Bor det en fotograf i deg, vis bildene dine

Anbefalte innlegg

Dette må være en av de beste trådene på forumet :tilber:

Lært latterlig mye av å følge med her opp gjennom og ideene man får.... : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette bildet har enormt gode linjer! Synd med speilet på bilen du sitter i. Må lene deg enda mer ut av bilen ;)

Takk. Tok flere bilder i samme situasjon, og noen sekunder tidligere lå bilen bak speilet slik at det ikke var i veien, men så klart ble disse bildene veldig uskarpe pga ugjevn vei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske fornøyd med dette her. Kunne vært litt bedre fokus på bilene, men kamera blir fort litt forvirra når det skytes i motlys og alle fire objektene rører på seg :P

3753132215_a7e8c16ace_o.jpg

Takk. Tok flere bilder i samme situasjon, og noen sekunder tidligere lå bilen bak speilet slik at det ikke var i veien, men så klart ble disse bildene veldig uskarpe pga ugjevn vei.

Det er ikke så lett å ta sånne bilder nei. var bra mange misslykka fra den sessionen med det over også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske fornøyd med dette her. Kunne vært litt bedre fokus på bilene, men kamera blir fort litt forvirra når det skytes i motlys og alle fire objektene rører på seg :P

But you made it! :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

!! Meget dyktig utført !!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen bilder jeg ble kjempe fornøyd med :) (ja vet dem er litt mørke men sånn liker JEG det) :)

DSC01662.jpg

DSC01661.jpg

DSC01637.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De av den sorte bilen, er i alle fall på min skjerm litt undereksponerte :) Ellers var de stilige ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sick pro, Joachim! Gleder meg til de andre kommer også. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

But you made it! :tilber:

!! Meget dyktig utført !!

Sykt bra bilde!

Takk takk : flau :

Sick pro, Joachim! Gleder meg til de andre kommer også. :)

Har lagt ut litt i trådene til de respektive bilene nå :)

Nå føler jeg jo at jeg Spammer ned denne tråden her med mine bilder og bloggen min, men her er ett til fra 'Rocco-shooten på fredag.

3759141130_43a5be9a97_o.jpg

Fler i bloggen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drit bra bilder.

Veldig fornøyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare spørre av ren nysgjerrighet: Mulig å få så originalbildene, Joachim?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk : flau :

Har lagt ut litt i trådene til de respektive bilene nå :)

Nå føler jeg jo at jeg Spammer ned denne tråden her med mine bilder og bloggen min, men her er ett til fra 'Rocco-shooten på fredag.

3759141130_43a5be9a97_o.jpg

Fler i bloggen.

HDR dette? Eller har du bare behandla himmelen endeL?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare spørre av ren nysgjerrighet: Mulig å få så originalbildene, Joachim?
Skyter i RAW så orginalbildene er ikke så veldig spennende igrunn. Man tar stort sett bare kontroll over den jobben kamera gjør når det omvandler til jpg.

Orginal Raw-fil

IMG_8801_2.sized.jpg

Prosessert Raw-fil

IMG_8801.sized.jpg

HDR dette? Eller har du bare behandla himmelen endeL?

Ikke HDR nei, skyter som sagt i RAW og da er det utrolig hva man kan hente frem av detaljer i høylysene. Himmelen har fått ett grått layer med lav opasitet i photoshop for å finne litt ekstra detaljer.

Det har i og for seg det første bildet jeg la ut fra Scirocco-shooten her også. Også har de fått litt brunt i seg som ikke var der i utgangspunktet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke HDR nei, skyter som sagt i RAW og da er det utrolig hva man kan hente frem av detaljer i høylysene. Himmelen har fått ett grått layer med lav opasitet i photoshop for å finne litt ekstra detaljer.

Det har i og for seg det første bildet jeg la ut fra Scirocco-shooten her også. Også har de fått litt brunt i seg som ikke var der i utgangspunktet.

Bruker du Lightroom ? eller photoshop ? jeg sliter med å få lagt inn RAW bildene mine da CS3 ikke vil åpne dem, Kameraet er Nikon D90

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker du Lightroom ? eller photoshop ? jeg sliter med å få lagt inn RAW bildene mine da CS3 ikke vil åpne dem, Kameraet er Nikon D90

MÅ sikkert oppdatere photoshop eller camera raw, slik at du får støtte for nyeste kamerar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Lightroom til å åpne, se på, sortere og det meste av fargekorrigering. exporter derfra til Photoshop om det er nødvendig å herje litt mer med bildet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Lightroom til å åpne, se på, sortere og det meste av fargekorrigering. exporter derfra til Photoshop om det er nødvendig å herje litt mer med bildet.

okay, vurderer å skaffe meg lightroom, men har da en slik en forbanna bil som stjeler alle penga :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

Har drivi med foto ett par år nå, og siden bilinteressen er på topp også, så tenkte jeg at jeg kunne dele noen av mine bilder med resten av folket her på forumet;)

Bildene er forresten tatt med et Canon Eos 350D med enten 60m F/2.8 eller med en Sigma 10-20 mm.

Så håper de faller i smak. Bilen tilhører en kamerat , Hans Petter Engelstad her på forumet.

Audi_a4_bak_grus_haug.jpg

Lukker : 1/400 sek

Iso : 100

F/: 2.8

Linse : Canon 60mm F/2.8

Audi_a4_i_fart_3.jpg

Lukker : 1/25 sek

F/ : f/5

Linse : Sigma 10-20 @ 15 mm

Audi_a4_i_fart_2.jpg

Lukker : 1/30

F/ : f/7.1

Linse : Sigma 10-20 @ 12 mm

Har flere på lager, så hvis folket liker dem, så kommer det flere:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skal så pokkerimeg ha den sigma linsa, hehe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe bare å handle det..

ligger på 4000,- i norge tror jeg, men Ebay vett du ;D kjøpte vel min for 2200,- ellerno;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite spørsmål til dere som driver med litt rigg fotografering..

Har planer om å lage meg en rigg til bilfotografering..

Hadde tenkt til å bruke noe sånt for å feste til bil:

20-831_l.jpg

Enten feste kamera direkte på denne for nærbilder, eller forlenge med rørkonstruksjon for å få med hele bilen..

Hva kan benyttes til å feste kamera/rør til denne vakumløfteren?

Fant denne på nettet, men må kjøpes fra Australia..

RS0303_1_600.jpg

Noen som har noen geniale løsninger, eller link til tilsvarende utstyr som kan brukes?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tror nok jeg ville gått for et komplett kit, da er du sikker på at du får noe som virker.

litt kjipt vis kamera plutselig går i bakken , og linser og alt går i tusen knas!:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ulempen med de sugekoppene fra biltema er at de er veldig flate, samt at du er avhnegig av en stor flat overflate for å få festa begge to. De har heller ingen indikator som viser at de er tette mot underlaget.

Kjøper man sugekopper fra for eksempel Manfrotto så er disse single og man har en vakumindikator som sier om de sitter så godt fast som du tror.

Det virker som om det beste for å feste rigg til sugekoppene og kamera til rigg er en kombinasjon av "Justin clamps" og "Magic Arm" fra Manfrotto.

Når de er sagt så har jeg testa med sugekoppene fra Biltema og det går det også, men jeg har tenkt å få tak i litt dyrere greier både fordi jeg føler meg sikrere da og at det ser proffere ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okai, takker for raske svar. Hvor er det best å få tak i de manfrotto delene du nevnte da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.