#1626 Skrevet Mars 31, 2009 Det der var RÅTT tatt dusk eller dawn? hehe brukte du noen filter ? Hvilken whitebalance setting? Og hvor lang lukkertid? Takker:) Tok det i går kveld litt før 20.00! Brukte polarisasjonsfilter, ble auto whitebalance setting og hvis jeg husker riktig 8 sekunder lukkertid f. 8.0 og 100 Iso:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1627 Skrevet Mars 31, 2009 Speil speil i vannet der... Kamera: Canon 450D Objektiv: Tamron 17-50 Lukker: 1/1600 sec. Blender: f/7.1 ISO: 100 Høyt henger'n... Lukker: 1/400 sec. Blender: f/7.1 ISO: 100 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1628 Skrevet Mars 31, 2009 Første testen ute med nytt utstyr.Måtte bare ut en tur i stad og prøve litt. Kom gjerne med innspill. Det ene bildet er klippet litt men ingen er redigert på noen annen måte. Disse et tatt med Canon 50D, Sigma 10-20mm og Canon EF 24-105mm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1629 Skrevet Mars 31, 2009 Gimp er vel omtrent så bra som det får blitt. Skal jo være "likt" som photoshop. Bildet ditt er forøvrig veldig fint. veldig bra stemning i det, men spør du meg må du jobbe litt med å rette opp bildene dine litt. Jeg ville også visket vekk krana du ser toppen av til høyre i bildet. Edit: jeg tok meg den frihet å "fikse" det Kunne kanksje tippa det enda mer mot venste, men du skjønner hva jeg mener takk for tips:) den kaia går på skrå mot høgre, så viss får sjøen rett så blir krana skeiv. men man kan jo kappe vekk litt nederste del av bildet for å få vekk sjøen. viss du ser på "siloen" i bakgrunnen så er kameraet beint;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1630 Skrevet Mars 31, 2009 Kanon bra bilde! Men jeg hadde helst sett at de folkene og den andre bilen hadde blit jaget bort... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1631 Skrevet Mars 31, 2009 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1632 Skrevet Mars 31, 2009 Hehe. Se der ja! Noen som er kjent med Photoshop... Meget bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1633 Skrevet Mars 31, 2009 Konge på haugen... hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1634 Skrevet Mars 31, 2009 Canon 450D Objektiv: Canon 70-300 Blender: f/11 Lukker: 1/250 sek. ISO: 200 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1635 Skrevet Mars 31, 2009 Så et par speilinger Hovedingang: Canon 450D Objektiv: Tamron 17-50 Blender: f/7.1 Lukker: 1/50 sek. ISO: 200 Speilet: Blender: f/7.1 Lukker: 1/160 sek. ISO: 200 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1636 Skrevet April 1, 2009 Var ute og flytta bobla til Ida litt idag og tenkte jeg skulle ta noen bilder av den. Plutselig bestemte Ida seg for at hun skulle være med på bildet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1637 Skrevet April 3, 2009 Så gjorde vi et lite forsøk med nordlys igjen, men med veldig lite nordlysaktivitet, kaldt og mye vind så ble det nå bare tull hele greia... Men legger nå ut et par halvdårlige bilder likevel. Kamera: Canon 450d Objektiv: Tamron 17-50 Blender: f/2.8 Lukker: 12 sek. ISO: 400 Bildet med bilene: Blender:f/5.6 Lukker: 36 sek. ISO: 400 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1638 Skrevet April 3, 2009 eit bilde som eg tok og har redigert litt. Camera Device: Nikon D40 Lens: 55-200mm F/4-5.6G Focal Length: 70mm Focus Mode: AF-A AF-Area Mode: Closest Subject VR Control: AF Fine Tune: Exposure Aperture: F/7.1 Shutter Speed: 1/800s Digital Vari-Program: Auto Exposure Comp.: 0EV Exposure Tuning: Metering Mode: Matrix Sensitivity: ISO 200 første gang eg prøve meg på redigering, tips til fotobehandlings program?? eg prøver no GIMP 2 Stili! Bilde av jobben min jo:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1639 Skrevet April 3, 2009 Var å tok noen raske bilder av nye doningen her en dag, kom egentlig ut med bare 1 bilde som jeg personelig ble fornøyd med. Nikon D3 Nikkor 70-200mm 2.8 1/100 second 2.8 102 mm ISO200 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1640 Skrevet April 3, 2009 Så gjorde vi et lite forsøk med nordlys igjen, men med veldig lite nordlysaktivitet, kaldt og mye vind så ble det nå bare tull hele greia... Men legger nå ut et par halvdårlige bilder likevel.Kamera: Canon 450d Objektiv: Tamron 17-50 Blender: f/2.8 Lukker: 12 sek. ISO: 400 Bildet med bilene: Blender:f/5.6 Lukker: 36 sek. ISO: 400 Torje, kan ikke du resie bildene dine til å være mindre enn 800 pixler den lengste retningen? Da får vi sett bildet i full størrelse uten å klikke på bildet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1641 Skrevet April 3, 2009 (endret) Torje, kan ikke du resie bildene dine til å være mindre enn 800 pixler den lengste retningen? Da får vi sett bildet i full størrelse uten å klikke på bildet! Heisan! Selvsagt kunne jeg ha gjort det! Men jeg må bare beklage min uvitenhet når det kommer til hidden... Resizet et bilde til 640X436 etter tips fra deg her, men jeg måtte fremdeles klikke på det for å vise det... Så jeg sletta hele innlegget. Kanskje du kan forklare meg hvordan jeg går frem for å få bildet vist direkte i innlegget?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1642 Skrevet April 5, 2009 (endret) Endel plukk igjen, men begynner og bli fornøyd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1643 Skrevet April 5, 2009 var ute i vårsolaog tok litt bilder i dag:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1644 Skrevet April 5, 2009 Endel plukk igjen, men begynner og bli fornøyd HDR??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1645 Skrevet April 5, 2009 Et til:) temmelig fornøyd med tanke på at jeg ikke hadde stativ:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1646 Skrevet April 5, 2009 Tok dette i USA, sommeren som var. Meget fornøgd med tanke på at eg hadde eigd kameraet i et døgn:) Ikkje redigert på noen måte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1647 Skrevet April 6, 2009 Prøvde meg på litt HDR. Er ikke fullt så glad i over justerte HDR bilder, så har tonet ut effekten litt med å legge over originalbildet og justere gjennomsiktigheten:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1648 Skrevet April 6, 2009 HDR??? Stemmer, forsøk på hdr... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1649 Skrevet April 8, 2009 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1650 Skrevet April 8, 2009 Heisan! Selvsagt kunne jeg ha gjort det! Men jeg må bare beklage min uvitenhet når det kommer til hidden... Resizet et bilde til 640X436 etter tips fra deg her, men jeg måtte fremdeles klikke på det for å vise det... Så jeg sletta hele innlegget. Kanskje du kan forklare meg hvordan jeg går frem for å få bildet vist direkte i innlegget?? Ok, litt uvitenhet fra min side også. Må tydligvis bruke kode og en ekstern web server f.eks photobucket for å få frem bilder i full størrelse. Hvis du høyreklikker på et bilde i full størrelse, så vil du se under egenskaper at bildene ligger på et annet sted enn på vwaudi sin server. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...