#1701 Skrevet April 26, 2009 3 jeg tok i helga 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1702 Skrevet April 26, 2009 Et jeg tok påvei tilbake til Ålesund i dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1703 Skrevet April 26, 2009 Bilde tatt på "No Cones Left" på Gardermoen i dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1704 Skrevet April 26, 2009 meget fornøyd med dette, en å annen motkommende bil som lurte godt når jeg hang ut av førervinduet og svogern min styrte:P mvh stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1705 Skrevet April 27, 2009 meget fornøyd med dette, en å annen motkommende bil som lurte godt når jeg hang ut av førervinduet og svogern min styrte:P Stilig bilde Et jeg tok for noen år siden, med dårlig kompaktkamera. Men syns fortsatt det ble litt kult 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1706 Skrevet April 27, 2009 Prøvde meg litt på sort/hvit bilder i dag, bildene er ikke redigert kommer rett ut fra kamera! Gi gjerne noe konstruktiv kritik: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1707 Skrevet April 28, 2009 Prøvde meg litt på sort/hvit bilder i dag, bildene er ikke redigert kommer rett ut fra kamera!Gi gjerne noe konstruktiv kritik: vinke : Synes det var kult Ronny, men pass med å få med "alt" på bildet. Slik som det bildet i midten, der er tærne kappet. Og evnt litt mere av den "voksne" handa på bilde 1... Ellers er disse motivene knall i mine øyne:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1708 Skrevet April 28, 2009 Et jeg tok påvei tilbake til Ålesund i dag Tøft... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1709 Skrevet April 28, 2009 Fine bilder Ronny! Men på det med kun føttene ville jeg ha fjernet loen mellom tærne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1710 Skrevet April 28, 2009 jeg er ikke så veldig flink til å ta bilder å vet veldig lite om forskjellige typer bilder... men jeg hadde et spm, hva er HDR? er dette en innstilling på kamera eller noe man gjør på pc? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1711 Skrevet April 28, 2009 Det er noe du gjør på kamera og etter du har tatt dem innpå pc. http://no.wikipedia.org/wiki/HDR 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1712 Skrevet April 28, 2009 men laster man det ned? evt link? eller missforsto jeg nå? hehe:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1713 Skrevet April 28, 2009 men laster man det ned? evt link? eller missforsto jeg nå? hehe:p Les her http://www.naturescapes.net/072006/rh0706_1.htm Men for å forklare fort! Det som er casen er at kamera ditt ikke klarer å få fanget allt øye ditt ser. Feks ved solnedganger , soloppganger klarer ikke kamera og fange opp alt, noe blir kanskje for undereksponert eller overeksponert. Så det man gjør er å ta feks: 1 undereskponert bilde, 1 normalt eksponert, og et overeksponert. Dette gjør at man får med alt av detaljer i skygge rangen, og i higlight rangen. Etter man har tatt bildene, legger man dem inn på pc, og så kan man sette de 3 bildene sammen til et bilde dette gjøres best via programmet Photmatix. Etter man har satt dem sammen må man tone mappe bildet, noen som tar hdr for første gang, glemmer av og til å tone mappe da ser bildet veldig rart ut. Det er enn knapp der inne som man kan stille HDR effekten, i starten drar man som regel på 100% og det ser veldig tegneserie ut. Så etter hvert ender man som regel litt lavere på prosen skalaen. Men som sagt, les den guiden jeg pasta link til så blir du litt klokere Noen eksempel på stilige HDR bilder Eksempel på alt for dratt på HDR effekt bilde: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1714 Skrevet April 29, 2009 (endret) Det tredje bilde var meget stilig, Ronny! ------ Fikk endelig luftet riggen her en dag Tenkte å få brukt fisheyen også, men glømte den desverre hjemme... Edit: Kom akkurat på at jeg glømte bildeinformasjon her! Nikon D3 and Nikkor 14-24mm 2.8 Lukkerprioritet på 10 sekunder - Komplett bilrig med manfrotto sugekopper. Naturlig lys 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1715 Skrevet April 29, 2009 (endret) Er ganske fersk på dette speilreflekskameraet mitt, men gjør da noen forsøk.. Plutselig kommer det noe som kan brukes Bilde1: Canon EOS 400D Lukkertid 2 sek Blender F/5,6 Brennvidde 18mm Bilde2: Canon EOS 400D Lukkertid 1,3 sek Blender F/5,6 Brennvidde 48mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1716 Skrevet April 29, 2009 Lite tips, pass på hvitbalanse, at bildet ikke er for varmt. Pass også på å ikke plassere objektet midt i bildet, skal helst plasserest i det gylne snitt. Men regler er til for å brytes også da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1717 Skrevet April 29, 2009 Knallstilig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1718 Skrevet April 29, 2009 Etter å ha hentet litt inspirasjon av bildene som Lars Martin la ut her så måtte jeg laste ned en trial av photomatix:) Har ikke før i dag prøvd meg på HDR, så må si meg veldig fersk på dette her. Men slenger et bilde jeg tok før i dag. 4. forsøket mitt eller no sånt:o Det er så mange flinke fotografer her så kom gjerne med innspill. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1719 Skrevet April 29, 2009 (endret) Et par bilder tatt nå i kveld. Solnedgang på Andøya. Kamera: Canon 450D Objektiv: Tamron 17-50 Lukker: 1/60 sek. Blender: f/9 ISO:200 Lukker: 1/125 sek. Blender: f/9 ISO:200 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1720 Skrevet Mai 1, 2009 Utrolig fint bilde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1721 Skrevet Mai 3, 2009 (endret) Så beveger vi oss fra solnedgang til soloppgang... Kamera er fremdeles et Canon 450D, Objektiv: Tamron 17-50mm, ISO 200, Lukker: 1/200 sek. blender: f/9 Objektiv: Canon 70-300mm, ISO: 200, Lukker: 1/100 sek. Blender: f/9 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1722 Skrevet Mai 3, 2009 Mange flinke fotografer i klubben Bare litt synd ikke alle bildene får visst seg skikkelig fram, da det ofte trenger å henge på veggen for min del. Slenger ved noen panoreringsbilder fra Rally Sørlandet. Litt problemer med å få hele bilen i fokus, men øvelse gjør mester. Fotografert med Canon 30D og 50mm 1,8 objektiv. Exif er ca ISO100, 50mm, f/13ish og 1/100sek lukkertid. Bildene er croppet, justert litt og komprimert til JPEG på ukalibrert skjerm. Ser også jeg har fått litt rusk på objektivet mitt. Forhåpentligvis ikke sensoren i kamera. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1723 Skrevet Mai 3, 2009 (endret) Ganske ny på det her men gjør et forsøk. Kamera: Nikon D40 Linse: 18-55 kitobjektiv Blender: f/8, Lukkertid: 1/250 Blender: f/5,6, Lukkertid: 1/500 Litt forsiktig HDR. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1724 Skrevet Mai 3, 2009 Ble endel bilder idag Her er noen jeg nettopp er ferdig med: Location og tidspunkt på dagen suger, men man gjør det beste av hva man haver. (bilen er ikke særlig flyttbar for øyblikket) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1725 Skrevet Mai 3, 2009 Prøvde meg litt på det våte ellement! " border="0" alt=""> 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...