#2126 Skrevet Juli 29, 2009 Tror ikke det er noen i klubben som har rigg ennå? De fleste bruker vel en følgebil... Men som Joachim sier, er det nok best å kjøpe manfrotto sine sugekopper, da disse har vakumindikator(kjipt å miste kamerautstyret i bakken). En annen mulighet er å bygge seg en rigg som er egnet for å feste under bilen. dvs mye mindre retouching i PS. Her har du den typen med sugekopper, dog fyren her har plassert de veldig vanskelig til for seg selv, lukter 2-3 dager med ps arbeid! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2127 Skrevet Juli 29, 2009 Tror ikke det er noen i klubben som har rigg ennå? De fleste bruker vel en følgebil... ... En annen mulighet er å bygge seg en rigg som er egnet for å feste under bilen. dvs mye mindre retouching i PS. Mener å huske at Joachim har bygget seg en slik? Stemmer ikke det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2128 Skrevet Juli 29, 2009 Det er ikke så lett å ta sånne bilder nei. var bra mange misslykka fra den sessionen med det over også Veldig bra det du la ut her. Morsomt med en slik firkløver å få ta bilder av. Jeg sitter å tenker ut litt hvordan det blir best å ta blider på den måten som her, rent praktisk. Muligens bruke en stasjonsvogn? Å ligge med kamera så nært bakken som mulig? Har sett noen som har brukt tilhenger av typen veldig lav, men det kommer gjerne med av størrelsen på utstyret de har brukt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2129 Skrevet Juli 29, 2009 Under bilen hadde jo vært genialt ja.. Ser for meg en kjedelig photoshop jobb på bildet av den røde golfen der ja hehe.. Hvordan festes dette under bilen da? Må det skrus fast i noe, eller sterk magnet? Hadde vært genialt om det er noen som har bygget seg rigg (uansett type) som vill dele litt informasjon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2130 Skrevet Juli 29, 2009 Kom over en nyttig link nå.. Her er det en som har laget seg rigg til å feste under bilen selv.. Genialt.. http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=416525 (må bla litt ned for å se konstruksjonen) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2131 Skrevet Juli 29, 2009 Mener å huske at Joachim har bygget seg en slik? Stemmer ikke det?Det stemmer. Trodde jeg hadde lagt det ut her allerede jeg Bare ett testbilde fra jeg satte sammen riggen på gårdsplassen hjemme så jeg har ikke giddi å redigere det. Må finne en annen løsning på leddet før jeg bruker den noe mer. Det holder, men jeg vil ha det litt stødigere. Okai, takker for raske svar. Hvor er det best å få tak i de manfrotto delene du nevnte da? FotoVideo eller Interfoto. Men begge var utsolgt for kort tid siden ihvertfall Veldig bra det du la ut her. Morsomt med en slik firkløver å få ta bilder av. Jeg sitter å tenker ut litt hvordan det blir best å ta blider på den måten som her, rent praktisk. Muligens bruke en stasjonsvogn? Å ligge med kamera så nært bakken som mulig? Har sett noen som har brukt tilhenger av typen veldig lav, men det kommer gjerne med av størrelsen på utstyret de har brukt. Jeg lå baki golfen med setene nede. Sikkert bedre med stasjonsvogn. Under bilen hadde jo vært genialt ja.. Ser for meg en kjedelig photoshop jobb på bildet av den røde golfen der ja hehe.. Hvordan festes dette under bilen da? Må det skrus fast i noe, eller sterk magnet? Hadde vært genialt om det er noen som har bygget seg rigg (uansett type) som vill dele litt informasjon Jeg har laga u-klemmer som jeg skrur fast i sveisefalsen nederst. Sikkert greit med magnetere også. Har brukt 1 1/2" Alu-rør i til riggen og eksosklemmer til å feste de til u-klemmene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2132 Skrevet Juli 29, 2009 Genialt Joachim..! Lyst til å dele noen bilder av selve konstruksjonen også? Enten her eller PM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2133 Skrevet Juli 29, 2009 Veldig bra det du la ut her. Morsomt med en slik firkløver å få ta bilder av. Jeg sitter å tenker ut litt hvordan det blir best å ta blider på den måten som her, rent praktisk. Muligens bruke en stasjonsvogn? Å ligge med kamera så nært bakken som mulig? Har sett noen som har brukt tilhenger av typen veldig lav, men det kommer gjerne med av størrelsen på utstyret de har brukt. Jeg tenker nå heller på enn slik ford transit eller hiace eller noe som er ribbet baki , og i midten. Så kan man bare ha sidedøra åpen på den? vil ikke det funke kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2134 Skrevet Juli 29, 2009 På det bildet med bilen og riggen din, der man ser huset også, er det tilbygget det lave bygget på siden av bilen, og bakom huset, eller er det garasje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2135 Skrevet Juli 29, 2009 Mener å huske at Joachim har bygget seg en slik? Stemmer ikke det? Tydelig at Joachim holder enkelte kort, tett inntil kroppen:P Viste ikke at han hadde laget en slik.. Under bilen hadde jo vært genialt ja.. Ser for meg en kjedelig photoshop jobb på bildet av den røde golfen der ja hehe.. Hvordan festes dette under bilen da? Må det skrus fast i noe, eller sterk magnet? Hadde vært genialt om det er noen som har bygget seg rigg (uansett type) som vill dele litt informasjon Finner mye rart på http://www.dieselstation.com ! Forøvrig der de "store" gutta legger ut bil bildene sine osv, veldig mange der som er så langt over oss at det er nesten flaut:) Kom over en nyttig link nå.. Her er det en som har laget seg rigg til å feste under bilen selv.. Genialt..http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=416525 (må bla litt ned for å se konstruksjonen) Se der ja! Tror faen meg at jeg skal prøve meg på en slik i morgen. Hvis jeg får tak i alu-rør her i byen da:P Det stemmer. Trodde jeg hadde lagt det ut her allerede jeg Jeg har laga u-klemmer som jeg skrur fast i sveisefalsen nederst. Sikkert greit med magnetere også. Har brukt 1 1/2" Alu-rør i til riggen og eksosklemmer til å feste de til u-klemmene. Legg ut flere bilder av oppsettet da! Jeg tenker nå heller på enn slik ford transit eller hiace eller noe som er ribbet baki , og i midten. Så kan man bare ha sidedøra åpen på den? vil ikke det funke kanskje? Funker sikkert helt fint det, så lenge ikke onkel ser deg langs veien hengende ut av bagasjerommet på en hiace:P Ble stoppa en gang jeg gjorde det. De spurte om jeg var klar over at det jeg gjorde var farlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2136 Skrevet Juli 29, 2009 Sidedøra er vel kanskje tryggere på enn ben strekke når det ikke er så mye trafikk? Hva er trikset med lukketid og pano for å få til i fart shot da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2137 Skrevet Juli 30, 2009 Sidedøra er vel kanskje tryggere på enn ben strekke når det ikke er så mye trafikk? Hva er trikset med lukketid og pano for å få til i fart shot da? Nå er jeg på ingen måte noen ekspert på dette.. Men veldig mye avhenger av hvilken fart du har på bilene... Har funnet ut personlig at en lukkertid på 1/50 egner seg godt! Blir selvfølgelig en del uklare, men en del klare også! Desverre fant jeg ingen bilder som var verdig å vises frem:) men leste i en bok jeg har skrevet av Jason Siu og Josh Mackey. De mente det var rundtomkring der ideal lukkertiden lå... Men har du rigg. bruker man gjerne en 3-10 sekunder:) Når det gjelder panorering, så må jeg nesten bare anbefale samme som med følgebil. Håper det hjalp litt hvertfall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2138 Skrevet Juli 30, 2009 3x Manfrotto 241 sugekopper 4x Manfrotto Superclamp 3x Stenger, husker ikke diameter og lengde. Rustfritt 1x Hjemmelaget brakett for feste av kamera, festes til en superclamp Ganske så stødig, men bommet litt på lengden av stenger så jeg må skaffe noen som er lengre. Skal sjå om jeg finner et bilde av selveste riggen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2139 Skrevet Juli 30, 2009 flott vis noen har noen bilder av riggen sin, isteden for bilder de har tatt med dem vi uerfarne vil lære !! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2140 Skrevet Juli 30, 2009 Akkurat kjøpt meg Nikon D60 med et Nikkor 18-105mm AF-S VR objektiv og har leika meg litt rundt et par dager for å bli bedre kjent med kamera. (Førstegangs SLR bruker) Tatt ca 100 bilder (eller eksponeringer på fagspråket?) og synes kvaliteten på bildene jeg får frem er topp! Gleder meg til å lære hva dette kamera er god for og ta noen flotte bilder av natur, folk og biler fremover. Et eksempel på mors orkidee i stua 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2141 Skrevet Juli 31, 2009 Masse tåke i natt, måtte ta en tur ut i 5 tia... hoved motivet var ikke bilen, men rakk den å.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2142 Skrevet Juli 31, 2009 Masse tåke i natt, måtte ta en tur ut i 5 tia... hoved motivet var ikke bilen, men rakk den å.. flott bilde! men kanskje senke bilen litt hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2143 Skrevet Juli 31, 2009 Jeg prøver å åpne noen bilder i RAW format i photoshop, men får beskjed om at det er feil dokumenttype?!? Hvorfor det mon tro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2144 Skrevet Juli 31, 2009 flott bilde! men kanskje senke bilen litt hehe Ja her ser det jo ut som man kan stikke hodet mellom dekk og hjulbue... kjørte en snartur innom PS verkstedet og fikk fiksa det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2145 Skrevet Juli 31, 2009 (endret) Jeg prøver å åpne noen bilder i RAW format i photoshop, men får beskjed om at det er feil dokumenttype?!? Hvorfor det mon tro Du trenger en oppdatering... hvilket kamera ? (her bør svaret være noe med Canon ett eller annet...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2146 Skrevet Juli 31, 2009 Var litt kul himmel her i kveld, så måtte prøve meg litt;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2147 Skrevet Juli 31, 2009 Er ikke noe spesielt med bildet, syns bare det ble litt koselig å fint. En sen sommerkveld i Brønnøysund, var ute med noen kamerater å fiska litt:) Vet ikke hvordan jeg får store bilder som dere:P Klikk for å se det i stor størrelse:) Det er et fint bakgrunnsbilde for de som liker slike bilder:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2148 Skrevet Juli 31, 2009 Testa litt røyk-foto igår. Veit ikke om folk er så intressert her inne, men men. Setup for de som liker slikt: flott vis noen har noen bilder av riggen sin, isteden for bilder de har tatt med dem vi uerfarne vil lære !! Skal se om jeg får tatt noen etterhvert Masse tåke i natt, måtte ta en tur ut i 5 tia... hoved motivet var ikke bilen, men rakk den å.. Veldig fin komposisjon. Jeg synes kanskje bilen blir litt bløt på siden. Tåka sin skyld? Er ikke noe spesielt med bildet, syns bare det ble litt koselig å fint. En sen sommerkveld i Brønnøysund, var ute med noen kamerater å fiska litt:) Vet ikke hvordan jeg får store bilder som dere:P Klikk for å se det i stor størrelse:) Det er et fint bakgrunnsbilde for de som liker slike bilder:) Slettes ikke verst. Tror du må bytte bildehost for å få det stort 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2149 Skrevet Juli 31, 2009 tok detta i drangedal når jeg var på fisketur. er der hvor vannet kommer ut av kraftstasjonen og nei... det ble dårlig med fisk! bare forbanna sardiner^^ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2150 Skrevet August 1, 2009 Det der var jo dritstilig Knut! Jeg måtte le her i kveld jeg overførte bilder til pc'n.. Men jeg har med litt fundering funnet frem til en forklaring, tror jeg.. for er det ikke sånn at når man har kjæreste, så skal en ta bilder av hverandre foran monumenter og kjente ting? Vel, jeg er foruten skjøge for tia, kanskje dét er grunnen til at jeg tar bilder av bilen foran så mye rart..? Jeg mener, jeg har faktisk ikke et eneste bilde av bare Røroskirka.. men Røroskirka med bilen foran? håhoi!! plenty!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...