#1676 Skrevet April 16, 2009 (endret) Stakk en tur å tok noen bilder av bilen min her idag ilag med en kompis. Nikon D3 - Nikon 70-200mm 2.8 1/3200 - F/2.8 - 105mm - ISO200 Nikon D3 - Nikon 14-24mm 2.8 1/1600 - F/2.8 - 14mm - ISO200 Nikon D3 - Nikon 14-24mm 2.8 1/3200 - F/2.8 - 14mm - ISO200 (Ta det med ro, jeg har IKKE chromlykter...er orginallykter, men ser slik ut pga svart/hvitt-konverteringen ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1677 Skrevet April 16, 2009 ville skiftet skiltplater eller skilt på audien 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1678 Skrevet April 16, 2009 ville skiftet skiltplater eller skilt på audien Planen var egentlig å kjøpe noen nye skilter, men da får jeg vell norskeflagg og de jævla plastskiltene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1679 Skrevet April 16, 2009 ikke så galne de da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1680 Skrevet April 16, 2009 Stakk en tur å tok noen bilder av bilen min her idag ilag med en kompis. Det siste bildet var veldig bra synes jeg! Litt mer rom rundt bilen i venstre hjørne også er du der. Men hvorfor tar du bilde med så stor blender når det er tydelig at du har nok lys og jobbe med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1681 Skrevet April 17, 2009 Men hvorfor tar du bilde med så stor blender når det er tydelig at du har nok lys og jobbe med? Jeg er absolutt avhengi av bokeh, jeg MÅ ha bakgrunnen uskarp Personelig smak bare 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1682 Skrevet April 17, 2009 LIkte bildene, men kan da komme med litt konstruktiv kritikk Da det er det vi blir bedre av På det første bildet så ser det ut som bilen står litt i oppoverbakke, enten gjør den det, ellers er det vinkelen på kamera. Syntes ikke det er så pent når bilen ser sånn ut, bedre når den ser lavere ut fremme i så tilfelle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1683 Skrevet April 17, 2009 Var ute å knipset litt bilder på mandag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1684 Skrevet April 17, 2009 (endret) Noen av de første ordentlige bildene jeg har tatt Vært en snartur innom photoshop for å rette opp level, kontrast og fargene, blei ikke stor forskjell fra orginalene men, blei litt bedre da EDIT: Litt mer "on-topic" på ett VAG forum. Dette var før jeg fant ut hvordan jeg justerte blender og lukkertid *føle seg som en nybegynner, noe jeg forsåvidt er* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1685 Skrevet April 17, 2009 LIkte bildene, men kan da komme med litt konstruktiv kritikk Da det er det vi blir bedre av På det første bildet så ser det ut som bilen står litt i oppoverbakke, enten gjør den det, ellers er det vinkelen på kamera. Syntes ikke det er så pent når bilen ser sånn ut, bedre når den ser lavere ut fremme i så tilfelle Bilen står nok på rette asfalten uten noen helling i, er bare jeg som faktisk sitter å tar bilder. Er noe jeg har plukket opp fra når jeg tar bilder av sport, men vi får huske på det til neste gang! Hadde et par som var i høgre perspektiv, men ingen av dem ble noe særlig. Takker for tilbakemelding 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1686 Skrevet April 19, 2009 Søndagsbump med ett halvhjerta HDR-forsøk: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1687 Skrevet April 19, 2009 Søndagsbump med ett halvhjerta HDR-forsøk: Litt mye ? Men det er jo ofte enn smakssak. Ser ut som du har dratt på tett oppunder 100% på strength? Pass på higlights på bilen, og halo`es på trea Men ellers naice work 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1688 Skrevet April 19, 2009 Litt mye ? Men det er jo ofte enn smakssak. Ser ut som du har dratt på tett oppunder 100% på strength? Pass på higlights på bilen, og halo`es på trea Men ellers naice work Jeg har sitti og lekt litt med hdr i det siste og resultatene har vært litt plaine om man kan si det sånn. Så da dro jeg på litt nå. Men er nok ikke mer enn 70%. Har dytta det en runde gjennom PS etterpå også og da kom nok Halo'sa litt for mye frem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1689 Skrevet April 19, 2009 et jeg tok i dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1690 Skrevet April 20, 2009 noen fra meg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1691 Skrevet April 20, 2009 Jeg har sitti og lekt litt med hdr i det siste og resultatene har vært litt plaine om man kan si det sånn. Så da dro jeg på litt nå. Men er nok ikke mer enn 70%. Har dytta det en runde gjennom PS etterpå også og da kom nok Halo'sa litt for mye frem. Aha i see Merker at i starten er det meget artig og dra på 100% liksom.. Men kan faktisk få ganske bra pene bilder, om man roer seg litt på effekten, og legger seg på 60% - 70% da får en litt mer ekte look, ikke helt den cartoon feelingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1692 Skrevet April 20, 2009 Var ute å knipset litt bilder på mandag Dette bildet synes jeg var veldig bra;) EDIT: Litt mer "on-topic" på ett VAG forum. Dette var før jeg fant ut hvordan jeg justerte blender og lukkertid *føle seg som en nybegynner, noe jeg forsåvidt er* Her er vel et eksempel på hvordan man ikke skal ta et bildet. Dårlig komposisjon, bilde i midten, ute av fokus, dårlig lyssetting, ser kun gensern til sjåføren, vedhaugen og skiltet forstyrrer osv. osv. Søndagsbump med ett halvhjerta HDR-forsøk: Synes bildet var ganske så kult, litt vel mye HDR kansjke, og så synes jeg det er for mye jpg komprimering. Hjulbuene begynner å bli firkantet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1693 Skrevet April 20, 2009 Kamera: Canon 450D Objektiv: Tamron 17-50 ISO: 200 Lukker: 2 sek. Blender: f/9 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1694 Skrevet April 20, 2009 Her er ett jeg ble veldig fornøyd med. Har justert ned fargen på bakgrunnen, og fjernet farge gjennskinnet i bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1695 Skrevet April 20, 2009 Her er vel et eksempel på hvordan man ikke skal ta et bildet. Dårlig komposisjon, bilde i midten, ute av fokus, dårlig lyssetting, ser kun gensern til sjåføren, vedhaugen og skiltet forstyrrer osv. osv. Det er fordi han rygga ut av innkjørselen Første kjøreturen hans med oettinger golfen på 3 år Og som sagt, før jeg fant ut hvordan man endra blender og lukkertid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1696 Skrevet April 21, 2009 Et par jeg tok i helgen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1697 Skrevet April 21, 2009 Her er to bilder eg har tatt den siste uken, har vært bra vær i Bergen i det siste så... Sierra Cosworth'en til en kompis. Min Elskling som begynner å komme seg... Enjoi.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1698 Skrevet April 24, 2009 (endret) I.o.m at jeg er helt fersk med kamera, så har jeg begynt å prøve meg frem:) Kjøpte et Nikon D90 med 18-105 objekt, og et batterigrep. Grunnen til D90 var muligheten for å filme i HD kvalitet. Funker helt ok for meg, det eneste er at mic`en ikke kan justeres ned, eller at den ikke kutter toppene når det blir for høyt... Mulig det er en innstilling Har faktisk ikke sjekket. Her er et par fra en konsert med Joddski ( Alias Jørg-1 i Tungtvann) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1699 Skrevet April 24, 2009 Da har jeg vert på shopping med overtids pengene mine Hadde en Sb-900 blitz fra før, ble til at jeg kom over en til av samme slaget på finn.no til enn herlig pris. Så tok den også. Kjøpte også 2 x lysstativer fra manfrotto til dem. Kjøpte 2 x paraplyholder blitz holder til stativene. Og 2 x westscott paraplyer som enn kan velge om skal være sorte eller hvite Bestilte fra midwest foto, dette lysstativ og paraply greiene.. Så gleder meg som enn liten unge til å få alt, og forsøke dette på personer og biler ;=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1700 Skrevet April 24, 2009 Var en tur i svartskog idag, nede ved Roald Amundsens hjem.. Ble fornøyd med et par ihvertfall! Egentlig en ganske kul lokasjon til å ta bilder, skulle fått med noen mere proffe fotografer enn meg dit og tatt bilder engang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...