#1801 Skrevet Mai 13, 2009 Var ute å tok noen bilder i går kveld jeg og stig! Vis har noe jeg kunne gjort bedre, eller om det var bra? Hadde det vært konge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1802 Skrevet Mai 13, 2009 Var ute å tok noen bilder i går kveld jeg og stig! Vis har noe jeg kunne gjort bedre, eller om det var bra? Hadde det vært konge Ser ut som du har brukt litt lav lukkertid, bildene er noe uklare på bilen bla. Kan også være feil fokus eller et dårlig stativ du har brukt? Prøv med et fokuspunkt som du peker rett på bil å fokuserer med. Bruk også spot måling for lysmåleren din så blir bilen bedre eksponert. Og hvis du har brukt stativ, bruk gjerne også selvutløser på 2-5s slik at du kan slippe kamera og la det stå heeeelt i ro før det tar bildet. Du finner også en krok under mange stativ, heng gjerne en sekk eller noe tungt i denne så blir stativet mer stabilt! Ellers veldig kule bilder av noen stilige biler! God ide til setting av bildene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1803 Skrevet Mai 13, 2009 Du finner også en krok under mange stativ, heng gjerne en sekk eller noe tungt i denne så blir stativet mer stabilt! Er det den kroken er til ja Alltid lurt litt på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1804 Skrevet Mai 13, 2009 Ja slet litt med å få fokus på bilen en gang i blant Ja det med kroken det var noe nytt Bestillt meg fjernutløser nå ;D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1805 Skrevet Mai 13, 2009 Banner vel litt i kirka her nå, meeen; Kom gjerne me noe tips og greier da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1806 Skrevet Mai 13, 2009 Synes jeg traff ganske bra her: Synd jeg ikke hadde litt mer zoom (og lys) så hadde ting kanskje blitt hakket mindre kornete ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1807 Skrevet Mai 15, 2009 Kunne nok ha hatt litt bedre fokus, men med ei hånd nede ved vannflata så ble det så som så. Jeg da i allefall oppmerksomhet:) Tatt med: Canon Eos 350D med Tamron 70-300. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1808 Skrevet Mai 16, 2009 Kunne nok ha hatt litt bedre fokus, men med ei hånd nede ved vannflata så ble det så som så.Jeg da i allefall oppmerksomhet:) Tatt med: Canon Eos 350D med Tamron 70-300. "Keep staring and I might do a trick":) Tok noen bilder av en BMW for en kollega på jobben. Selv om jeg er motstander av biler på gress, syns jeg dette ble ganske stilig:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1809 Skrevet Mai 17, 2009 (endret) The ORG. DaSilva's DreamFactory 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1810 Skrevet Mai 18, 2009 Var i oslo den 6 mai, var på en terasse og knipsa noen random bilder uten stativ.. Så på det igjen, og det var vel ikke fullgalt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1811 Skrevet Mai 20, 2009 Var i oslo den 6 mai, var på en terasse og knipsa noen random bilder uten stativ.. Så på det igjen, og det var vel ikke fullgalt? Uten stativ? Du må ha brukt noe som støtte? Ellers fine stemningsbilder Favoritten er bilde nr. 2, så 1, deretter 3 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1812 Skrevet Mai 20, 2009 Nei, 100% på frihånd faktisk! Hadde ikke med noe stativ så.. Var egentlig ganske lyst, så brukte ikke så alt for treg lukkertid.. Ikke redigert i ettertid 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1813 Skrevet Mai 21, 2009 (endret) ISO 200 f/20 1/120 sek 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1814 Skrevet Mai 22, 2009 Var ute i går og tok noen bilder av nyervervelsen til brodern:) Og to av Sindres A4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1815 Skrevet Mai 22, 2009 (endret) Eskild Nilsen: Det første bildet ditt hadde blitt meget så bra hvis du hadde flyttet deg litt til venstre. Altså fått bildet meir beint og linjene beine. Ellers flotte bilder Prøvde meg litt ut i photoshop her, hope you dont mind 14mm - ISO 200 - f2.8 - 1/3200 14mm - ISO 200 - f2.8 - 1/200 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1816 Skrevet Mai 24, 2009 Her er ett bilde jeg tok i stad. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1817 Skrevet Mai 24, 2009 Lånte meg en 50mm 1.4, som jeg satt å testa når vi venta på pizza, endte opp med et pent portrett bilde av min bror 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1818 Skrevet Mai 25, 2009 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1819 Skrevet Mai 25, 2009 ... Se der ja.. fler som har tatt Rolling shots av Scirocco i helga Dette ble tatt på Autobahn i sørtyskland i rundt 120 km/t... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1820 Skrevet Mai 25, 2009 (endret) Prøver meg forsatt litt på HDR. Et bilde jeg tok på treff i Østerrike Originalen Redigert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1821 Skrevet Mai 25, 2009 Litt overeksponert enda, men det kommer seg betydelig! Keep it up! Hadde vel neppe blitt noe særlig bedre HDR uansett i så lyst vær! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1822 Skrevet Mai 25, 2009 1stk pen Scirocco Kenneth! Stian: Synes det var et litt vell trangt bildeutsnitt, men ellers fløtt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1823 Skrevet Mai 25, 2009 1stk pen Scirocco Kenneth! Stian: Synes det var et litt vell trangt bildeutsnitt, men ellers fløtt Takk for det! Merker at jeg må kjøpe litt utstyr. Har D40 Kit med den linsa som følger med. Joachim, creds for å ha hengt ut av bilen i 120 og få til det! Jeg hang på bakken fra en cab i 15 km/t. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1824 Skrevet Mai 25, 2009 Eskild Nilsen: Det første bildet ditt hadde blitt meget så bra hvis du hadde flyttet deg litt til venstre.Altså fått bildet meir beint og linjene beine. Ellers flotte bilder Prøvde meg litt ut i photoshop her, hope you dont mind 14mm - ISO 200 - f2.8 - 1/3200 14mm - ISO 200 - f2.8 - 1/200 Takk for tips ja Ja blitt bra vis jeg hadde stått litt mer til V, tenkte jeg ikke på før nå Eller så tok jeg bilde i går også!Tok fler å men orker ikke å legge ut nå Og Kenneth satt og ble møkkete 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1825 Skrevet Mai 30, 2009 (endret) Et bilde jeg tok før i dag som jeg ble fornøyd med: Et til: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...