#1901 Skrevet Juni 19, 2009 Tre raske fra meg Utrolig pene bilder Petter ! Her er ett jeg tok av en liten krabat i dag... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1902 Skrevet Juni 21, 2009 Her er noen jeg har tatt i dag, og prøvd meg litt på hdr... Tar gjerne i mot tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1903 Skrevet Juni 21, 2009 ser ikke ut som du trenger noen tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1904 Skrevet Juni 21, 2009 Syyyyyyykt pent! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1905 Skrevet Juni 21, 2009 Er HDR en sammensetning av 3 bilder med forskjellig eksponering ? Kan dette feks gjøres i Adobe Lightroom? Forklar gjerne raskt og enkelt den som kan... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1906 Skrevet Juni 21, 2009 Er HDR en sammensetning av 3 bilder med forskjellig eksponering ? Kan dette feks gjøres i Adobe Lightroom? Forklar gjerne raskt og enkelt den som kan... http://en.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_imaging 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1907 Skrevet Juni 21, 2009 Når det kommer til HDR er dette hva jeg har erfart: I starten drar man på med HDR effekten på bånn gass, fordi man syntes det ser stilig og annerledes ut, etter enn stund finner man ut at drar man HDR effekten på bånn gass får enn et slags cartoon aktig bilde. Meningen med HDR er at man skal kunne fange hele spekteret som øyet ser, med vanlig kamera så må man ofte velge, og himmelen eller forgrunnen kan fort bli overeksponert, eller under eksponert og vise versa. Så jeg mener at det er stilig med cartoon preget, men etter enn stund så kommer enn til en vei som man prøver å få HDR bildet til å se så naturlig ut som mulig, men samtidig ha med hele spekteret som øyet ser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1908 Skrevet Juni 21, 2009 Ser den... Men det kan vel også være veldig mye forskjell med tanke på skjermer også?! Så f.eks. bilda mine påen annen skjerm, og, ja, det ligna vel ikke heeelt... Men hva bruker du til å se hvordan bildet er, med tanke på å få de ekte fargene? Bruker du histogrammet? Jeg sitter forøvrig på en bærbar me 12" skjerm, og det er vel heller ikke det helt beste... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1909 Skrevet Juni 21, 2009 Når det kommer til HDR er dette hva jeg har erfart: I starten drar man på med HDR effekten på bånn gass, fordi man syntes det ser stilig og annerledes ut, etter enn stund finner man ut at drar man HDR effekten på bånn gass får enn et slags cartoon aktig bilde. Meningen med HDR er at man skal kunne fange hele spekteret som øyet ser, med vanlig kamera så må man ofte velge, og himmelen eller forgrunnen kan fort bli overeksponert, eller under eksponert og vise versa. Så jeg mener at det er stilig med cartoon preget, men etter enn stund så kommer enn til en vei som man prøver å få HDR bildet til å se så naturlig ut som mulig, men samtidig ha med hele spekteret som øyet ser Etter prøvd meg litt fram og tilbake, og prøvd forskjellige grader av HDR er jeg enig i det du sier, men er lett og la seg rive med. HDR bilder er ikke akkurat vanskelige og ta så. Her er ett jeg tok for par dager sia, er justert til HDR i PhotomatixPro3. Ikke overdrevet mye, kunne sikkert vært justert noe mer. men fornøyd for og være tredje dagen med prøving. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1910 Skrevet Juni 21, 2009 Siden alle prøver på dette (HDR) for tiden lasta jeg ned en tutorial på google å tok bilde av det første jeg fant Edit: Hvorfor må man trykke på bilde for å se full størrelse? Hvordan poster jeg i f.eks 800x600? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1911 Skrevet Juni 22, 2009 Likte at ølflasken fikk glorie: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1912 Skrevet Juni 22, 2009 Ser den... Men det kan vel også være veldig mye forskjell med tanke på skjermer også?! Så f.eks. bilda mine påen annen skjerm, og, ja, det ligna vel ikke heeelt... Men hva bruker du til å se hvordan bildet er, med tanke på å få de ekte fargene? Bruker du histogrammet? Jeg sitter forøvrig på en bærbar me 12" skjerm, og det er vel heller ikke det helt beste... Det viktigste er jo å ha enn kalibrert skjerm, kan kjøpe ulike verktøy for dette. Da er du sikker på at de fargene du ser er rett, og blir slik når det feks trykkes. Jeg bruker for å se om bildet er eksponert over eller under, blinkies, altså du får markert hva som er under eksponert og hva som er over. Videre når det gjelder farge og effekt så er det vel dine 2 kjære øyner som gjør enn god jobb Er ingen fasitsvar på hvordan ett bilde skal være rett, det er jo opp til den som tar bildet, og som vi igjen ser motivet gjennom. alle har sine måter og gjøre det på, noen flinkere enn andre, og vise versa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1913 Skrevet Juni 22, 2009 Kult det bilde med ølflaska. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1914 Skrevet Juni 23, 2009 fra kypros 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1915 Skrevet Juni 23, 2009 Noen bilder jeg tok i dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1916 Skrevet Juni 23, 2009 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1917 Skrevet Juni 23, 2009 noen bilder jeg har tatt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1918 Skrevet Juni 23, 2009 fra kypros http://i66.photobucket.com/albums/h276/kimruneh/kypros/IMG_6544--.jpg http://i66.photobucket.com/albums/h276/kimruneh/kypros/IMG_7268--.jpg http://i66.photobucket.com/albums/h276/kimruneh/kypros/IMG_7437--.jpg http://i66.photobucket.com/albums/h276/kimruneh/kypros/IMG_7431--.jpg Er dette Famagusta? Fortsatt ikke lov å gå inn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1919 Skrevet Juni 23, 2009 Er dette Famagusta? Fortsatt ikke lov å gå inn? det er det ja enda ikke lov nei, litt kjipt igrun hadde vært sykt morro å vært inne der hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1920 Skrevet Juni 25, 2009 sto å tok bilde av bilen i går, endte opp med at det ble dette som ble det peneste:P va tycks? mvh stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1921 Skrevet Juni 25, 2009 Et som jeg ble litt fornøyd med. Er HDR, men i mine øyne ganske mildt redigert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1922 Skrevet Juni 25, 2009 Forresten. Noen som kan si litt om hvordan man kalibrerer skjermen? Er det program eller trenger man noe utstyr? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1923 Skrevet Juni 25, 2009 Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av en kompis av meg sin nydelige S4. Beklager litt mørke bilder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1924 Skrevet Juni 26, 2009 Et jeg tok i dag: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1925 Skrevet Juni 28, 2009 (endret) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...