Bor det en fotograf i deg, vis bildene dine

Anbefalte innlegg

Prøver med et nytt et, selv om det er labert med kommentarer med konstruktiv kritikk å få i denne tråden om dagen.

IMG_8622.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver med et nytt et, selv om det er labert med kommentarer med konstruktiv kritikk å få i denne tråden om dagen.

IMG_8622.jpg

veldig bra bilde Mads! ;):tilber:: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke noe bilde av hvordan denne riggen ser ut? :)

To bilder jeg tok igår :)

Heisann,

Har ikke no bra bilde av riggen nå, men når de nye sugekoppene kommer skal jeg legge ut et.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMG_8622.jpg

Jeg kan kommentere jeg om du vil :)

Tanken her er veldig bra, men jeg synes det mangler litt på utførlelsen. Jeg synes for det første at du burde tatt deg bryet med å rette opp bildet når du har tatt det innom photoshop og lagt på. Det er mulig bilene hadde blitt "skeive" om du hadde rettet opp bildet så de horistontale linjene i taket er paralelle med bildekanten, men jeg tror det hadde vært bedre.

Nå er også bildet litt lite, men for meg så der det ut som om bilene er litt ute av fokus. Jeg veit ikke om det er optikken din som begrenser deg, eller hva det er, men det er noe jeg synes ser ut til å gå igjen i flere av nattbildene dine. Jeg veit det kan være vanskelig å fokusere på mørke plasser, men ta med en lommelykt og fokuser med den og sett objektivet på manuell fokus når autofokusen har gjort sitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et bilde ifra ferien i sommer, bildet er tatt i Melbourne, Australia.

Kamera: Canon Eos 5D MarkII

Linse:EF 24-105mm f/4L IS USM

Zoom:24mm

Tv:20 sek

Av: f4.5

Iso:100

_MG_1924-1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan kommentere jeg om du vil :)

Tanken her er veldig bra, men jeg synes det mangler litt på utførlelsen. Jeg synes for det første at du burde tatt deg bryet med å rette opp bildet når du har tatt det innom photoshop og lagt på. Det er mulig bilene hadde blitt "skeive" om du hadde rettet opp bildet så de horistontale linjene i taket er paralelle med bildekanten, men jeg tror det hadde vært bedre.

Nå er også bildet litt lite, men for meg så der det ut som om bilene er litt ute av fokus. Jeg veit ikke om det er optikken din som begrenser deg, eller hva det er, men det er noe jeg synes ser ut til å gå igjen i flere av nattbildene dine. Jeg veit det kan være vanskelig å fokusere på mørke plasser, men ta med en lommelykt og fokuser med den og sett objektivet på manuell fokus når autofokusen har gjort sitt.

Der, ja! Konstruktive kommentarer som man vil ha;)

Du sier noe der, ja. Så det først etter at jeg hadde redigert bildet, men gadd ikke å gjøre noe med det, da jeg syns det ble bra ellers og håpet at ingen kom til å pirke på det. Hehe.

Når det kommer til fokusen, så har det mest sannsynlig noe med å gjøre at jeg liker å bruke lave blendertall når tar nærbilder for å få noe uskarpt og resten i fokus (DOF som det så fint kalles), og dermed står det nesten alltid på det laveste blendertallet som er mulig. Dum uvane - som jeg må prøve å få gjort noe med når jeg ikke tar nærbilder. Også kan man også bruke kortere lukketid med lavere blendertall. Men kan nok også være noe med at Tamron-objektivet er litt dårlig og treg på å fokusere, synes jeg.

Bildet under er tatt litt nærmere, og er mer rett og i bedre fokus:

IMG_8620.jpg

Et 70-300mm er på ønskelista, så da blir disse problemene kanskje løst:)

veldig bra bilde Mads! ;):tilber:: rock :

Takk for det, Bård;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sier noe der, ja. Så det først etter at jeg hadde redigert bildet, men gadd ikke å gjøre noe med det, da jeg syns det ble bra ellers og håpet at ingen kom til å pirke på det. Hehe.

Når det kommer til fokusen, så har det mest sannsynlig noe med å gjøre at jeg liker å bruke lave blendertall når tar nærbilder for å få noe uskarpt og resten i fokus (DOF som det så fint kalles), og dermed står det nesten alltid på det laveste blendertallet som er mulig. Dum uvane - som jeg må prøve å få gjort noe med når jeg ikke tar nærbilder. Også kan man også bruke kortere lukketid med lavere blendertall. Men kan nok også være noe med at Tamron-objektivet er litt dårlig og treg på å fokusere, synes jeg.

IMG_8620.jpg

Takk for det, Bård;)

Det skal være fullt mulig å få ting i fokus selv om man ønsker en shallow DOF.

3891079582_1be653173a_o.jpg

Camera: Canon EOS 50D

Exposure: 0.05 sec (1/20)

Aperture: f/2.8

Focal Length: 64 mm

ISO: 320

Jeg er kanskje både sær og har "høye" krav, men det å rette opp bildene, velge f-verdi med tanke på både hvordan bilde man vil ha og hva man MÅ bruke er litt obligatorisk. Hvis ikke er man liksom ikke fotograf, da tar man bare ett snapshot :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMG_8620.jpg

Takk for det, Bård;)

Dette ble bedre, mer nærme, er viktig å huske at det er bilene som er i fokus ikke alt annet ;) tenk også på hvor du plasserer ting i bilde, enn vanlig person plasserer som oftes ting i midten, mens enn rutninert fotograf tenker komposisjon og gylne triangel osv ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger inn ett til jeg tok igår. Endelig fått Skyport triggerene mine. Enormt mye mer moro å være ute og bruke blitz når de fyrer når de skal :)

3891244532_f89e1f9a5c_o.jpg

Exposure: 0.3

Aperture: f/6.3

Focal Length: 24 mm

ISO Speed: 100

To Canon 430 på stativ for å lyse opp siden av bilen, en Sigma 500 DG for å lyse opp hekken. Alle på maks styrke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget med denne tråden er vel at man skal legge ut bilder man er fornøyd med! Om du ser at det er noe feil med bildet (altså - noe som kan forbedres med enkel redigering) FØR du laster det opp, er jo det å åpne opp Photoshop på nytt og ordne opp i det som mangler en liten "pris" å betale for å se litt proffere ut.

Det er liksom litt teit å sende inn 10 bilder til f.eks. PVW som man bare er litt fornøyd med, bare for å prøve å se om de blir trykt. Bedre å vente til man faktisk har noe som duger.

Joachim: Jeg kaster kameraet mitt og ringer deg når jeg trenger å forevige noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger inn ett til jeg tok igår. Endelig fått Skyport triggerene mine. Enormt mye mer moro å være ute og bruke blitz når de fyrer når de skal :)

JAAAAAAA, 99,9% .. bakgrunnen ble litt for rotete.. Lyssettinga var jo 100 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt enig med deg. Men "rotet" gjør noe med stemmningen i bildet. Jeg ser for meg at bilen og sjåføren søker ly under ei bru før høststormen

Jeg ville fjernet det hvite på høyre side av bilen. Noe alä dette:

3891244532_f89e1f9a5c_o_1.sized.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble bedre, mer nærme, er viktig å huske at det er bilene som er i fokus ikke alt annet ;) tenk også på hvor du plasserer ting i bilde, enn vanlig person plasserer som oftes ting i midten, mens enn rutninert fotograf tenker komposisjon og gylne triangel osv ;)

Noe link til der man kan lese mer om det "gylne triangel"? Trodde egentlig det var det gylne snitt som var navnet, men mulig jeg tar feil: rolleyes

Poenget med denne tråden er vel at man skal legge ut bilder man er fornøyd med! Om du ser at det er noe feil med bildet (altså - noe som kan forbedres med enkel redigering) FØR du laster det opp, er jo det å åpne opp Photoshop på nytt og ordne opp i det som mangler en liten "pris" å betale for å se litt proffere ut.

Det er liksom litt teit å sende inn 10 bilder til f.eks. PVW som man bare er litt fornøyd med, bare for å prøve å se om de blir trykt. Bedre å vente til man faktisk har noe som duger.

Og jeg var fornøyd med bildet. Eneste som jeg ikke fikset på var at taket ikke gikk parallelt med rammen på bildet, og at det ikke var helt i fokus tenkte jeg ikke over før Joachim sa det.

Poenget med tråden har jo også blitt å få tips, ris/ros og konstruktiv kritikk, nettopp for å bli bedre. Nok om det og tilbake til topic.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe link til der man kan lese mer om det "gylne triangel"? Trodde egentlig det var det gylne snitt som var navnet, men mulig jeg tar feil: rolleyes

Ja, er rett som du sier, det heter egentlig det gyldne snitt.

Kjært barn har mange navn ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joachim: Jeg kaster kameraet mitt og ringer deg når jeg trenger å forevige noe.

Hehe... den er god!

Takk takk.

Ja, bakgrunn er litt rotete. Jeg hadde egentlig mye større "forventnigner" til den location der, men var ikke så bra når jeg først var der. Men, at man ser pallene og slikt bak der tjener også en hensikt. Jeg kunne undereksponert bakgrunnen enda mer, men da hadde det fort blitt litt mørkt, så det var en tanke bak det.

Er litt enig med deg. Men "rotet" gjør noe med stemmningen i bildet. Jeg ser for meg at bilen og sjåføren søker ly under ei bru før høststormen

Jeg ville fjernet det hvite på høyre side av bilen. Noe alä dette:

3891244532_f89e1f9a5c_o_1.sized.jpg

Takker og bukker, moro når folk ser ting for seg etter at man har tatt bildet, da føler ihvertfall jeg at jeg har "truffet" litt :)

Det hvite er også beholdt med vilje for å vise litt detaljer i bakgrunn. Jeg satt lenge og lurte på om jeg skulle fjerne det, men lot vær med hensyn til det jeg skriver til Kjetil over her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden min fotoerfaring stort sett begrenser seg til å ta bilder av kundebiler, blir selvsagt resultatet deretter... Men som de fleste (!) ser, er dette ingen bil : rolleyes

Lett forsøk på enkel redigering med Windows Live Fotogalleri samt FastStone Photo Resizer.

Aner ikke hvordan jeg henter frem info om bildet, så det får dere ikke :P

Kamera er i det minste Nikon D40 med kit-linse 18-55

Bilde672.jpg

Bilde673.jpg

Bilde674.jpg

Bilde677.jpg

Bilde678.jpg

Er ikke fornøyd med bakgrunnen, men hvor enkelt er det egentlig å ta bilder av en valp...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pene bilder brage! men synes fargene var litt svake?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det slo meg og, dybdeskarphet og slikt var ok, med at bakgrunnen er ute av focus, men skulle nok justert opp litt på vibrance og saturation kanskje, og forsøkt å få bilde til å POPPE litt mer ;) Er flatt og kjedelig nå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig , og forresten herlig valp , blanding av scheafer og noe husky greier? Eller er jeg helt på spor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde meg litt med et av de jeg for å se om det ble bedre med litt kontrast og saturation.

Bilde678fix.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i at det var litt flatt ja, men det var enda verre originalt... Og jeg har kun de nevnte programmer for redigering, så mulighetene begrenser seg.

Men ser her at jeg har tydeligvis en del å gå på ang. kontrast ;)

Og ja, dette er visstnok en renraset Schäfer. En kollega av meg som kjøpte denne i Sverige i vår.

Han heter for øvrig Solan : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DSC_3567.jpg

NIKON D60 med 18-135mm linse

F/5

ISO 320

1/30sec

Var ikke helt ideelt uten noe stativ, litt mørkt og regn, men synes det ble litt stilig alikevel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5D MKII med 70-200mm f2.8 USM

ISO1000

1/1600sek

f2.8

200mm

img4834red03.jpg

Stadtpark Revival i Hamburg forrige helg. Bilen er Stig Blomquists A2 Quattro han kjørte til VM seier i 1984

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5D MKII med 70-200mm f2.8 USM

ISO1000

1/1600sek

f2.8

200mm

img4834red03.jpg

Stadtpark Revival i Hamburg forrige helg. Bilen er Stig Blomquists A2 Quattro han kjørte til VM seier i 1984

Thomas, er ikke ofte du viser frem bildene dine, men når du først gjør det, treffer du som regel spikern på hodet hver gang:) Dette synes jeg var kanon!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.