Bor det en fotograf i deg, vis bildene dine

Anbefalte innlegg

Var på en artig photoshoot i morgentimene idag... Ikke hver dag man tar bilde av en Mercedes-Benz SLR McLaren

3735328340_80305bd520_o.jpg

Står litt mer moro om det på bloggen min som kommer opp om dere klikker bildet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle hatt nd filter her ;) top gear style ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke akkurat bil, men er nært nok. :D

dsc0175tuf.jpg

dsc0176vfx.jpg

dsc0177e.jpg

dsc0178h.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute å tok noen bilder før i kveld.

Vanskelig å måle seg med enkelte her inne men la gå:)

IMG_4528_2_1600x1200.jpg

IMG_4548_3_1600x1200.jpg

IMG_4539_2_1600x1200.jpg

IMG_4579_2_1600x1200.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kl 5 om morgen her på nesodden

3732171404_33aa6064c6_b.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat kjøpt meg EOS1000, og er en nybegynner da det gjelder foto, men tok et par bilder av bilen til brodern som jeg syns ble litt tøffe..

Ser på de andre bildene her inne at jeg har utrolig mye å lære, men det er bare å komme med tips til både det å ta bildene og redigere dem.. :)

Den Bilen så egentlig kjent ut : klø : , har broren din kjøpt den i trøndelag? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på en artig photoshoot i morgentimene idag... Ikke hver dag man tar bilde av en Mercedes-Benz SLR McLaren

Står litt mer moro om det på bloggen min som kommer opp om dere klikker bildet...

Opplevelse :) Bra jobba!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TT

IMG_1269-900.jpg

Stilig bilde :) men litt overprossesert kanskje? Himmelen er oversaturert og derfor sprukket, litt for mye blåtone for min smak :) Mens komposisjonen var greit ved at bilen danner linjer som drar deg inn i bildet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stilig bilde :) men litt overprossesert kanskje? Himmelen er oversaturert og derfor sprukket, litt for mye blåtone for min smak :) Mens komposisjonen var greit ved at bilen danner linjer som drar deg inn i bildet.

Ja du har rett, flott at du gir gode tilbakemeldiger! Men hva om dette er et måneskinnsbilde? Ville det da vært for blått?

PS. Liker sterke farger og noen ganger blir det kanskje litt for mye...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du har rett, flott at du gir gode tilbakemeldiger! Men hva om dette er et måneskinnsbilde? Ville det da vært for blått?

PS. Liker sterke farger og noen ganger blir det kanskje litt for mye...

hehe , kjenner det igjen den følelsen, hva bruker du for å dra på farger? (eller masker) Vibrance funker jo også greitt, hørte enngang at saturation ikke burde stilles så mye over 20-30 dersom man skulle printe bildene med fotoprinter, for det da ville sprikke opp.

Visst det er måneskinnsbilde så funker det nok :) Men er noe med hvitbalansen, kanskje enn anelse kelvin for lite, slik at det blir veldig blåtonet ;) Men det er jo smaken, og hva som skal utrykke det som bestemmer, og det er jo ikke noe fasit på dette.

Hvilket kamera benytter du foresten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe , kjenner det igjen den følelsen, hva bruker du for å dra på farger? (eller masker) Vibrance funker jo også greitt, hørte enngang at saturation ikke burde stilles så mye over 20-30 dersom man skulle printe bildene med fotoprinter, for det da ville sprikke opp.

Visst det er måneskinnsbilde så funker det nok :) Men er noe med hvitbalansen, kanskje enn anelse kelvin for lite, slik at det blir veldig blåtonet ;) Men det er jo smaken, og hva som skal utrykke det som bestemmer, og det er jo ikke noe fasit på dette.

Hvilket kamera benytter du foresten?

Heisann,

Bruker Lightroom som hovedverktøy så fikser jeg bugs med CS4 etterpå. Rører som regel ikke saturation, men styrer heller med vibrance og hver enkelt farve for seg selv. Har en Epson 3800 A2 skriver og må si meg veldig fornøyd med utskriftene ennå jeg gir fargene ett ekstra trykk :)

Har falt for Canon sitt utstyr og bruker 1Ds mark 3 og linsene med rød ring...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann,

Bruker Lightroom som hovedverktøy så fikser jeg bugs med CS4 etterpå. Rører som regel ikke saturation, men styrer heller med vibrance og hver enkelt farve for seg selv. Har en Epson 3800 A2 skriver og må si meg veldig fornøyd med utskriftene ennå jeg gir fargene ett ekstra trykk :)

Har falt for Canon sitt utstyr og bruker 1Ds mark 3 og linsene med rød ring...

Naice :)

Hvilke linser foretrekker du å benytte da? Eller det avhenger vel selvsagt litt ut i fra situasjon.

Høres da bra ut :)

Benytter du filter osv på linsene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Naice :)

Hvilke linser foretrekker du å benytte da? Eller det avhenger vel selvsagt litt ut i fra situasjon.

Høres da bra ut :)

Benytter du filter osv på linsene?

Den linsa som står oftest på er EF 24-70mm f/2.8 L, knallbra :) og tung :(. Til disse bilbildene går det mest i EF 16-35mm f/2.8 II L for effektens skyld samt at den gir en herlig trøkk i fargen med riktig vinkel mot sola. Har filter ja (LEE), men er veldig forsiktig med bruken da det virker som kameraet avslører graderingene så lett... Polafilter er ikke i denne kategori så det brukes oftere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det nd filter det lee filteret da? har du noe landskap eller portrett bilder du har tatt? Eller er det bare bil det helst går i?

Top gear benytter jo ekstremt mye nd filter, og jeg syntes da selv det ser stilig ut ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det nd filter det lee filteret da? har du noe landskap eller portrett bilder du har tatt? Eller er det bare bil det helst går i?

Top gear benytter jo ekstremt mye nd filter, og jeg syntes da selv det ser stilig ut ;)

Jo, nd og noen med farve Top gear orange.... Tar i hovedsak bryllupsbilder, portrett, modeller, bil og produkt bilder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nr 2 var jo helrått ;)

Takk takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant igjen noen lynbilder fra slutten av juli 08, da var det noen fine kvelder... :D

DSC_4520redigertcopy.jpg

DSC_4174redigertcopy.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant igjen noen lynbilder fra slutten av juli 08, da var det noen fine kvelder... :D

: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den Bilen så egentlig kjent ut : klø : , har broren din kjøpt den i trøndelag? :)

Nei, men tror den kommer derifra.. er vel no automote har bygget ell no.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Armed and dangerous.. Armert F16 : vinke :

IMG_0339-750b.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte dukke for det flyet Kjetil!

Utrolig bra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.