#2076 Skrevet Juli 22, 2009 Et bilde jeg tok ved Gardermoen før helgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2077 Skrevet Juli 22, 2009 Likte bedre dine bilder enn disse: http://www.hegnar.no/motor/article384437.ece Takk, det syntes visst Hegnar også http://www.hegnar.no/motor/article384762.ece 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2078 Skrevet Juli 22, 2009 Takk, det syntes visst Hegnar også http://www.hegnar.no/motor/article384762.ece He he knallbra, Ingenting er bedre enn å skvise ut avisfotografer (sikter ikke til denne spessielle), men de skal bestandig være først i køa presser seg hit og dit og nesten altid leverer de crap... Grattis !! .....med fare for å ha tråkka i salaten... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2079 Skrevet Juli 22, 2009 Takk, det syntes visst Hegnar også http://www.hegnar.no/motor/article384762.ece Grattis Fotograf Joachim Næss! Må visst bytte navn i tlf lista mi fra Joachim Einser til Jokkes Foto.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2080 Skrevet Juli 22, 2009 Tok ett kjapt idag på hardangervidda på vei for å hente enn A6 3.0 TDI på gjøvik, kjørte i natt, og da jeg så soloppgangen måtte vi bare kjøre inn til sides. Hadde self ikke med meg mitt eget kamera, men fikk revet til meg enn kompis sitt d40 med kitt linse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2081 Skrevet Juli 22, 2009 Synes dette ble litt kult jeg da... HDR. Men siden jeg er helt fersk og ikke kan noe om redigering tar jeg gjerne imot tips om hvordan jeg skal få fronten til å bli litt mindre lys:p Og seff andre tips:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2082 Skrevet Juli 22, 2009 En kompis tok disse bildene i fjor av min og Kristian Lydersens bil. Synes de ble meget bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2083 Skrevet Juli 22, 2009 Et bilde jeg tok ved Gardermoen før helgen Faan detta bildet var kult, har veldig sansen for litt sånn Industriell stillhet. Kvalitet skulle vært litt bedre, men motivet knalltøft 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2084 Skrevet Juli 22, 2009 Tatt uten speilrefleks, dvs 5 mpx kompakt-cam., Men synes fortsatt at det ble ganske kult. Midt på natten uten noe annet enn noe så døllt som nattmodus, og provisorisk "kamerastativ" ala lene kameraet mot Passaten. Skarpheten og tekniske detaljer når ikke opp, men synes cannon linsen klarte seg bra, og gjenskapte ganske ok hvordan himmelen over her var 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2085 Skrevet Juli 23, 2009 Hvor mener folk her at linjen burde gå med redigering av bildene? Kom over en tråd omhandlende dette temaet på et annet forum her en dag, hadde vært artig å fått hørt hva vag-gutta mener? Av personelig må jeg si at enkelte av bildene mine er i overkant litt mye redigert. Kan ikke si at jeg liker fremgangen min på akkurat dette Tok med et par fra biblioteket mitt som viser nøyaktig hvor langt jeg går 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2086 Skrevet Juli 23, 2009 Hvor mener folk her at linjen burde gå med redigering av bildene?Kom over en tråd omhandlende dette temaet på et annet forum her en dag, hadde vært artig å fått hørt hva vag-gutta mener? Av personelig må jeg si at enkelte av bildene mine er i overkant litt mye redigert. Kan ikke si at jeg liker fremgangen min på akkurat dette Heisann, Disse som du viser er vel ikke i overkant.. Jeg fikser en del, ikke for at det bestandig trengs, men for at jeg liker litt ekstra trøkk. Det viktigste er vel kanskje at hovedmotivet kommer godt frem og ikke blir forstyrret av redigeringen? Har forøvrig lagt ut mine bilder som viser forskjellen på side 40... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2087 Skrevet Juli 23, 2009 (endret) Hvor mener folk her at linjen burde gå med redigering av bildene?Kom over en tråd omhandlende dette temaet på et annet forum her en dag, hadde vært artig å fått hørt hva vag-gutta mener? Av personelig må jeg si at enkelte av bildene mine er i overkant litt mye redigert. Kan ikke si at jeg liker fremgangen min på akkurat dette Tok med et par fra biblioteket mitt som viser nøyaktig hvor langt jeg går Mye i fotoverden som sier at redigering er nødvendig. Jeg subjektivt er vel bare delvis enig. Bildene dine var tøffe, og du hadde fått frem gode detaljer i de redigerte bildene. Men i utgangspunktet er jeg mot de store redigeringene hvis man skal ta bilder som skal imponere. Da farger og motiv. Blir patetisk å se på solnedganger som er så lilla at de slår leppestiftene i østre finnmark. Nytter ikke å kompasere med photoshop hvis man er rævva til å ta bilder, og ideene suger. Dine bilder var bra da. Redigeringen var bra(unntatt siste bildet, så ut som "spy-snap") Edit: Hadde vært kult å tatt øverste bildet ditt over på grayscale, og tvunget frem litt kontraster og ,kanskje farger, i etterkant. Men da er vi inne på overredigering igjen. Tenkte bare litt sånn kunstnerisk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2088 Skrevet Juli 23, 2009 Ett bilder jeg tok igår kveld. Moro å prøve seg på noe annet enn biler også I forhold til spørsmålet om redigering så synes jeg det er greit. Noen ganger hjelper det bildet enormt å bli justert litt på. Det gjelder bare å passe på at det ikke blir for mye Dessuten har jeg funnet ut at jo mer jeg gjør riktig i kamera, jo mindre tid må jeg bruke på pc'n etterpå. Tomatbildet her har kun fått en liten crop, en bitteliten kurvejustering og en ørliten dash med liv i rødfargen (fordi de var litt oransje når jeg kjøpte de ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2089 Skrevet Juli 23, 2009 : faint : helt sykt bra!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2090 Skrevet Juli 23, 2009 : faint : helt sykt bra!! Takk Takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2091 Skrevet Juli 23, 2009 Tok litt tid før jeg skjønte at du sto under flyet og ikke var over det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2092 Skrevet Juli 23, 2009 Tok litt tid før jeg skjønte at du sto under flyet og ikke var over det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2093 Skrevet Juli 23, 2009 Faan detta bildet var kult, har veldig sansen for litt sånn Industriell stillhet.Kvalitet skulle vært litt bedre, men motivet knalltøft Takk. Kvaliteten var betydelig dårligere her ser jeg ja VEL mye korn i bildet.. Originalen kan sees her: http://www.olastuen.no/foto/images/20090722111426_3729165900_a691505c52_o.jpg Litt mindre støy der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2094 Skrevet Juli 23, 2009 Jeg har holdt på med photoshop siden jeg gikk i 10. klasse og synes det å kombinere bilder og redigering er fantastisk morro, veldig mye av ting man kan få frem og mye man kan endre som man kanskje ikke liker. Her er et bilde jeg redigerte fra powerdrift på rudskogen. Personlig synes jeg det er litt gutteromplakatpreg over bildet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2095 Skrevet Juli 23, 2009 Et lite forsøk fra meg igjen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2096 Skrevet Juli 24, 2009 Takk, det syntes visst Hegnar også http://www.hegnar.no/motor/article384762.ece Gratulerer med publiserte bilder Joachim!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2097 Skrevet Juli 24, 2009 Noen fra meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2098 Skrevet Juli 24, 2009 Noen fra meg Kult !! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2099 Skrevet Juli 24, 2009 Noen av dere som har vurdert å være med i Autofil-fotokonkurransen som er i Autofil-bladet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2100 Skrevet Juli 24, 2009 He he knallbra, Ingenting er bedre enn å skvise ut avisfotografer (sikter ikke til denne spessielle), men de skal bestandig være først i køa presser seg hit og dit og nesten altid leverer de crap... Grattis !! .....med fare for å ha tråkka i salaten... Grattis Fotograf Joachim Næss! Må visst bytte navn i tlf lista mi fra Joachim Einser til Jokkes Foto.... Gratulerer med publiserte bilder Joachim!! Glemte jo helt å takke, men ja, moro det her. Noen fra meg Dette bildet har enormt gode linjer! Synd med speilet på bilen du sitter i. Må lene deg enda mer ut av bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...