#1651 Skrevet Mars 30, 2009 Tok bilde av klokka mi. Noen som tør tippe på lukketid? Maks er vel 30s før man må velge manuelt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1652 Skrevet Mars 30, 2009 eit bilde som eg tok og har redigert litt. Camera Device: Nikon D40 Lens: 55-200mm F/4-5.6G Focal Length: 70mm Focus Mode: AF-A AF-Area Mode: Closest Subject VR Control: AF Fine Tune: Exposure Aperture: F/7.1 Shutter Speed: 1/800s Digital Vari-Program: Auto Exposure Comp.: 0EV Exposure Tuning: Metering Mode: Matrix Sensitivity: ISO 200 første gang eg prøve meg på redigering, tips til fotobehandlings program?? eg prøver no GIMP 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1653 Skrevet Mars 30, 2009 Var ute en tur tidligere i dag. Har egentlig ikke tid til å sitte her med bilder nå, så det blir med dette ene. kommer tilbake med mer etterhvert. Data for "Veien til havet" Kamera: Canon 450D Objektiv: Tamron 17-50 ISO: 100 Lukker: 1/400 sec. Blender: f/7.1 Peeeent bilde: ja : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1654 Skrevet Mars 30, 2009 Ikke at jeg er god til å ta bilder men har en kompis som er rimelig god i dette. Sjekk ut siden hannes: http://www.mynameiswilly.com/ Konsert bilder i begynnelsen, så litt New York bilder+++ ÅÅåååÅÅ!! Danko Jones da gitt! Råeste bildene i tråden hittil! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1655 Skrevet Mars 30, 2009 Bildet er lett redigert i crappy windows fotogalleri: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1656 Skrevet Mars 30, 2009 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1657 Skrevet Mars 30, 2009 (endret) eit bilde som eg tok og har redigert litt. Camera Device: Nikon D40 Lens: 55-200mm F/4-5.6G Focal Length: 70mm Focus Mode: AF-A AF-Area Mode: Closest Subject VR Control: AF Fine Tune: Exposure Aperture: F/7.1 Shutter Speed: 1/800s Digital Vari-Program: Auto Exposure Comp.: 0EV Exposure Tuning: Metering Mode: Matrix Sensitivity: ISO 200 første gang eg prøve meg på redigering, tips til fotobehandlings program?? eg prøver no GIMP 2 Gimp er vel omtrent så bra som det får blitt. Skal jo være "likt" som photoshop. Bildet ditt er forøvrig veldig fint. veldig bra stemning i det, men spør du meg må du jobbe litt med å rette opp bildene dine litt. Jeg ville også visket vekk krana du ser toppen av til høyre i bildet. Edit: jeg tok meg den frihet å "fikse" det Kunne kanksje tippa det enda mer mot venste, men du skjønner hva jeg mener Perfection 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1658 Skrevet Mars 30, 2009 Perfection Nja, jeg ville fått bort de folkene og den andre bilen... Ellers et knallbra bilde... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1659 Skrevet Mars 31, 2009 Tok et bilde i dag, som jeg syns ble litt fint:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1660 Skrevet Mars 31, 2009 Peeeent bilde: ja : Takker! Ble egentlig ganske fornøyd med det selv, hehe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1661 Skrevet Mars 31, 2009 Maks er vel 30s før man må velge manuelt Jepp, stemmer bra det. 30s ble brukt her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1662 Skrevet Mars 31, 2009 Tok et bilde i dag, som jeg syns ble litt fint:) Det der var RÅTT tatt dusk eller dawn? hehe brukte du noen filter ? Hvilken whitebalance setting? Og hvor lang lukkertid? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1663 Skrevet Mars 31, 2009 Det der var RÅTT tatt dusk eller dawn? hehe brukte du noen filter ? Hvilken whitebalance setting? Og hvor lang lukkertid? Takker:) Tok det i går kveld litt før 20.00! Brukte polarisasjonsfilter, ble auto whitebalance setting og hvis jeg husker riktig 8 sekunder lukkertid f. 8.0 og 100 Iso:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1664 Skrevet Mars 31, 2009 Speil speil i vannet der... Kamera: Canon 450D Objektiv: Tamron 17-50 Lukker: 1/1600 sec. Blender: f/7.1 ISO: 100 Høyt henger'n... Lukker: 1/400 sec. Blender: f/7.1 ISO: 100 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1665 Skrevet Mars 31, 2009 Første testen ute med nytt utstyr.Måtte bare ut en tur i stad og prøve litt. Kom gjerne med innspill. Det ene bildet er klippet litt men ingen er redigert på noen annen måte. Disse et tatt med Canon 50D, Sigma 10-20mm og Canon EF 24-105mm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1666 Skrevet Mars 31, 2009 Gimp er vel omtrent så bra som det får blitt. Skal jo være "likt" som photoshop. Bildet ditt er forøvrig veldig fint. veldig bra stemning i det, men spør du meg må du jobbe litt med å rette opp bildene dine litt. Jeg ville også visket vekk krana du ser toppen av til høyre i bildet. Edit: jeg tok meg den frihet å "fikse" det Kunne kanksje tippa det enda mer mot venste, men du skjønner hva jeg mener takk for tips:) den kaia går på skrå mot høgre, så viss får sjøen rett så blir krana skeiv. men man kan jo kappe vekk litt nederste del av bildet for å få vekk sjøen. viss du ser på "siloen" i bakgrunnen så er kameraet beint;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1667 Skrevet Mars 31, 2009 Kanon bra bilde! Men jeg hadde helst sett at de folkene og den andre bilen hadde blit jaget bort... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1668 Skrevet Mars 31, 2009 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1669 Skrevet Mars 31, 2009 Hehe. Se der ja! Noen som er kjent med Photoshop... Meget bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1670 Skrevet Mars 31, 2009 Konge på haugen... hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1671 Skrevet Mars 31, 2009 Canon 450D Objektiv: Canon 70-300 Blender: f/11 Lukker: 1/250 sek. ISO: 200 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1672 Skrevet Mars 31, 2009 Så et par speilinger Hovedingang: Canon 450D Objektiv: Tamron 17-50 Blender: f/7.1 Lukker: 1/50 sek. ISO: 200 Speilet: Blender: f/7.1 Lukker: 1/160 sek. ISO: 200 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1673 Skrevet April 1, 2009 Var ute og flytta bobla til Ida litt idag og tenkte jeg skulle ta noen bilder av den. Plutselig bestemte Ida seg for at hun skulle være med på bildet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1674 Skrevet April 3, 2009 Så gjorde vi et lite forsøk med nordlys igjen, men med veldig lite nordlysaktivitet, kaldt og mye vind så ble det nå bare tull hele greia... Men legger nå ut et par halvdårlige bilder likevel. Kamera: Canon 450d Objektiv: Tamron 17-50 Blender: f/2.8 Lukker: 12 sek. ISO: 400 Bildet med bilene: Blender:f/5.6 Lukker: 36 sek. ISO: 400 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1675 Skrevet April 3, 2009 eit bilde som eg tok og har redigert litt. Camera Device: Nikon D40 Lens: 55-200mm F/4-5.6G Focal Length: 70mm Focus Mode: AF-A AF-Area Mode: Closest Subject VR Control: AF Fine Tune: Exposure Aperture: F/7.1 Shutter Speed: 1/800s Digital Vari-Program: Auto Exposure Comp.: 0EV Exposure Tuning: Metering Mode: Matrix Sensitivity: ISO 200 første gang eg prøve meg på redigering, tips til fotobehandlings program?? eg prøver no GIMP 2 Stili! Bilde av jobben min jo:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...