå til din lokale fotobutikk, så har de det sikkert de og:) Sikker på at du har 18-200mm sigma og ikke 28-200? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1605 Skrevet Mars 13, 2009 ett bilde jeg tok onsdag.. litt fornøyd med det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1606 Skrevet Mars 13, 2009 Legger inn et bilde av bjørvikas stolthet:) Det ser kanskje ut som et laget bilde, men det er tatt med canon eos 30D og sigma 18-55 EX objektiv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1607 Skrevet Mars 14, 2009 eg har akkurat ikke lysboks men kvit rullegardin som bakgrunn. bildane er tatt med nikon d40 med sb-600 blitz. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1608 Skrevet Mars 18, 2009 Lagde noen deler for en klubbkompis og måtte ta noen skrytebilder. Vi har ett lite studio på jobben som jeg lekte litt i: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1609 Skrevet Mars 18, 2009 Har rotet frem noen bilder fra nyttårsaften. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1610 Skrevet Mars 18, 2009 et par biler jeg tok i dag som jeg ble ganske fornøyd med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1611 Skrevet Mars 19, 2009 sånn passe fornøyd med dette.. Så ganske mye bedre ut på skjermen til kameraet men:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1612 Skrevet Mars 20, 2009 prøvde meg litt på tilt shift bilder:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1613 Skrevet Mars 20, 2009 Bilde av gutten min.. Sittende på et serveringsbrett Må se om jeg finner meg ei hvit plastplate et stede, da underlage ble litt vel lite.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1614 Skrevet Mars 21, 2009 Tok noen bilder i kveld som jeg ble relativt fornøyd med.. Ble mange jeg ikke ble fornøyd med også da.. hehe Og det JEG syns ble best, helt til slutt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1615 Skrevet Mars 21, 2009 Det siste var fenomenalt!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1616 Skrevet Mars 21, 2009 Takker for det Ble ganske nøgd med det selv, men skulle hatt litt mer lyst på bakparten av bilen også.. Men alt i alt ett snapshot det der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1617 Skrevet Mars 21, 2009 (endret) Leketøyet til en kammerat: 124cc 4takter. 4gir, toppfart på rundt 100kmt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1618 Skrevet Mars 21, 2009 GENIALT! :D:D:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1619 Skrevet Mars 21, 2009 GENIALT! :D:D:D Nei. Dette er genialt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1620 Skrevet Mars 21, 2009 SiCkPuPPy: For å være litt kritisk har du en del du kan jobbe med når det gjelder fargetemperaturer på bildene. Blir som regel litt dus halogenaktig når du ikke tar forhåndsregler når du tar bilder ute i mørket med stativ. Om du har raw-filene på disse bildene kan du gjøre magi med dem Bør også stille på hvitbalanse når man tar slike bilder på forhånd (eller gjøre det i raw-filene etterpå) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1621 Skrevet Mars 21, 2009 (endret) Kenneth: Takker for konstruktiv kritikk! Dette med hvitbalansen har jeg allerede fått høre, men jeg har ikke kommet helt "dit" enda.. Og såvidt meg bekjent så må jeg da inn i menyene, slik jeg har det nå så har jeg alle de justeringene jeg "mestrer" på hurtigtaster. Jeg glemte selvfølgelig å ta bilder i raw-format i går.. Så jeg får ikke trylla så veldig med de dessverre.. Prøvde litt med det nedskalerte bildet her sånn kjapt.. Men det ble ikke det helt store resultatet egentlig.. Mot originalen.. Det forsvant mye av "glansen" med redigeringa i jpg-format.. Men med enda litt mer "juksing".. Så.. kanskje dette kunne vært noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1622 Skrevet Mars 21, 2009 dette må være det kuleste jeg har sett. : rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1623 Skrevet Mars 21, 2009 Etter litt inspirasjon her på forumet måtte jeg bare ut på terrassen en tur å forsøke meg litt på lukkertid. Med noen forslag av samboer så ble det en stjerne og et hjerte. Til hjelp brukte jeg en led lampe. Var ikke lett å tegne noe vw merke i løse lufta men la gå: Får komme sterkere tilbake. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1624 Skrevet Mars 22, 2009 Et bilde som jeg tok på Byrknesøy i desember 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1625 Skrevet Mars 22, 2009 Prøvde meg på konsertbilder for første gang i går 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...